Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2015 om 11:59 In reactie op: Zafira 2.2 16V 147Pk Koppeling maakt piepend geluid. #18274003
Ik heb zelf ook een f23 bak en af en toe ook een piepend geluid van het druklager. Rij al 4 jaar zo rond. Als het niet constant aanwezig is kan het volgens mij geen kwaad. Ik heb wel eens er naat geïnformeerd en mij is verteld dat hij er oud me kan worden.
Er staat toch echt in de topic titel algemene turbo vraag.
Ik heb heb de 2 ton gehaald! Met originele turbo z20let.
En toen was hij nog niet eens echt kapot.het is jou auto jij bepaald wat er wel en niet mee gebeurd!
Volgens mijn instructieboekje voor mijn zafira a 30 sec na laten draaien. En als je idd gewoon het laatste stukje rustig rijd kan je hem gewoon uitzetten. Zo heeft mijn oude turbo het 205.000km volgehouden.
Klinkt idd als een lul verhaal. Vaak gaat de sensor kapot kost 20 euro dacht ik. Ik zou er niet zomaar mee akkoord gaan. Alleen maar omdat er een melding was koelvloeistof te laag? En de thermostaat werkt mechanisch heeft niks met de ecu te maken. Hebben ze misschien niet iets fout gedaan met de distributie riem? Waterpomp mee vervangen?
Ken je niet iemand die verstand heeft van auto’s en met je mee kan gaan om het verhaal aan te horen?
En trouwens de koelvloeistof en het expansie vat vallen onder het winterplan. Mijn pa had er ook is een afgesloten. Zijn radiateur ging lekken is helemaal kosteloos vervangen!
22 december 2014 om 07:48 In reactie op: Zafira A – problemen na vervangen brandstoffilter #18265871Aanslepen
Ik gok een lek kleppendeksel pakking of carter ontlucht.
11 december 2014 om 21:36 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175257Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.
Volgens mij kan hij niet uitvallen door een storing met de startonderbreker. Toch?
Als je lampje brand of knippert zou er een storing in moeten staan. Tenzij je daarna je min pool los haalt dan is die gewist.
Als je dit heb dat hij niet meer aan wil slaan moet je ff kijken of bij het starten je toerenteller wel beweegt.
Doet hij dit niet waarschijnlijk krukas sensor.Uitlezen evt. Een krukas sensor
Ik zou er toch echt wel ff naar laten kijken.
Als het namelijk een opgerekte ketting is kan deze van tijd springen. En dan heb je veel motor schade.Massa kabels nagezien? stekker zekeringkast? Accu gecontroleerd? misschien maakt de accu inwendig sluiting als deze warm word kunnen de platen krom trekken en dan maakt hij sluiting. Koelt de accu dan weer af s deze weer goed.
12 november 2014 om 21:47 In reactie op: De aanjager van mijn Opel Zafira 2.2 Cosmo 2005 werkt niet #18260519Kijk ff of je spanning krijg op je aanjager. Met gissen kom je er niet.
Is er iemand op dit forum in de omgeving van dordrecht die mijn zafira kan chippen?
Mag wel ben zelf keurmeester. Je lichtbeeld moet alleen in orde zijn. Ik heb zelf ook achteraf in gebouwde xenon in mijn zafira.
Bij het vervangen van de schijven de naven goed schoongemaakt?
Als het heeft geholpen graag vermelden. Daar zal ieder z20let rijder heel blij mee zijn.
Scheelt een hoop knaken.Nee vind ik niet nodig wel grappig.
Het speciale gereedschap is een cilinderlektest apparaat om de druk op de cilinders te zetten. Een hefboom om de klepveer in te drukken die monteer je op de kop op de plek waar de nokkenassen vast zitten. Een klepsealtang om de oude klepseals te verwijderen. En een witte/lichtgele kunstof bus waar motorcode x20xe op staat om de klepseals terug te tikken. Zachtjes tikken je hoort verschil als deze goed zit.
En wat heel belangrijk is zet de zuiger bovenin van de cilinder waar je de kleppen los haalt. Anders heb je kans dat de klep in de cilinder valt en moet de kop er als nog af. Aanhaal moment nokkenas brug was dacht ik 8nm.
En een magneet om de klepstoters te verwijderen.
Riem vervangen van de z20let snap je natuurlijk wel want deze moet er af om de nokkenassen te verwijderen.Ja weet ik heel zeker. Er is ook speciaal gereedschap voor van opel met de kop te laten zitten. Als je bij een dealer werkt moet je die zeker hebben. Vroeger bij de x20xe motoren was er van horen zeggen een campaign of tsb van. Een wat oudere opel monteur zal deze wel kennen.
Ik werk niet meer bij de opel dealer dus kan het ook niet meer voor je op zoeken.Oww nou dan kan je dat zo in tis vinden.
Als het nodig is om je seals te vervangen wil ik je wel tips geven.
bijv. Die klepspietjes de-monteren met een fitting schroevendraaier met een klontje vaseline er op.
met magneetjes of wat dan ook klooien gaat niet werken dan raak je er geheid 1 kwijt.Ik ben vergeten waar hij bij deze motor zit. De prijzen variëren van 25 tot 100 euro.
-
AuteurBerichten