Problemen Lak Opel Karl

Forumindex Forums Modellen Karl Problemen Lak Opel Karl

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347712
    marijke503
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2017

      Binnen een jaar na levering zag ik dat op het dak van mijn rode Karl er een beschadiging zat. De lak is daar deels weg. Bij de dealer begonnen ze meteen te vertellen dat dat door vogelpoep komt, maar ik houd dit juist heel erg in de gaten, zet daar waar mogelijk hem nooit onder een boom en als ik er langere tijd niet ben, zet ik hem op een plek waar de kans op een overvliegende vogel klein is. Sowieso maak ik als er dan toch vogelpoep op zit dit zo snel als ik kan schoon. De dealer heeft het wel bij de importeur ingediend (hebben er met een mobiele telefoon een fototje van gemaakt, blijkbaar is dat voldoende om te kunnen bepalen wat er de oorzaak van is). Vandaag krijg ik een telefoontje dat het “door iets van buitenaf komt” en dat het dus niet onder de garantie valt! Onbegrijpelijk dat je klanten op die manier in de kou laat staan. Ik ga nu zelf tijd maken en een brief aan de importeur schrijven. Zijn er anderen die in een Karl rijden en die hier ook last van hebben? Zo ja, zou je dan willen reageren? Dank!

      #18348628
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Waarom deel je niet een foto.

        Dan kunnen we een beeld bij het verhaal krijgen.

        #18348631
        Arjen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Je hebt de auto bij de dealer gekocht. Daar heb je een zakelijke overeenkomst mee. Wat zij met Opel Nederland regelen is niet van belang. Jij hebt niets met Opel Nederland te maken. De dealer verschuilt zich achter Opel Nederland. Gewoon terug gaan en voet bij stuk houden, en het Opel Nederland verhaal weg wuiven en zeggen dat je niets te maken hebt met Opel Nederland en dat je auto bij hen hebt gekocht. Vraag eens een deskundig advies bij een Autoschadebedrijf en schakel de BOVAG in en je rechtsbijstand verzekering.

          #18348676
          marijke503
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 August 2017

            hallo Aapje en Arjen, dank voor jullie reacties. Geen probleem om een foto te delen, uit alle afkortingen van opties bij berichten, haal ik niet de optie om een foto bij te voegen en ik zie ook geen instructie over het forum en het posten van berichten. @aapje1963: als jij weet hoe ik een foto kan toevoegen, lees ik het graag. Ik vraag me overigens wel af in hoeverre een foto voldoende/het juiste beeld schetst, maar wie weet helpt het.

            De reden dat ik hier een bericht gepost, was niet zo zeer om tips & tricks te krijgen over het inschakelen van mijn rechtsbijstandsverzekering e.d. maar omdat ik erg benieuwd ben naar ervaringen van andere Karl eigenaren en of zij ook dergelijke problemen hebben en of dealers daar op een zelfde (klantonvriendelijke) wijze op reageren.

            #18348698
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Bij een hosting site als imgur.com sleep je zo een fotootje op internet en kies je een linkje uit die dit forum ondersteund om hem zichtbaar te maken. De zgn. Bbcode link die met img start tussen [] moet je hebben..

              #18348704
              marijke503
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2017

                Lak problemen

                dank Vinci. Ik hoop dat het lukt zo.

                #18348705
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  De link klopt niet helemaal helaas…
                  [img]https://i.imgur.com/UcbB81q.jpg[/img]

                  #18348706
                  marijke503
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 August 2017

                    ah, dank. Dat is de foto inderdaad.

                    #18351555
                    Rogier Overdijk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2018

                      Ook hier problemen met de lak niet zo erg als hier boven. maar bij mij zit het onder de achterruit.

                      Ook hier Opel Nederland zegt dat het geen corrosie is, maar ja het hoort er niet te zitten. Het komt van binnenuit.

                      De dealer heeft een 2de expertise aangevraagd.

                       

                      #18352840
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Heeft er iemand problemen met lak op de achterklep die er af gaat, bij mij links op de rand van de klep ter hoogte van het achterlicht precies in de kromming., gaat om een klein stukje.

                        gaat om een Opel Karl .

                        #18353578
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Weet iemand waar het interieurfilter zich bevind bij de Opel Karl ?!

                          #18353608
                          computerbug
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 April 2011

                            Hoi, Tottema->Hier<- Heeft u vast iets aan, vanaf 04:15

                            #18353750
                            mike van besouw
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 August 2014

                              Ik werk zelf in een autoschade bedrijf en na aanleiding van jou foto kan ik hier aan uit opmaken dat het onthechting is van de basecoat (basis lak)   Heeft u de auto in een wasstraat gehad ? Want dit zie ik wel vaker dat er onthechting ontstaat laten we voorop stellen dat dit vanuit de fabriek een fout is / onthechting kan door vele oorzaken ontstaan hopelijk heb je hier wat aan

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.