Los zetten multiriem spanner C20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Los zetten multiriem spanner C20LET

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264187
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Hoe kan ik het beste de multiriemspanner van mijn C20LET los zetten en met een pin borgen? Wil wanneer hij binnen komt een tijdelijke aircopomp kunnen monteren en zal dus de riem ff los moeten hebben.

      #18218688
      Opaul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 October 2006

        Met een sleutel de spanrol los zetten en de riem eraf halen. Je hebt helemaal geen pin nodig om iets te borgen. Het beste kun je de riem los laten liggen of verwijderen tijdens het vervangen van de aircopomp, dan kun je de spanrol namelijk weer loslaten.

        #18218689
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Nja zover snap ik het idd maar bedoelde meer te vragen van bovenaf of onderaf en is er een bepaalde manier die het makkelijkst werkt om de sleutel er op te krijgen want al te veel ruimte heb je niet tussen chassisbalk en distributiedeksel.

          #18218690
          Opaul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 October 2006

            Het is al een poos geleden dat ik zo’n klusje voor het laatst gedaan heb, maar van bovenaf werkt het makkelijkste. Als je de bovenkant van de luchtfilterbak haalt heb je volgens mij wel genoeg ruimte.

            #18218691
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              luchtfilterbak weg halen en dan een 15mm steeksleutel erop zetten.
              dan kun je de spanner ontspannen en de riem eraf pakken.
              wil je de riem helemaal verwijderen, dan zul je de motorsteun los moeten maken dacht ik. omdat de riem hier doorheen loopt

              #18218692
              francisco
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 April 2007

                Geen idee of het algelukt is maar wat GSI Racer bedoelt is dit:

                riem loopt idd door de motorsteun recht voor:

                #18218693
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  idd en daar kun je net met een steeksleutel 15 bij zo uit mijn hoofd ;)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.