Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet welk type Insignia jij rijdt. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bij de Insignia A het adaptieve deel van de cruisecontrol niet uit te schakelen is. Dus er is geen optie om op normale cruisecontrol te rijden. Bij mij schakelt hij alleen (tijdelijk) uit bij hevige sneeuw of regenval waardoor de radar niet goed werkt. Dat meldt hij dan ook met iets als “radar cruisecontrol geblokkeerd”.
In jouw geval kan het natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Dankje.
Op korte termijn wil ik alleen de achteruitrijcamera vervangen omdat het beeld nu best wazig is en ik wil af van de foutmelding “Dienst Dodehoekwaarschuwingssysteem” waardoor deze ook totaal niet werkt.
Later wil ik kijken naar een mogelijkheid om Android Auto beschikbaar te maken. Lees dat het vanuit Opel pas sinds 2016 beschikbaar is maar deze Insignia is uit 2015.
Geen ervaring mee. Het beste stel je deze vraag aan je eigen garage.
Op internet kom ik €729,- tegen en wat tips om je koppeling te testen. Maar dit soort prijzen zijn maar een vage indicatie:
https://serviceright-autos.nl/koppeling_vervangen/opel/insignia/Hier waren de versleten stuurschakelaars half gedemonteerd:
Nu weer mooi met gloednieuwe schakelaars:
Tip van de dag: Koppel altijd de accu los als je bezig gaat met de airbag!
Ga er maar vanuit dat je voorbumper gedemonteerd moet worden. Zelf geen ervaring met de Insignia bumpers maar wel met anderen en dit soort onderdelen zitten altijd bevestigd vanuit de binnenzijde van de bumper.
Ik denk dat 1 op 13.5 geen gekke score is. Ik weet niet precies welke uitvoering je hebt, maar als ik zoek op diesels met 4×4 kom ik op gemiddeld 8.13l per 100km wat gelijk staat aan 1 op 12.3. Kijk maar eens hier: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=1&exactmodel=4×4&powerunit=2
Leuke Kadett E GSI heb je gekocht! Lijkt veel op degene die ik lang geleden heb verkocht aan een Belg. Heb je toevallig meer (interieur) foto’s beschikbaar?
Op Ebay staat nog een nieuw kapje te koop: Link naar Ebay
Kost je 39 euro excl. verzenden. Ze hebben er nog maar eentje op voorraad.
Nette Calibra! Trouwens super praktisch die opbergbakken in de kofferbak, heb ze zelf namelijk ook. :thumb
Alvast twee antwoorden op je vragen:
– Ik vind de “Vauxhall/Opel Calibra Haynes Service and Repair Manual” erg handig. Is nog wel aan te komen via internet, boek heeft een groene omslag met groene Calibra erop.
– Op http://ecat24.com/opel/catalog/models/1 kun je exploded views vinden met alle onderdeelnummers.Ik hoop voor je dat hij in Duitsland iets leuks opbrengt. Maar ik snap niet waarom je na al het restauratiewerk afscheid neemt voordat hij überhaupt echt af en je er zelf van hebt kunnen genieten.
In Japan zul je veel meer auto’s terug vinden met deze optie, ook oudere auto’s. Misschien is het wel een eis geweest van de Japanse overheid. Het zal wel nuttig zijn omdat elke cm2 daar kostbaar is.
Maar super dat jij ze nu ook werkend op je auto hebt zitten! :thumbup
@theunm wrote:
en dan heb je ook geen gordel spanners meer
klein details
Gordelspanners zijn in een Astra F niet met de elektronica verbonden, dus die blijven gewoon werken.
@GTS Vectra wrote:
Bose installatie Opel Calibra met Irmscher subwoofer
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m789343928-bose-installatie-opel-calibra-met-irmscher-subwoofer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit Bose systeem is van Roberto en staat ook hier op het Opel forum te koop: http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=7390
De RDW heeft in 2013 jouw tenaamstellingsbewijs (kentekenbewijs deel 1B) ongeldig gemaakt. Vanaf dit jaar kunnen ze geen nieuw papieren tenaamstellingsbewijs meer maken. Dat is niet jouw probleem en de RDW lost dat op door je een kentekencard te geven. Maakt dus totaal niet uit hoelang je de schorsing laat lopen.
Leuke Calibra, hij wordt goed opgeknapt zo te zien.
De nylon ringen voor in de deur hebben 90462823 als GM nummer en 160587 als Opel nummer.
Volgens mij bestaan de sleutelhangers met een logo en leren lapje al een eeuwigheid, dus die waren vast al te koop in 1993. Wel eentje aanschaffen met een wat ouder Opel logo zoals deze:
http://www.q4cars.nl/nl-NL/mod/artikelgroepen/sl0023/883/sleutelhanger-opel.htm
Het is al een poos geleden dat ik zo’n klusje voor het laatst gedaan heb, maar van bovenaf werkt het makkelijkste. Als je de bovenkant van de luchtfilterbak haalt heb je volgens mij wel genoeg ruimte.
Met een sleutel de spanrol los zetten en de riem eraf halen. Je hebt helemaal geen pin nodig om iets te borgen. Het beste kun je de riem los laten liggen of verwijderen tijdens het vervangen van de aircopomp, dan kun je de spanrol namelijk weer loslaten.
@JvV wrote:
Beëindigen van de schorsing (ontschorsen)
Is de schorsing aangevraagd terwijl het voertuig nog een papieren kentekenbewijs had, dan krijgt eigenaar/houder na afloop van de schorsingsperiode een kentekencard en tenaamstellingscode toegestuurd. Het papieren document is dan niet meer geldig.
Dat is goed nieuws. Ik had de Calibra vorig jaar geschorst en krijg nu gratis een kentekencard. Ik hoop dat ik hem maandag in huis heb, anders zal ik wel een probleem hebben bij de APK, daar gaan ze vast niet akkoord met het “oude” papieren kentekenbewijs.
Deze zin hierboven is trouwens wel een beetje misleidend, het gaat alleen op voor mensen die de schorsing ingezet hebben in 2013, anders blijf je het papieren kentekenbewijs houden.
4 februari 2014 om 17:01 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472898Wat zijn de bestelnummers van deze stickers? Ze kosten waarschijnlijk geen drol maar geven de auto wel een perfecte uitstraling. :thumbup
@midnight black wrote:
Marcel, ik heb je voorbeeld zojuist maar gevolgd! Let wel op dat de schorsingsregels weer iets zijn veranderd: Je mag nu niet meer binnen het jaar weer opnieuw schorsen want dan betaal je een boete! Dus als je vandaag 05-11-2013 geschorst hebt en je heft de schorsing weer op op bijvoorbeeld 1 Maart 2014 dan mag je de auto pas weer schorsen op 05-11-2014.
Dit geldt niet voor de auto’s die hier voorbij komen. :vertag
Even een quote aanhalen van de RDW zelf:
Schorst u een voertuig tot 15 jaar oud, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).
Dus zolang je auto ouder is dan 15 jaar kan er nooit sprake zijn van een boete.
23 februari 2013 om 09:10 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110115Goed zoeken. Maar reken maar niet dat ze goedkoop zijn. Hier een setje voor minstens 90 euro excl. verzenden…
Ik las hetzelfde verhaal op de RDW website en baalde daar in eerste instantie van. Mogelijk schors ik dit jaar ook tweemaal dezelfde auto en dat zou dan een stuk duurder uitvallen, maar ik heb zojuist ontdekt dat dit niet voor alle categorieën geldt.
Onderstaande kun je vinden op de RDW website
Als u een schorsing voor de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na aanvang van de eerste schorsing, dan geldt een ander schorsingstarief. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing).
Dit tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen, bromfietsen en bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg (aanhangwagens > 3.500 kg vallen hier ook onder). Deze voertuigen betalen een lager tarief, dat u ook hieronder vindt.
Schorsen (laag tarief) € 24,00
Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing € 120,00Oftewel, je hebt terecht 24 euro betaald omdat je Calibra ouder is dan 15 jaar. Als hij jonger was geweest dan had je wel 120 euro moeten aftikken.
25 januari 2013 om 23:00 In reactie op: Calibra Turbo terug naar origineel of eigen smaak? #18098047Bedankt voor jullie reacties. Ik rij er niet veel meer mee en zoals gezegd denk ik ook dat de originele 204 pk voldoende zijn. Voorlopig laat het hem motorisch zoals hij is. Ik ga rustig op zoek naar een verlaging die nét iets hoger staat, maar kies niet voor de originele set-up.
Het is overigens één van de ruim 100 originele Nederlanders. Hij is origineel al bijna full option. Bijvoorbeeld één van de weinige met airco én schuifdak. De kilometerstand is de 3 ton onlangs gepasseerd. Ik zelf heb daar geen probleem mee, aangezien ik ook minstens een kwart daarvan zelf heb gereden. Hij heeft veel snelwegkilometers achter z’n kiezen en dat doet hem goed. Maakt z’n kilometers altijd met warme motor en het hele 4×4 spul werkt nog steeds perfect. Nooit iets gehad behalve het standaard onderhoud wat bij zo’n auto al best veel is. ;) Ik denk dat hij technisch in betere staat is dan de gemiddelde Calibra met minder dan 2 ton op de teller.
-
AuteurBerichten