Corsa C stuur(huis) vraag

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C stuur(huis) vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272671
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      Afgelopen januari stuurhuis vervangen (merk ERA)
      Begin hoorde ik nog niks raars en na mate het warmer werd en ik weg wou rijden en stuurde kraakte het van alle kanten maar na paar keer sturen was het gezakt.
      Ik gebeld en nu was het zo dat dit type stuurhuis al vanaf fabriek af aan defect was en kreeg een nieuwe, zelfde merk en type maar andere modificatie nummer.
      Deze er van de week in gezet wat allemaal niet van harte ging.
      Stuurhuis bleef maar in die pin van het sturen zitten, hebben subframe laten zakken zodat er wat meer beweging was, na paar keer uit eindelijk eruit kunnen krijgen.
      Daarna alles weer er terug in en nieuw stuurhuis erin. Echter blijft iets kraken en waarschijnlijk ergens tussen het stuur en de pin waar het stuurhuis aan vast zit.

      Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ook al vaker last van gehad of denkt wat het zou kunnen zijn?
      De pin waarbij het stuurhuis vast zit hebben we geprobeerd om van elkaar af te trekken / te slaan want zitten in elkaar geschoven. Kan dat ook nog mee te maken hebben?

      Wanneer ik langzaam rij dan heb / hoor ik het gekraak niet.
      Het gekraak is ook alleen maar als je stuur kort en snel naar links en naar rechts doet in vlugge en korte bewegingen.
      Alsof ergens speling op zit…..

      Verder hoor ik nu voor en achter van de vering bij een drempel mee gekraak dan vorige week, toeval? Of komt nu omdat het weer wat kouder is?

      Groet, Pim
      Corsa C – 2004 – 1.2 motor

      #18289999
      pimmie89
        Lid sinds:
        14 April 2009

        Van het weekend na garage geweest. Nu zijn het de veerpoot lagers voor die versleten zijn.
        Zijn deze zelf makkelijk te vervangen?
        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/veerpootlager-opel-astra-g-corsa-c-meriva-a-tigra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Had ik ze gevonden op internet. De juiste? en dan 2 stuks bestellen?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.