Z20LET tuning files ecu/software codes

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LET tuning files ecu/software codes

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265108
    Vannos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2010

      Vandaag mijn ecu gechipt naar stage 2,

      Als eerst mijn originele file uitgelezen en opgeslagen., En de ecu / software nummers bekeken
      vervolgens de stage 2 file geopend en de ecu/ software nummer kwamen identiek overeen. dus deze heb ik in mijn ecu geschreven en werkt goed.

      Ik was eerst van plan om stage 1 Redd dot er in te schrijven maar zag dat de stage 1 RD ecu/soft nummers afweken van mijn originele nummers.

      hierboven het voorbeeld, Ik weet niet of het kwaad kan als de ecu/ software nummers afwijken om hem er toch in te schrijven of het dan wel werkt ?
      heb geen risico genomen en voor de stage 2 chip gekozen waar dus de nummers overeen kwamen.

      heb zo,n 10 verschillende maps die ik er in kan lezen waarvan 1 met de identieke ecu/software nummers.

      Heeft iemand een idee of dit kwaad kan als ik er een file in lees met een anders ecu/soft nummer ?

      Groeten

      Vannos

      #18227614
      suikerbuikje
        Lid sinds:
        7 May 2008

        Volgens mij kan het geen kwaat….rij ook met red dott met ander nummer en heb geen probleem

        #18227615
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Meten is weten.
          Zet hem op een rollenbank en laat alles controleren, zoals lambda waardes etc..

          #18227616
          Jerk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2004

            Met welk programma open je zo’n file dan?
            Ik heb ook verschillende fases maar ik heb niet gekeken of de nummers overeen komen.
            En hij rijd goed met fase 2 ;)

            #18227617
            Vannos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2010

              Ff google naar bosch ecu numbers. Is een klein programmatje waar je je originele file uit kan lezen en kan vergelijken met de tuning file.

              Heb je al een grotere ic geplaatst ? Schrijven ze voor voor fase 2
              Ben voor de zekerheid maar terug gegaan naar fase1

              #18227618
              Jerk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2004

                Ik heb gewoon nog de standaard intercooler.
                Ik kan wel merken dat hij nog beter liep toen het rond het vriespunt was.
                Maar heb nu niet veel te klagen, ik gebruik toch ook niet alle pk’s de gehele tijd.
                En mocht het rond de 20 graden blijven gaat die van mij ook weer terug naar fase 1

                #18227619
                Vannos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2010

                  @Jerk wrote:

                  Ik heb gewoon nog de standaard intercooler.
                  Ik kan wel merken dat hij nog beter liep toen het rond het vriespunt was.
                  Maar heb nu niet veel te klagen, ik gebruik toch ook niet alle pk’s de gehele tijd.
                  En mocht het rond de 20 graden blijven gaat die van mij ook weer terug naar fase 1

                  nee dat is waar was ook mijn insteek, enigste keren dat ik gas zal geven is in het weekend doordeweeks
                  zijn het alleen 80km/h wegen, geen ruimte om het gas open te gooien.

                  wat ik direct merkte na het terug gaan naar fase1 is dat hij in de 2e versnelling geen wielspin meer heeft!

                  #18227620
                  perror
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2011

                    Is er iemand op dit forum in de omgeving van dordrecht die mijn zafira kan chippen?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.