Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 september 2018 om 11:03 In reactie op: Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage #18360433
Ik hoor het ook graag, mijn dealer kan er nog niets mee. Zou de melding ook bij de importeur neerleggen. Als jij geholpen bent, dan ga ik daarna ook weer gelijk even melding maken. Wellicht dat je dan ook kwijt kunt welke garage je geholpen heeft, dan kan ik dat weer aan mijn dealer doorgeven.
Vanmorgen weer de melding gehad, inderdaad de eerste keer dat ik mijn richtingaanwijzer aan zette. Terug denkend is het me op die plek al diverse malen gebeurt (is dus vaak de plek waar ik de eerste keer mijn richtingaanwijzer gebruik). En ook op de andere plek waar ik mijn eerste richtingaanwijzer kan gebruiken (als ik bij mij de wijk uit rijdt gebruik ik lang niet altijd mijn richtingaanwijzer, alleen als er ander verkeer is). Ik kan alleen op het dashboard geen lampjes ontdekken. Maar het lijkt er toch iets mee te maken te hebben. Een stapje dichterbij….
Ik zal er ook op gaan letten, vanmorgen gebeurde het wel direct nadat ik rechtsaf ging. Had wel richtingaanwijzer uit. Maar was nog niet wakker genoeg om direct die link te gaan leggen. Ik hou jullie op de hoogte.
[quote quote=18358193] @menno Heb jij al een oplossing voor het probleem? Ik ben nu meermaals bij de dealer geweest. De auto is gereset en geüpdatet, toch blijven de meldingen dagelijks terugkomen. Ook vanuit mijn dealer wordt er nu contact opgenomen met Opel Nederland.[/quote]
Ik had met juist voorgenomen om deze vraag omgekeerd aan jou te stellen deze week. Bij mij nog geen oplossing, mijn dealer zegt het ook bij de importeur neergelegd te hebben. Maar het is volledige radiostilte van die kant.
Er is waarschijnlijk niets aan de hand, maar bloedirritant begint het wel te worden. Volgende week op vakantie een hoop kilometers voor de boeg. Die zou ik het liefst nemen zonder elke keer een melding me naar de dichtstbijzijnde garage te begeven.
[quote quote=18357249]ik heb de piep en de melding ‘navigatie naar dichtstbijzijnde garage’ meerdere keren per dag en bijna altijd vlak nadat ik ergens wegrijd. Er is echter nooit een storing of andere melding te bekennen. Maandag gaat hij terug naar de dealer, erg benieuwd of ze wat kunnen vinden maar heb er een hard hoofd in.[/quote]
Bij mij gebeurt het ook meerdere keren per week. Ik denk ook dat het in 80% van de gevallen gebeurt binnen 3 minuten als ik aan het rijden ben. Vanmorgen nog even de dealer telefonisch gesproken. Die gaat het bij de importeur neerleggen, ik hoor graag even of jouw dealer iets kan vinden komende maandag.
[quote quote=18356742]Druk op de “NAV”knop; Druk op “Menu”; Druk op “Instellingen”; Druk op “Waarschuw.” Op onderstaande scherm staat er bij jou waarschijnlijk een op “On” waarbij de POI is ingesteld op het waarschuwen bij het naderen van Garages. Simpelste oplossing is de POI op “OFF” te zetten. Een andere variant is de POI naar voorkeur instellen. Druk dan op “Waarschuwen nabijheid POI 1 of 2” [/quote]
Dank voor het meedenken, helaas niet gelukt. Mijn meldingen staan (en stonden) exact zoals jij hierboven in de foto laat zien. Blijven zoeken dus, zal zo ook eens wat buitenlandse forum’s afspeuren naar mogelijke oplossingen.
[quote quote=18356669]
Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.[/quote]
Ik hoor graag even wat de dealer er bij jou van gezegd heeft. Bij mij konden ze echt niets vinden, vanmorgen weer het vriendelijke verzoek gekregen van de navi om naar de dichtstbijzijnde garage te gaan….
Inmiddels naar de garage gegaan hiervoor, die hadden ook geen idee. Geen melding te zien in welk systeem dan ook. Garage heeft de auto een keer gereset (van de accu afgehaald) met de hoop het op te lossen. Niet gelukt echter, afgelopen week weer een melding gekregen.
Mocht iemand ooit de oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen. Zal vanmiddag eens proberen het navi systeem uit en aan te zetten.
@Vased Je zegt dat je de voetuigcode krijgt bij het aanmelden op myopel. Ik moet daar bij die aanmelding een kenteken of chassisnummer ingeven, maar die weet ik nog niet natuurlijk. Hoe kan ik daar aan komen dan?
De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.
-
AuteurBerichten