corsa D koppeling ?

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa D koppeling ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277113
    mike van besouw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      hallo ik heb een corsa D van 2008
      ik kan de laatste tijd niet normaal weg rijden in zijn 1
      de auto nukt dan heel erg bij het wegrijden ook als ik bij het stoplicht wil weg rijden schokt de auto
      het zit volgens mij in de koppeling en het is weersafhankelijk lijkt wel want de auto doet het niet altijd

      ik heb me laten vertellen dat het door de koppelingsplaten komt dat deze ooit door de vorige eigenaar te warm zijn geworden en hard zijn geworden waardoor de motor moeite heeft met aangrijpen
      kosten +- 500 euro inclusief drukgroep iemand die verder een idee heeft wat dit is ?
      auto is tijdje terug uitgelezen en vertoont geen fout meldingen

      #18321662
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        Is dit alleen als hij nog koud is? Zoja is het een “producteigenschap”. Doen ze bijna allemaal bij de eerste paar keer wegrijden

        #18321663
        mike van besouw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2014

          Hallo nee hij doet het ook als de motor warm is het is eigenlijk altijd bij het weg rijden de ene keer erger als de andere keer ook heb ik het idee als ik met meerdere personen in de auto zit dat het erger is

          #18321664
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Hoi, dit komt vrijwel zeker door de koppelingsplaten. Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad (ik heb dezelfde auto). Bij mij is toen de gehele set vervangen, maar af en toe heb ik het nog met een koude motor.

            #18379527
            sprk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2020

              Ik vermoed dat ik eenzelfde probleem heb.

              Het is geen slippende koppeling, en geen probleem met het motor vermogen, die duwt wel door.
              De auto schokt bij het optrekken totdat deze een beetje rolt, daarna schakelt de auto prima.
              Het probleem heeft onze Corsa D uit 2006 trouwens al jaren, maar nu heeft dit kleine euvel toch het irritatie omslagpunt bereikt.

              Mike, heb jij het probleem opgelost, en weet je nog wat je hebt gedaan en een schatting in de kosten?

               

              #18379681
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Klinkt eerder als een defect vliegwiel.

                #18379687
                sprk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2020

                  Ik lees veel over een “clutch judder” waar ik het nu op zou afschrijven.

                  Ben benieuwd wat het probleem daadwerkelijk is, en of de reparatie kosten opwegen tegen de mogelijke fix van iets dat nog onduidelijk is.
                  Het beestje van 2006 heeft er pas 65000 op zitten en rijd verder prima.
                  Mocht ik meer weten, dan laat ik hier weer iets achter.

                   

                  #18384447
                  AstraTh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 March 2019

                    wen er maar aan…het is een producteigenschap

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.