Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
P1607 is een bekende storing.
Kans is groot dat de koppelingsactuator stuk is, stuurapparaat voorop de bak zal dan gerepareerd of vervangen moeten worden.
En deze bakken zijn inderdaad een drama. Gewoon naar de dealer brengen en een diagnose laten doen.
Op deze manier ga je echt niet verder komen.Wat op zich ook weer logisch is, loyaliteit wordt beloond.
Dit komt inderdaad voort uit het feit dat de dealer zelf vaak een percentage van de coulance op zich neemt.
Als ik hier soms het geklaag over dealers hoor krijg ik wel eens het idee dat zij ook alleen goed zijn voor garantie of coulance..
Als je met je vorige Opels ook bij deze dealer in onderhoud bent geweest en deze auto dealer onderhouden is zal coulance in ieder geval geen probleem moeten zijn. Verder zijn de coulanceregelingen volgens mij opgerekt en kun je ook na die 5 jaar nog coulance krijgen.Lijkt wel op een probleem met een van de kettingen.
Het lawaai kan ook van de balansasketting komen of van de spanner van de distributieketting die niet goed functioneert.
Zou er niet mee doorrijden iig en als het idd uit de distributie komt de beide kettingsets vervangen!Het grootste pijnpunt van deze motor is al aangepakt; de distributieketting, of eigenlijk de balansasketting.
Deze wil nog wel eens oprekken en daardoor lawaai gaan maken.
In het ergste geval verspringt de balansas omdat de ketting te ver opgerekt is.
Dit merk je door het dreunen van de motor bij bepaalde toerentallen.
Ook is het verstandig om goed op de turbo te letten, deze willen bij de eerste lichting wel eens problemen geven.
Dit is natuurlijk wel gebruiksafhankelijk..
Verder goed letten op het achterdifferentieel, vooral op bijgeluiden in de bochten en bij optrekken, en op foutcodes/brandende lampjes.
Over het algemeen is een Insignia een goede en betrouwbare auto met weinig specifieke problemen.Welke motor, een 2.2 DTI?
Dit hoort inderdaad niet. Het zouden de klepstoters kunnen zijn, maar ook een distributieriem die te slap ligt waardoor de spanner gaat tikken.
Het probleem met de EGR kan kloppen, soms wordt er geen foutcode opgeslagen als de EGR-klep vastzit.
Het gevolg is dan inderdaad dat het roetfilter verstopt raakt.
Bij deze problemen is het aansturen van de EGR-klep ook de enige manier om er achter te komen dat deze kapot is.
Komt niet vaak voor overigens.
Mooi dat het opgelost is!Een 2.5? Uitboren is de enige optie als ze vastgeroest zitten.
Dit kan ook met de cilinderkop op de auto, je moet alleen wel weten wat je doet.Als ik dit zo lees lijkt het op een kapotte koelvloeistof temperatuursensor.
Ik zou beginnen met het vervangen van deze sensor, deze zit in het thermostaathuis.Denk ik niet..
Het is verstandig om de balansaskettingset dan ook te vervangen.
Als ik de prijs van de dealer zo zie vervangen ze de beide kettingsets..Op de foto zie ik een Z16XE..
Pijpje is niet los leverbaar, dus een nieuwe thermostaat monteren :thumbup
Misschien is dit nog wat?
http://link.marktplaats.nl/m1033887730″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit pijpje kun je bij de dealer los krijgen. Deze is dan van koper en kun je dan na het uitboren van het plastic pijpje er weer in draaien.
Nieuwe bougie’s wil nog wel eens helpen, daar zijn deze motoren vrij gevoelig op.
24 december 2015 om 11:33 In reactie op: Kadett E kleurcombinaties bekleding met lakkleuren #18304778Dat interieur had ik in GT-trim in mijn eerste auto, een rode Kadett GT uit 1987.
Mooi bruin is niet lelijk ;)Denk ik ook, circuleert de vloeistof in het koelsysteem wel? Misschien de balansasketting gebroken?
15 oktober 2015 om 21:14 In reactie op: Thermostaat aan vervanging toe? Of overbezorgd? —> Wagnas? #18299111Zou gewoon de thermostaat vervangen. Had laatst hetzelfde probleem bij mijn Vectra B Z18XE en na vervanging van de thermostaat werkt alles weer zoals het hoort.
Waarschijnlijk lekkage bij het BCM deksel.
Deze zit links (bestuurderskant) onder/naast het ruitenwissermechaniek.
De afdichtingsring wordt poreus en gaat lekken.
De beste optie is de kap vervangen, maar je zou hem ook opnieuw af kunnen kitten.25 augustus 2015 om 16:50 In reactie op: Kachelweerstand vervangen… Nog steeds alleen stand 4 werkt #18294452Grote kans dat de kachelmotor te zwaar draait.
Soms helpt het om het onderste lager te smeren, anders motor vervangen.Zou ook kunnen dat de kanalen van de EGR in het inlaatspruitstuk verstopt zitten.
Kun je ook vage klachten van krijgen zoals inhouden e.d.15 augustus 2015 om 18:34 In reactie op: Astra 17CDTI (2010) toerental gaat soms op en neer. #18293602Drukregelaar achterop de brandstofpomp vervangen.
Komt inderdaad vaker voor.4 juli 2015 om 22:01 In reactie op: Diesel auto naar de sloop met 101000km wegens motorschade? #18289366Bij deze motoren (Z20DMH) willen er ook nog wel eens problemen zijn met de nokkenas, of eigenlijk met de slepers.
De lagers/rollen van de slepers willen wel eens kapot gaan.
Dit zou ik in ieder geval (laten) controleren.Ben benieuwd naar de foto’s!
Was vandaag nog wel van plan om even te komen buurten, aangezien het voor mij bijna een thuiswedstrijd was.
Dat is helaas niet gelukt, en daar komt nog bij dat ik sinds kort ook Opelloos ben.
Rij nu dagelijks in mijn tweede auto, een oude Saab uit 1975 en daar waren jullie ook vast niet zo in geinteresseerd ;).
Maar die Opel komt er nog wel een keer weer bij, dus volgend jaar beter!@wimv6; Is niet helemaal waar. In combinatie met start/stop zit er een schakelbare waterpomp op.
Dat verschil had ik misschien wel even moeten melden ;)
Als de spoel bekrachtigd wordt schakelt de pomp uit, de poulie draait dan nog wel maar drijft de pomp niet meer aan.Ik zou toch eens bij de dealer langsgaan.
Kan een probleem zijn met de waterpomp, deze werkt alleen als er circulatie in het systeem nodig is. -
AuteurBerichten