Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358235
    rav994
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2018

      Ik heb dit nu ook een paar keer gehad.

      Het viel mij op dat dit het tijdens het gebruik van mijn knipperlicht gebeurde.

      Op de boordcomputer stond er heel snel iets van verlichting controleren, met een lamp logo.

       

      #18358269
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Nu je het zegt, het zou wel eens kunnen dat het precies is als ik de eerste keer de richtingaanwijzer naar links aan doe. De melding over verlichting heb ik alleen nog niet gezien. Zal er eens extra op letten.

        Ik meende al wel eens te zien dat bij het op afstand openen van de auto met de afstandsbediening, de linkerrichtingaanwijzer aan de voorkant heel af en toe een knipper overslaat. Het is alleen steeds moeilijk te reproduceren omdat het af en toe is.

        #18358282
        Menno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 January 2018

          Ik zal er ook op gaan letten, vanmorgen gebeurde het wel direct nadat ik rechtsaf ging. Had wel richtingaanwijzer uit. Maar was nog niet wakker genoeg om direct die link te gaan leggen. Ik hou jullie op de hoogte.

          #18358329
          Menno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2018

            Vanmorgen weer de melding gehad, inderdaad de eerste keer dat ik mijn richtingaanwijzer aan zette. Terug denkend is het me op die plek al diverse malen gebeurt (is dus vaak de plek waar ik de eerste keer mijn richtingaanwijzer gebruik). En ook op de andere plek waar ik mijn eerste richtingaanwijzer kan gebruiken (als ik bij mij de wijk uit rijdt gebruik ik lang niet altijd mijn richtingaanwijzer, alleen als er ander verkeer is). Ik kan alleen op het dashboard geen lampjes ontdekken. Maar het lijkt er toch iets mee te maken te hebben.  Een stapje dichterbij….

            #18358331
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Zo heb ik ook zitten denken. Vaak gebeurt het op dezelfde plekken. Bij mij is het bij de eerste bocht naar links. Vanochtend geprobeerd, en inderdaad! Richting aanwijzer naar rechts -> niets. Richtingaanwijzer naar links -> melding! Ik zag tevens dat heel kort het ‘sleutel’ lampje op het dashboard aan ging.

              Dit gebeurt overigens alleen als de auto een paar uur heeft stil gestaan. Als de auto redelijk recent gereden heeft krijg ik de meldingen niet. Toch een vaag iets. Zat zelf te denken aan iets als een condensator van het ledknipperlicht die wat traag reageert.

              Ik had sowieso al een afspraak voor a.s. maandag staan bij de dealer. Ze zouden hem uitlezen en alle gegevens naar Opel Nederland sturen. Kunnen ze wellicht wat gerichter zoeken.

              #18360321
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Nu 3 maanden verder krijg ik de meldingen nog steeds elke dag. Nadat ik deze week voor de 4e langs moest komen om de software uit te lezen, te onderzoeken en te delen met Opel Nederland heb ik nu bericht gekregen dat ik maandag langs kan komen voor een update. Hopelijk ben ik dan eindelijk van de meldingen af!

                #18360395
                hreedijk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2018

                  Hallo JW,

                   

                  Ben benieuwd of deze update het euvel gaat verhelpen, heb de meldingen nog met regelmaat.

                   

                  Mvg,

                  Harold

                  #18360433
                  Menno
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2018

                    Ik hoor het ook graag, mijn dealer kan er nog niets mee. Zou de melding ook bij de importeur neerleggen. Als jij geholpen bent, dan ga ik daarna ook weer gelijk even melding maken. Wellicht dat je dan ook kwijt kunt welke garage je geholpen heeft, dan kan ik dat weer aan mijn dealer doorgeven.

                    #18360434
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Gisterochtend is de nieuwe software geladen en de rest van de dag geen meldingen meer gehad. Ik had goede hoop maar helaas: vanochtend bij de eerste keer ringaanwijzer naar links meteen weer de melding.  :cry: Ik kan dus niet zeggen dat het geholpen heeft en zal weer terug moeten naar de dealer. Mijn dealer is Henri en Herman in Bilthoven, die doen wel hun best maar zijn ook afhankelijk van Opel NL.

                      gr. Jan Willem

                      #18360437
                      joepke-m
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 July 2006

                        Je zou bijna zeggen dat er een knipperlicht kapot is, of niet goed “gezien” wordt door de software. Gebeurd het steeds als je je knipperlicht gebruikt?

                        Op het 3008 forum lees ik een vergelijkbaar probleem:

                        https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=173&t=6201

                        #18360449
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Dat het probleem met het knipperlicht te maken heeft bij mijn auto was al duidelijk. En specifiek het knipperlicht linksvoor. Het rare is echter dat het probleem alleen steeds een enkele keer optreed als de auto een tijd heeft stil gestaan. Bij het s’ochtends op afstand openen van de auto zouden de knipperlichten 4x moeten knipperen. En dat doen ze ook, behalve linksvoor die in dezelfde tijd maar 2x knippert. Als je het vervolgens nogmaals doet werkt het allemaal wel. Hierdoor is de storing erg lastig te vinden en komt hij niet meer terug totdat de auto weer een tijd heeft stilgestaan. Omdat het hier ledlampen betreffen is het niet eenvoudig een lampje uitwisselen.

                          #18360452
                          Mark van Veluw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 January 2018

                            Lijkt mij dat ze dan de betreffende koplamp unit eens moeten vervangen? Keer op keer naar de garage zonder resultaat is ook geen optie, niet accepteren zou ik zeggen?

                            #18360455
                            rav994
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 May 2018

                              Ik las op de engelse forum dat de melding verdwijnt als je de motor afzet.

                              https://www.grandlandforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=163

                              Ik krijg hem gelukkig niet meer.

                               

                               

                              #18360700
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                De storing verdwijnt inderdaad nadat de auto is uitgezet. Van de week kreeg ik hem vlakbij de dealer en ben ik er meteen langsgegaan en de motor laten draaien. Bij het uitlezen bleek er wel een opgeslagen storing inzitten betreffende een hoge spanning van het knipperlicht linksvoor. Weer een dag de auto daar achter gelaten.

                                Op basis van deze gegeven zijn ze nu tot de lumineuze conclusie gekomen dat de gehele BCM (Body Control Module) oftewel boordcomputer vervangen moet worden. Een nieuwe hebben ze meteen besteld en deze wordt volgende week vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem oplost, maar dat is aan dovemansoren gericht. De fout in het knipperlicht wordt door de BCM namelijk keurig weergegeven.

                                Maar goed, volgende week weer een dag de auto kwijt voor de zoveelste keer. Een beetje service bij Henri en Herman kan er overigens niet vanaf, toen ik vroeg om een vervangende auto werd mij meteen verteld dat ik hiervoor moet betalen! Een nieuwe auto van meer dan 35K, vanaf begin problemen, vaak de auto terug, en je vraagt 1x om vervangend vervoer en je krijgt meteen dit.

                                Al meerdere malen ontevreden met deze dealer (auto niet leveren want de verkoper die zakelijke lease doet is op vakantie, bij het afleveren van de auto eerst poetsen, daarna de letters verwijderen en de lijmresten laten zitten, belachelijke meerprijzen rekenen voor een kentekenplaat met opgelegde letters, trekhaak monteren maar de bumper en achterlichten niet netjes en met kieren er weer opzetten…..), hoop dat anderen betere ervaringen hebben. Als dit is opgelost ga ik de auto meteen bij een andere dealer in onderhoud doen.

                                #18362079
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Ondertussen een tijd verder en ondanks vele pogingen nog geen oplossing. Na een “goede klachtensessie” hebben ze eindelijk toestemming om de lichtunit te vervangen. Er blijken hiervan echter veel van in back-order te staan, waardoor ze niet leverbaar zijn. Er zijn er dus blijkbaar meer die de lichtunit willen vervangen…… Toch wordt het probleem niet onderkent. Blijf het vreemd vinden! ik merk wel dat ik nu met het koude/natte/donkere weer de meldingen minder vaak krijg.

                                  #18362197
                                  Roland Bergsmidt
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 December 2017

                                    Ik heb voor mijzelf de oplossing gevonden voor “het navigeren naar de garage” probleem:

                                    1. Ga in de auto zitten en laat het kontakt uit en zet de auto in zijn vrij;

                                    2. Houd de ‘check’ knop op het dashboard, onder de kilometerteller, ingedrukt;

                                    3. Houd de rem ingedrukt en zet het kontakt aan;

                                    4. Laat de knop/rem niet los en laat de teller, die nu zichtbaar is, aflopen van 10 naar 0;

                                    5. Er verschijnt nu een melding dat de ‘initialisatie’ voltooid is;

                                    6. Laat de ‘check’ knop los en start de auto;

                                    7. Voila! Het probleem zou nu opgelost moeten zijn!

                                    Succes allemaal!

                                    Roland.

                                    #18362350
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      De wijze die je beschrijft is voor het resetten van de service-interval. De kilometers en tijd tot de volgende beurt worden hierdoor weer op 0 gezet. Mijn auto is al heel vaak gereset geweest, tevens nieuwe software, speciaal aangepaste software, boardcomputer vervangen etc.etc. Uiteindelijk na een half jaar lang aandringen is gister eindelijk de koplampunit vervangen. Tot nu toe lijkt dit de oplossing en komt de fout van het knipperlicht ook daadwerkelijk uit het knipperlicht.  :scratch:

                                      Nu moeten ze alleen nog even mn koplamp goed afstellen…. is ook lastig om alles in 1x goed te doen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.