Auto gekocht tips

Forumindex Forums Modellen Astra Auto gekocht tips

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270726
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      We hebben vandaag een Astra gekocht ( zie onderstaande link )
      Maar las net een topic over dat deze Astra`s een slechte schakel bak hebben?

      Nu wou ik graag weten / vragen waar ik allemaal moet opletten bij deze type auto.
      Heb bij de aankoop wel netjes 6 maanden bovag garantie bij gekregen maar goed…..

      Iemand nog verder tips over deze auto, heeft zoveel mogelijkheden en dingen namelijk.

      http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/opel/astra/14-cosmo/occ1489306-3c162″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Groetjes, Pim

      #18275490
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Geen 1.4 Turbo toch?
        Als ik het goed heb ligt er een A14XER in of A14XER S/S
        Dan heb je geen M32WR dat is de bak die problemen KAN geven.
        Als ik het juist heb, heb je dan een F17+WR.

        #18275491
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Idd is geen turbo, zit gewoon een F17 onder.

          #18275492
          pimmie89
            Lid sinds:
            14 April 2009

            Dat is in ieder geval mooi!
            Zijn er met deze types nog andere kwaaltjes of dingen waar ik bij moet letten?
            Of zijn er tips of trucs voor deze auto`s m.b.t. bepaalde handige dingen die op deze auto zitten

            #18275493
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              ik kan er zo gauw niet 1 bedenken , maar gaat dat nog een beetje vooruit?

              #18275494
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Kan er wel 1 geven maar die is niet van toepassing op jou uitvoering, eigenlijk zijn er na de M32 niet veel zaken die opvallend zijn voor een Astra J.

                #18275495
                Chris426
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2014

                  Wat we bij onze J wel hebben gehad (en naar ik heb gemerkt, na herstelling nog steeds hebben), zijn rammelende achterremmen.

                  Dit zou liggen aan speling op de remklauwgeleiders.

                  Je kan dit eventueel testen door eens met een redelijke snelheid (geen rotvaart he ;)) over een hobbelige weg te rijden, en af en toe je rem in te drukken.

                  Als je een opvallend verschil in geluid hoort (veel stiller wanneer je je rem indrukt) zou het kunnen (ZOU het kunnen :)) dat er speling zit op je achterste remklauwgeleiders.

                  Kan opgelost worden door andere busjes in te steken dacht ik.

                  Oh ja, en er loopt momenteel een terugroepactie voor de J. Ivm mogelijke problemen et de koeling ofzo dacht ik.
                  Je moet in eerste instantie je accukap eraf halen, daarna zal je uitgenodigd worden om andere kabelboomadapter te laten installeren. Misschien even navragen.

                  #18275496
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    Deze Astra valt nog net in de terug roep actie inderdaad.

                    #18275497
                    pimmie89
                      Lid sinds:
                      14 April 2009

                      Ik zie het inderdaad.
                      1 met de accu kap en 1 terug roep actie met software update of iets dergelijks, systeem……
                      Zal de garage bellen, maar waarschijnlijk kan ik zo naar de Opel dealer terug om dit gratis te laten repareren.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.