Brandstof verbruik 2.0CDTI 4×4

Forumindex Forums Modellen Insignia Brandstof verbruik 2.0CDTI 4×4

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18461005
    Edwin-Heesbeen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2022

      Hallo Allemaal,

      Mijn naam is Edwin Heesbeen, 43 jaar zelfstandig ondernemer in de Car Detailing wereld.
      Sinds enkele maanden bezit ik een Insignia sports tourer 2.0 CDTI OPC line, voorzien van vele vele opties.

      Tot op heden erg veel plezier van de auto, rijdt werkelijk fantastisch, ik heb de wagen na 2 weken laten chippen bij Tunex, dus nu 200pk en dat verschil voel je wel.
      Echter is er een ding waar ik maar niet over uit kan, en dat is hoe dorstig deze diesel is.
      Ondanks het chippen ( waar bij normaal rijgedrag de wagen zelf zuiniger van wordt ) kom ik gewoon niet boven de 1:13.5, hoe rustig ik ook rij.
      De dealer geeft aan dat dit met o.a. het 4×4 en het gewicht van de auto te maken heeft.
      Nu denk ik daar zelf anders over, we hebben jaren een Volvo XC90 2.5 diesel gehad ( D5) dat ding woog ruim 2100Kg, heeft de aerodynamica van een zeecontainer en is ook permanent 4×4. Met die auto reden wij gemiddeld ook 1;13.
      Auto ook al een keer aan de computer gehad, maar geen enkele storing te bespeuren.

       

      Iemand hier een idee?? of moet ik gewoon accepteren dat het een beetje een zuipschuit is ;-)

      #18461362
      Opaul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 October 2006

        Ik denk dat 1 op 13.5 geen gekke score is. Ik weet niet precies welke uitvoering je hebt, maar als ik zoek op diesels met 4×4 kom ik op gemiddeld 8.13l per 100km wat gelijk staat aan 1 op 12.3. Kijk maar eens hier: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=1&exactmodel=4×4&powerunit=2

        #18468664
        tijne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2005

          is dat snelweg verbruik of combi?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.