Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C – nieuwe remmen werken niet 100% bij hard indrukken

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272173
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      Zo`n 1500 km geleden is het hele rem systeem vernieuwd (rem schijven (bosch) + blokken (valeo) en remschoenen achter (valeo)
      Ook is de remvloeistof vernieuwd (kroon Super-S DOT 4 LV 1 liter )

      Echter merkte ik van het weekend toen ik eens een keer op de rem hard wou trappen dat ik al onderin zat en de wielen niet blokkeerde / ABS ging ook niet in werking. Je merkt dit goed als je boven de 80 rijd en vol de rem induw.

      Onder de 50 / 30 gaat 1 seconden de ABS in werking net voordat we stil staan, de ABS doet dus zijn werk.

      We zijn met de rem vloeistof ververssen wel 3 uur bezig gewest met verversen omdat er troep in het reservoir zat en hebben rechts achter de remleiding door moeten blazen + dat blok waar de leidingen samen komen doorgeblazen. Tijdens het verversen d.m.v. pompend remmen kwam bij 1 leiding namelijk het oude vloeistof er niet uit en zat het systeem dus vast.
      Maar daarna alles netjes vernieuwd en aangesloten en bij stilstand de rem indrukken heb je ook geen druk verlies. Ook is de rem vloeistof op MAX en blijft netjes op peil.

      Wat zou het kunnen zijn?

      #18286290
      Dennis Corsa V6
        Lid sinds:
        31 May 2014

        lucht in de leidingen

        #18286291
        pimmie89
          Lid sinds:
          14 April 2009

          @Dennis Corsa V6 wrote:

          lucht in de leidingen

          Dank voor je bericht.
          Dit probleem wat ik beschrijf heeft te maken met lucht in de remmen dus? Daardoor gaat hij dit doen?
          Misschien is het handig als ik de remmen ontlucht bij een auto bedrijf? Dan zelf pompend remmen? Of maakt dat niet veel uit?

          #18286292
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            @pimmie89 wrote:

            @Dennis Corsa V6 wrote:

            lucht in de leidingen

            Dank voor je bericht.
            Dit probleem wat ik beschrijf heeft te maken met lucht in de remmen dus? Daardoor gaat hij dit doen?
            Misschien is het handig als ik de remmen ontlucht bij een auto bedrijf? Dan zelf pompend remmen? Of maakt dat niet veel uit?

            Zou geen verschil in mogen zitten.
            Echter kreeg ik mijn Koppeling (zelfde potje) ook niet ontlucht.
            Druk ketel er op en binnen 20sec was het klaar.
            Dus gewoon ff naar een garage gaan.
            Daar zetten ze er een druk systeem op en is het binnen 2 tellen gepiept.
            Met je remmen moet je niet kloten..
            Gewoon ff bij een bedrijf laten ontluchten weet je zeker dat het goed is
            En het zullen geen wereld kosten zijn.

            #18286293
            pimmie89
              Lid sinds:
              14 April 2009

              Zou geen verschil in mogen zitten.
              Echter kreeg ik mijn Koppeling (zelfde potje) ook niet ontlucht.
              Druk ketel er op en binnen 20sec was het klaar.
              Dus gewoon ff naar een garage gaan.
              Daar zetten ze er een druk systeem op en is het binnen 2 tellen gepiept.
              Met je remmen moet je niet kloten..
              Gewoon ff bij een bedrijf laten ontluchten weet je zeker dat het goed is
              En het zullen geen wereld kosten zijn.[/quote]

              Heb afspraak gemaakt bij de Opel garage om te ontluchten en nieuwe rem vloeistof erin te doen en een test te doen….
              Even volgende week dinsdag afwachten

              #18286294
              Dennis Corsa V6
                Lid sinds:
                31 May 2014

                waarom bij een opel dealer ga gewoon naar een autogarage euromaster banden ofzo is stukker goedkoper

                ik heb zelf ook lucht in me leidingen gehad had het ook pompend gedaan samen met iemand, toen heb ik van een collega een fles geleend waar je een luchtslang op aan kon sluiten werkte super en remt nou ook super
                ik heb schijven rondom :thumb

                #18286295
                pimmie89
                  Lid sinds:
                  14 April 2009

                  @Dennis Corsa V6 wrote:

                  waarom bij een opel dealer ga gewoon naar een autogarage euromaster banden ofzo is stukker goedkoper

                  ik heb zelf ook lucht in me leidingen gehad had het ook pompend gedaan samen met iemand, toen heb ik van een collega een fles geleend waar je een luchtslang op aan kon sluiten werkte super en remt nou ook super
                  ik heb schijven rondom :thumb

                  Laat hem bij de Opel garage doen omdat ik daar toch wat beter gevoel bij heb omdat ze natuurlijk ook alles van deze auto kennen.
                  Ook krijg ik 20% korting omdat een 10jaar+ oude auto is op uurloon en materiaal.
                  Al met al kwam ik op 24,60 euro uit om nieuwe vloeistof erin te doen + ontluchten en gehele controle van rem systeem + rem kracht test.

                  #18286296
                  Dennis Corsa V6
                    Lid sinds:
                    31 May 2014

                    ja voor dat geld moet je niet klagen als het bij de dealer gebeurd :thumb

                    ik werk zelf bij een autogarage ;)

                    #18286297
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Het probleem zal in de remsegmenten achter zitten.
                      Deze moet je altijd zo monteren dat de trommel er stroef overheen gaat.
                      Als hij dan vast op de naaf zit moet ie natuurlijk wel vrij kunnen draaien….let daarbij op de slijtrand….(zou ik weghalen, is makkelijker)

                      Stel ze staan te ver van de trommel af, zal je altijd je pedaal dieper moeten weg trappen om het zelfde resultaat te krijgen.
                      Ga je ze naar buiten stellen, zal je pedaal ook hoger blijven bij het remmen.

                      Normaal gesproken stellen de segmenten automatisch, maar in de praktijk valt dat vaak tegen :vertag

                      #18286298
                      pimmie89
                        Lid sinds:
                        14 April 2009

                        Nu heb ik gister avond nog gekeken maar ik kom met de rem dus toch niet onderin, dat voelt als wel maar zit ongeveer 3 kwart maar kan met geen mogelijkheid verder duwen…..
                        We zullen zien wat de VOD zegt en wat de uitkomst is.

                        Heb al 1500 euro in deze auto gestoken wat er al wel niet stuk aan is, word er beetje moedeloos van.
                        Wil gewoon een goede betrouwbare Corsa.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.