Aankoop corsa D GSi

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoop corsa D GSi

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352882
    mike van besouw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      Goedemorgen ik sta op het punt een zeer nette Opel Corsa D GSI te kopen uit 2009 met 61 duizend kilometers.    Bii een officiële Opel garage.   Ik heb een proefrit gehad in de auto hoog in toeren gehad op de snelweg vanwege de turbo sturen remmen doet ie allemaal perfect.      De auto is dealer onderhouden boekjes zijn afgestempeld.    En ik heb de complete onderhoudshistorie  van ee auto laten uitprinten de auto heeft al zijn beuren gehad grote kleinen beurten.  Echter wil ik toch nog even zeker weten of ik nog ergens op moet letten als ik deze auto koop aangezien er in de onderhoudshistorie  staat 3 x accu vervangen vanwege het zeer weinig rijden van de auto verder staat er ook dat er ooit een BCM is vervangen in 2010 dit zijn 2 puntjes waar ik nog een beetje over twijfel graag hoor ik meer van jullie  :applause01:

      #18352952
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Als het is vervangen, dan is het toch opgelost?

        Iedere auto heeft onderhoud nodig, en gaan er componenten kapot. Als je een auto wil waar niks van is vervangen, moet je een nieuwe kopen.

        #18352986
        mike van besouw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2014

          Dankjewel voor je reactie.                                           Ik heb ondertussen al contact gehad met de dealer en dit probleem is al verholpen viel nog onder de garantie.                                                         Ik heb wel een andere vraag aangezien ik de auto zonder garantie me neem over de distributieriem wanneer boord deze vervagen de worden de auto heeft 63 duizend gelopen    Maar ik lees veel verschillende verhalen on de 4 jaar anderen zeggen om de 10 jaar 100 duizend kilometer wat geeft Opel zelf op voor dit type motor ? Ik hoor het graag

          #18353003
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Standaard interval is 80.000km.
            Meesten kunnen prima mee tot 100.000km, maar dan uiteraard geen garanties.
            Leeftijd is bij de distributieriem meestal niet het belangrijkste, km’s (draaiuren) wel.

            Je zal dus over een jaar (of twee) de distri een keer moeten (laten) doen.
            Als je grofweg rekent op €700- €1000.- dan kom je daar sowieso mee weg.
            Als je het zelf doet kost het ergens rond de €150,- aan materiaal, maar dan moet je wel weten wat je doet.

            #18353020
            mike van besouw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 August 2014

              ik heb vandaag nog eens contact gehad met de opel dealer

              en de vraag voor gelegd en in het systeem staat dat de riem vervangen moet worden bij de 150000 of om de 10 jaar

              volgens hun systeem moet de riem vervangen worden op 27-8-2019 dus dit zit wel goed

              toch laat ik de riem zelf wel vervangen door mijn eigen monteur ergens halve wegen het jaar aangezien ik de 150000 wel erg veel vind

               

              #18353040
              Byjugo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2013

                Heeft de GSI een ketting dan? Ik dacht dat die ook een riem had??

                #18353041
                mike van besouw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 August 2014

                  Nee de Corsa heeft ook een riem maar volgens Opel geven ze dus 150000 of om de 10 jaar op alleen ik persoonlijk vind dit erg veel

                  #18353387
                  mike van besouw
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 August 2014

                    Inmiddels de Corsa gekocht en nu 2 weken in mijn bezit en rijd echt fantastisch zo veel meer vermogen dan mijn 1.2  :yahoo:     9424E451-6A60-4F72-B580-AF2D9BD4A4B5

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.