Schakelen tussen acc en cc

Forumindex Forums Modellen Insignia Schakelen tussen acc en cc

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18519024
    sanniejop
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 May 2010

      Hallo, ik zit met de volgende vraag. Sinds kort rijd ik een insignia met adaptive cruise control. Heel mooi allemaal maar soms valt die uit met de melding “tijdelijk niet beschikbaar”. Op zo’n moment zou ik dat willen omschakelen naar normale cruise control. Maar ik kan nergens vinden hoe dat moet. Kan dit uberhaupt wel?

      Alvast bedankt,

      Grtn

      #18519734
      Opaul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 October 2006

        Ik weet niet welk type Insignia jij rijdt. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bij de Insignia A het adaptieve deel van de cruisecontrol niet uit te schakelen is. Dus er is geen optie om op normale cruisecontrol te rijden. Bij mij schakelt hij alleen (tijdelijk) uit bij hevige sneeuw of regenval waardoor de radar niet goed werkt. Dat meldt hij dan ook met iets als “radar cruisecontrol geblokkeerd”.

        In jouw geval kan het natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.

        #18520575
        sanniejop
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 May 2010

          Die van mij is uit 2021. Hij valt uit wanneer ik rustig 100 op de snelweg rijd. Ik heb het idee dat het mogelijk met een verkeersbord samenhangt dat hij niet herkent. Uit ACC uitvalt ziet hij ook geen verkeersborden meer.

          #18524236
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Misschien een software-update nodig? Vraag bij de dealer of er updates zijn voor jouw klachten.

            Enige hulp die ik je kan meegeven als tijdelijke work-around is auto aan de kant waar dat veilig kan, motor uit, opnieuw starten en dan zou het weer moeten werken. Zijn het steeds dezelfde plekken waar dit voorkomt (bijv. in tunnels)? De Westerschelde tunnel is berucht om het op hol laten raken van ACC.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.