Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Auto is al op de bank geweest anders zou ik ook niet weten hoe veel pk hij heeft ?
Zal het daar na vragen igg
Heb er nu euro 98 in zitten in combinatie met injectie reiniger rijd nu weer beter gelukkig
Ik werk zelf in een autoschade bedrijf en na aanleiding van jou foto kan ik hier aan uit opmaken dat het onthechting is van de basecoat (basis lak) Heeft u de auto in een wasstraat gehad ? Want dit zie ik wel vaker dat er onthechting ontstaat laten we voorop stellen dat dit vanuit de fabriek een fout is / onthechting kan door vele oorzaken ontstaan hopelijk heb je hier wat aan
Inmiddels de Corsa gekocht en nu 2 weken in mijn bezit en rijd echt fantastisch zo veel meer vermogen dan mijn 1.2
Het is inmiddels gelukt ik heb het middenconsole ondertussen ook gespoten en weer gemonteerd enkel zijn de ventilatierooster gesneuveld de lamellen krijg ik niet terug het beste is denk ik hier 2 nieuwe voor te bestellen aangezien ze nogal fragiel in elkaar zitten
Mischien stomme opmerking maar Mischien is je gasklep vervuilt ?
Dankjewel dan zal ik dit nog eens gaan na meten. Heb wel een volgende. Vraag ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar wen nieuwe vraag stellen is ook niet erg overzichtelijk. Ik wil het middenconsole spuiten hoogglans zwart aangezien ik straks een dubbel din radio monteer is alles strak en een kleur alleen ik weet niet hoe ik de bovenste plastic kap demonteer de onderste waar de kachel bediening in zit krijg ik wel los hierbij een foto
Byjugo ik heb dit al wel geprobeerd alle zekeringen trekken en vervolgens kijken of de waarde op de amperetang daalt maar dit blijft het zelfde ik meet echt alleen een lekspanning op de kabel die naar het chassis loopt de kabel die naar de zekingkast loopt onder de motorkap heeft een mooie waarde van 0.03 het is een lastig probleem de reales onder de motorkap kan ik die zomaar verwijderen ?
Dankjewel voor jullie reacties.
Waarom ik me hier graag in wil verdiepen is omdat de vorige eigenaar ook al 2 keer de accu vervagen heeft dit kan ik zien in de complete onderhoudshistorie/ verder heb ik de eigenaar ook gesproken en die geeft ook aan Wanner de auto +- 3 weken stil staat is de accu leeg / er zit een 70 Ah accu is van GM.
Verder staat er in de onderhoudshistorie dat er ooit een BCM is vervangen body control module ik weet niet pressies wat dit is maar ik vermoed dat de auto al langer kampt met deze lekspanning vandaar dat ik graag dingen wil uitsluiten / meten en oplossen.
Verder heb ik vandaag mijn ampère tang binnen gekregen waar ik de juiste lekspanning me kan meten.
Wanneer de auto gesloten is +- 10 minuten dan meet ik op de massa pool hier zitten 2 draden aan een gaat naar het chassis en de andere gaat naar de zekeringkast onder de motorkap de op
Deze kabel meet ik een zeer nette waarde van 0.03. Op de Massa draad die naar het chassis loopt meet ik een waarde van 0.09/0.10 0.13 dit varieert heel erg verder zit er een originele Opel radio in geen alarm of andere achteraf ingebouwde componenten buiten de door de dealer ingebouwd parrot systeem hoe kan het zo zijn dat ik op het chassis dus een lekspanning meet en erger nog hoe kan het überhaupt zo zijn. Wanneer ik een lampje tussen de accu pool en Massa draad plaats hier een stroom vloeit en dus het lampje gaat branden ? Dit is een aanzienlijke lekstroom lijkt mij / of kan dit ook komen door een accu die intern kapot is ? Aangezien ik vermoed dat de accu een keer zwaar ontladen is geweest ik heb overigens de accu weer goed kunnen opladen met een CTEK Acculader MXS 5.0
Deze gaf na een nacht opladen weer een juiste waarde enkel het kijk glas in de accu is nog steeds. Zwart alvast weer erg bedankt allemaalDankjewel voor je reactie byjugo. Ik ben nu telkens de spanning aan het meten smorgens voor ik naar mijn werk rijd en dsn staat de accu spanning tekens op 12.63 volt Wanneer ik met ee auto gereden heb staat de spanning op 12.76 volt. De auto start overigens wel gewoon goed ook nu het vrij koud is buiten. Verder ben ik gisteren nog eens verder gaan kijken of ik niet een zekeringkast over het hoofd gezien heb en ja hoor achter in de kofferbak linker zij paneel los gehaald en hier zit nog een zekeringkast met een reale en een losse 15 ampère zekering wanneer ik de reale verwijder krijg ik een melding op het dasboard adaptief rijlicht wanneer ik deze reala verwijder zakt mijn spanning naar o.7 ik enige tijd daarna nog een meting gedaan en toen mere ik weer een waarde van 0.14. Dus ik weet niet waar het nu zit overigens heb ik ook een test gedaan met een gloeilamp wanneer ik de massa los maak van de accu en en gloeilamp verbind met de accu en massa pool dan brand het lampje lichtjes dus ik vermoed toch echt wel een lekstroom. Of het moet zijn dat dit normaal is vanwege alle losse stroomverbruikers in de auto radio/ parrot wat is overigens een gemiddelde waarde die ik mag aanhouden qua lekstroom ? Morgen krijg ik een amperetang dan kan ik de waardes pressies meten met een multimeter is namelijk niet erg nouwkeurig
Nee de Corsa heeft ook een riem maar volgens Opel geven ze dus 150000 of om de 10 jaar op alleen ik persoonlijk vind dit erg veel
ik heb vandaag nog eens contact gehad met de opel dealer
en de vraag voor gelegd en in het systeem staat dat de riem vervangen moet worden bij de 150000 of om de 10 jaar
volgens hun systeem moet de riem vervangen worden op 27-8-2019 dus dit zit wel goed
toch laat ik de riem zelf wel vervangen door mijn eigen monteur ergens halve wegen het jaar aangezien ik de 150000 wel erg veel vind
Dankjewel voor je reactie. Ik heb ondertussen al contact gehad met de dealer en dit probleem is al verholpen viel nog onder de garantie. Ik heb wel een andere vraag aangezien ik de auto zonder garantie me neem over de distributieriem wanneer boord deze vervagen de worden de auto heeft 63 duizend gelopen Maar ik lees veel verschillende verhalen on de 4 jaar anderen zeggen om de 10 jaar 100 duizend kilometer wat geeft Opel zelf op voor dit type motor ? Ik hoor het graag
Hallo nee hij doet het ook als de motor warm is het is eigenlijk altijd bij het weg rijden de ene keer erger als de andere keer ook heb ik het idee als ik met meerdere personen in de auto zit dat het erger is
Zo vanavond ben ik eens bezig geweest met de radio Alles werkt nu naar behoren ik heb de geschakelde + van de sigarettenaansteker aangesloten op de geschakelde + van de radio deze heb ik momenteel afgeswkerd met 7.5 amp aangezien ik geen andere zekering heb de gele constante voeding heb ik naar mijn zekeringkast getrokken en deze aanhesloten op een constante + deze is momenteel ook nog afgezekerd met 7.5 amp de massa heb ik bij een centraal massa punt aangesloten. De rode en gele draad van de kabelboom van de radio heb ik omgewisseld en nu werkt alles zonder her canbus Systwem Overigens was het wel een klere werk om een aftakking te maken op de geschakelde + van de sigarettenaansteker aangezien ik deze niet uit her dashboard kan krijgen met veel pijn en moeite de stekker er uit kunnen trekken terug krijgen was helemaal geen pretje / iemand enig idee hoe dit wel moet de sigarettenaansteker verwijderen los maken?
Dankjewel opeltje 17 we gaan het zo aansluiten Hopen dat het probleem dan verholpen is. Overigens is de radio nu niet meer uitgevallen ik kan geen pijl op gelijktrekken het canbus systeem doet maar wat die wilt mij zal die niet meer voor de gek houden erg bedankt voor het me denken
Ik ga het morgen als volgt aansluiten gelde draad sluit ik aan in mijn zekeringkast op een constante + de rode draad sluit ik aan op mijn sigarettenaansteker geschakelde plus tussen beide plaats ik een zekering de massa sluit ik aan op het chassis Zo zou alles moeten werken denk ik ? Of heeft een van jullie hier nog een op of aanmerking over ? Ik wil volledig buiten het canbus systeem vandaar dat ik het zo wil aansluiten
En moet ik nog wat met de oranje draad doen ? Alvast erg bedankt
Hallo ik heb vandaag de kabel ontvangen Hierbij heb ik wel een vraag de massa / en de + 12 volt memory Zitten aangesloten op het conector naar de auto en op de iso stekker naar de radio zit de + 12 volt power lange draad niet aangesloten en een oranje draad ook vrij lang Car light deze 2 draden zijn niet aangesloten is het nu enkel de bedoeling dat ik de rode draad aansluit op mijn sigarettenaansteker. Of moet ik ook nog wat met de gele draad aangezien deze wel is aangesloten heb hierbij wel een foto ter verduidelijking
zo vandaag de kabel besteld
zal van het weekend eens kijken of ik het aangesloten kan krijgen zou blij zijn als hier het probleem me opgelost is
ik blijf me allen nog steeds afvragen wat dit probleem veroorzaakt
ik ken namelijk nog iemand met de zelfde auto zelfde bouwjaar en die heeft nergens last vanOpeltje 17 idd ik denk dat dat een goed idee is ik ga zoon stekker bestellen en dan via mijn sigarettenaansteker aan geschakelde + nemen op welke draad moet ik deze dan aansluiten op de car2iso stekker ? En ik zal een zekering plaatsen tussen de nieuwe geschakelde + wat voor zekering heb ik dan nodig ? 15 ampère ? Alvast erg bedankt
Opeltje 17 ik ben er zeker van dat het in de aansturing zit of dit probleem zich nu voordoet vanuit de interface of vanuit de aansturing vanuit de auto dat moet ik nog uitvinden erg lastig orobleem zodra de nieuwe interface binnen is ga ik dit nog eens proberen als dit niet werk ga ik idd gewoon een geschakelde cobtane en een massa draad aanleggen alleen het probleem hier bij is weer dat ik dan mijn speakers niet kan aansturen aangezien de aansluitingen van de speakers ook op de Opel conector zit ik hoop eigenlijk dat het probleem verholpen is met een andere interface
Vanaf de aansteker is sowieso een geschakelde + Ik heb deze op de radio geprobeerd maar dan onthoud de radio niet Zijn geheugen misschien toch nog eens de draden controleren geel rood Heb jij verder geen last van storingen en gebruik jij ook een interface ? En wat is het bouwjaar van jou auto misschien gebruik ik niet de juiste interface
Zojuist westen sporten radio werkte perfect de afgelopen 3 dagen ik stap net in de auto om naar huis te rijden en ja hoor de radio werkt weer niet vervolgens sluit ik de orginele radio weer aan en alles werkt weer zonder problemen nu maar weer afwachten voor hoe lang. Astra 1.4 nz. Heb jii ook een Opel corsa D zo jaa waar pak jij dan de voeding vanaf het contactslot ? Baboe ik gebruik een interface van het merk TCP. Hier eventueel een website http://www.autoshopdetijger.nl/stuurbediening-voor-opel-corsa-2006-meriva-2007-p-2884.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jaa draden zijn al omgewisseld dit had verder Geen effect ik zit er heel erg aan te denken dat het in de interface zit
Vandaag hebben we geprobeerd om een geschakelde + aan te leggen maar vanuit de Zekeringskast is dit niet mogelijk en hij adviseerde mij ook om geen geschakelde + vanaf het contact slot te halen dit ivb de boordcomputer werd me dit sterk afgeraden verder hebben we geprobeerd om de voeding van de sigarettenaansteker tw gebruiken maar op dese mannier onthoud de radio niet zijn geheugen dus nu ben ik nog niets verder. Ik ben daarna terug gegaan naar de winkel en heb het probleem nogmaals op tafel gegooid Ze zeggen dat het in de interface kan zitten auto’s vanaf 2009 hebben een andere interface nodig blijkbaar registreerd de auto als er een verkeerde interface is gemonteerd bij 250 keer In en uitschakelen dat de radio in slaapmodus gaat dit word aangestuurd Door het display in de auto wanneer de voeding word losgekoppeld wordt het weer gereset. Een juiste interface zou hier dus een oplossing kunnen bieden alleen mijn dealer zegt dat deze interface pas gebruikt word bij auto’s vanaf 2009 en aangezien mijn auto van 21-06-2008 is moet de interface die ik nu heb goed zijn een anderen interface is nu wel in bestelling dus dat moet ik afwachten misschien is hier spraken van een uitzondering ik laat het jullie zo snel mogelijk weten
-
AuteurBerichten