Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navigatie tijdens rijden naar dichtsbijzijnde garage

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355600
    Menno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2018

      Ik heb inmiddels een maand of 2 mijn Grandland en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen ongeveer 1x per week het volgende, waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen:

      Tijdens het rijden 1 korte piep, vergelijkbaar met het niet dragen van je gordel. Daarna stuurt mijn navigatie me direct naar de dichtsbijzijnde garage. Ik merk verder niets aan de auto en verder branden er ook geen lampjes. Na een aantal minuten gaat de melding weer weg. Is te vergelijken met de melding die ik krijg zodra mijn benzine bijna op is, dan gaat het benzine lampje branden en stuurt mijn navigatie me naar de dichtsbijzijnde benzinepomp.

      Dat tanken kan ik nog begrijpen, maar krijg er niet echt een lekker gevoel bij als de auto me naar de garage wil sturen. Leasemaatschappij en dealer weten ook het antwoord (nog) niet.

      Iemand hier die dit ook heeft? Onderstaand een foto van het navischerm als dit gebeurt. image2image1

       

      #18356632
      hreedijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 April 2018

        Ik heb bijna hetzelfde gehad:

        Reed op de snelweg met 130 km/h, een piep, en ineens op het scherm dit :

        20180530_071713

        Navigatie uit gezet, en weer aan , is niet meer terug gekomen…..

         

        #18356636
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Vreemd fenomeen. Wellicht een volgende keer direct op de Onstar knop drukken, zodat de auto op afstand afgelezen kan worden?

          #18356637
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            @ hreedijk,

            Je zou bijna denken als je naar dat scherm kijkt: Bako sleutels in de aanbieding!   :rolling:   Ik heb zulke rare dingen gelukkig nog niet gehad.

            Maar ik moet 1 ding bekennen. Ik kan mijn navigatie niet uitzetten. Het is of navigatie of radiozenders, maar echt uit dat lukt me niet. Heeft iemand een oplossing? ik kan drukken op de grote knop wat ik wil, maar dat scherm blijft gewoon aan.

            :unsure:

            #18356667
            Menno
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2018

              Inmiddels naar de garage gegaan hiervoor, die hadden ook geen idee. Geen melding te zien in welk systeem dan ook. Garage heeft de auto een keer gereset (van de accu afgehaald) met de hoop het op te lossen. Niet gelukt echter, afgelopen week weer een melding gekregen.

              Mocht iemand ooit de oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen. Zal vanmiddag eens proberen het navi systeem uit en aan te zetten.

              #18356669
              hreedijk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 April 2018

                [quote quote=18356637]@ hreedijk, Je zou bijna denken als je naar dat scherm kijkt: Bako sleutels in de aanbieding! :rolling: Ik heb zulke rare dingen gelukkig nog niet gehad. Maar ik moet 1 ding bekennen. Ik kan mijn navigatie niet uitzetten. Het is of navigatie of radiozenders, maar echt uit dat lukt me niet. Heeft iemand een oplossing? ik kan drukken op de grote knop wat ik wil, maar dat scherm blijft gewoon aan. :unsure:[/quote]

                 

                Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten.

                Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.

                #18356670
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  @ hreedijk,

                  [quote quote=18356669]

                  Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.[/quote]

                  Okee, duidelijk nu. Ik dacht dat dit alleen bij mij het geval was. Ik vind het toch wel vreemd dat je het scherm niet gewoon uit kan schakelen, zodat je alleen een Opel logo hebt, en de tijd en de datum.(zoals in mijn vorige Mokka) Maar ach, er is me te leven hoor.

                  :applause02:

                  #18356675
                  hreedijk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2018

                    @Hans GLX:

                     

                    Is idd mee te leven, niet zo’n ramp, maar had handig geweest.

                    #18356699
                    Roland Bergsmidt
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 December 2017

                      Scherm uitzetten? Druk op “Set” Druk op “scherm uit” Raak het scherm aan of een knop en hij gaat weer aan!

                      #18356702
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        @ Roland Bergsmidt,

                        Okee, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. Alhoewel het niet stoort als de navigatie altijd getoond word hoor, daar niet van. Maar je zou toch denken dat de aan/uit knop zo zou moeten werken zoals we dat gewend zijn????

                        #18356706
                        Menno
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2018

                          [quote quote=18356669]

                          Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.[/quote]

                          Ik hoor graag even wat de dealer er bij jou van gezegd heeft. Bij mij konden ze echt niets vinden, vanmorgen weer het vriendelijke verzoek gekregen van de navi om naar de dichtstbijzijnde garage te gaan….

                           

                          #18356710
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018
                            #18356723
                            joepke-m
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 July 2006

                              [quote quote=18356699]Scherm uitzetten? Druk op “Set” Druk op “scherm uit” Raak het scherm aan of een knop en hij gaat weer aan![/quote]

                              [quote quote=18356702]@ Roland Bergsmidt, Okee, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. Alhoewel het niet stoort als de navigatie altijd getoond word hoor, daar niet van. Maar je zou toch denken dat de aan/uit knop zo zou moeten werken zoals we dat gewend zijn????[/quote]

                              Zoals “we” dat gewend zijn? De GLX is een andere auto, sommige dingen werken nu eenmaal anders…. effe wennen

                              #18356730
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                [quote quote=18356723]

                                Zoals “we” dat gewend zijn? De GLX is een andere auto, sommige dingen werken nu eenmaal anders…. effe wennen[/quote]

                                @ joepke-m,  Je hebt helemaal gelijk. Bij alle vorige Opel modellen was het met de knoppen aan=aan, en uit=uit.  Zo snapte ik niet, waarom ik niet gewoon met de grote centrale knop onder het display, de boel aan dan wel uit kon zetten. Zelfs een Opel monteur snapte dit niet. Tot iemand van dit forum mij tipte.

                                Ook zo met de ventilatieopeningen. Vroeger zat daar een draaiwieltje onder, zodat je de luchtstroom kon regelen of zelfs afsluiten. Ik heb wat zitten draaien aan die roostertjes. Tot iemand me zei: Druk linkse openingen helemaal naar links, en de rechtse naar uiterst rechts, dan sluit je ze af. En inderdaad! Dit werkt. Al doende leert men. Ook vond ik in de Mokka het navi scherm mooier =kleurrijker. Bijvoorbeeld de kleur van water, zand, bos en industrieterrein.

                                Tja,wat “we gewend zijn” is dus wel een tikkie veranderd.(dank PSA?) Maar het is zoals je zegt….effe wennen. ;-)

                                 

                                 

                                #18356742
                                Roland Bergsmidt
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 December 2017

                                  Druk op de “NAV”knop; Druk op “Menu”;  Druk op “Instellingen”;  Druk op “Waarschuw.”

                                  Op onderstaande scherm staat er bij jou waarschijnlijk een op “On” waarbij de POI is ingesteld op het waarschuwen bij het naderen van Garages.

                                  Simpelste oplossing is de POI op “OFF” te zetten. Een andere variant is de POI naar voorkeur instellen. Druk dan op “Waarschuwen nabijheid POI 1 of 2”

                                   

                                  POi Warning

                                  #18356840
                                  Menno
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 January 2018

                                    [quote quote=18356742]Druk op de “NAV”knop; Druk op “Menu”; Druk op “Instellingen”; Druk op “Waarschuw.” Op onderstaande scherm staat er bij jou waarschijnlijk een op “On” waarbij de POI is ingesteld op het waarschuwen bij het naderen van Garages. Simpelste oplossing is de POI op “OFF” te zetten. Een andere variant is de POI naar voorkeur instellen. Druk dan op “Waarschuwen nabijheid POI 1 of 2” POi Warning[/quote]

                                     

                                    Dank voor het meedenken, helaas niet gelukt. Mijn meldingen staan (en stonden) exact zoals jij hierboven in de foto laat zien. Blijven zoeken dus, zal zo ook eens wat buitenlandse forum’s afspeuren naar mogelijke oplossingen.

                                    #18356841
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      [quote quote=18356840]

                                      Dank voor het meedenken, helaas niet gelukt. Mijn meldingen staan (en stonden) exact zoals jij hierboven in de foto laat zien. Blijven zoeken dus, zal zo ook eens wat buitenlandse forum’s afspeuren naar mogelijke oplossingen.[/quote]

                                      @ Menno,

                                      Het word er met al die nieuwe en uitgebreide systemen niet makkelijker op. Verschillende tips hier hebben mij geholpen. Zoals het scherm uitzetten via set. Afsluiten van ventilatieroosters enz. Dikwijls weten zelfs de Opel monteurs (nog) niet alles over de nieuwe systemen. Kwestie van geduld en zoeken. ;-)

                                      #18356898
                                      hreedijk
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 April 2018

                                        [quote quote=18356706]

                                        Bedoelde met navigatie uit zetten de actuele route afgebroken en weer opnieuw aan gezet, je kan inderdaad niet het scherm uit zetten. Ik ga vanmiddag naar de dealer en laat dit nakijken, kan toch niet goed zijn.

                                        Ik hoor graag even wat de dealer er bij jou van gezegd heeft. Bij mij konden ze echt niets vinden, vanmorgen weer het vriendelijke verzoek gekregen van de navi om naar de dichtstbijzijnde garage te gaan….[/quote]

                                         

                                        Mijn dealer gaf aan dit nog niet eerder gezien te hebben.
                                        Zou er een melding van maken bij Opel Nederland, of daar wat uit komt…..

                                        #18356903
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18356898]

                                          Mijn dealer gaf aan dit nog niet eerder gezien te hebben. Zou er een melding van maken bij Opel Nederland, of daar wat uit komt…..[/quote]

                                          Ik heb dit gelukkig nog niet gehad. Wel kon ik mijn navigatie niet inspreken, omdat deze adressen niet geldig waren voor dit land! Huh? Gezocht in het systeem, en wat bleek? Stond het ingestelde land op Moldavië. Dus in Nederland verandert en het werkt perfect. Alhoewel ik de navigatie nauwelijks of nooit gebruik hier in deze regio.

                                          #18357213
                                          mmarkvoort
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 April 2018

                                            Ik heb het gisteren 1 keer gehad. Draaide net de snelweg af richting huis en had Waze aan staan via Adroid Auto.

                                            Korte piep en er stond ook heel kort iets op de boordcomputer.

                                            Navi switchte naar de standaard versie en er werd genavigeerd naar de opel dealer 1 km verder op.

                                            Erg bijzonder.

                                            #18357249
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              ik heb de piep en de melding ‘navigatie naar dichtstbijzijnde garage’ meerdere keren per dag en bijna altijd vlak nadat ik ergens wegrijd. Er is echter nooit een storing of andere melding te bekennen.  Maandag gaat hij terug naar de dealer, erg benieuwd of ze wat kunnen vinden maar heb er een hard hoofd in.

                                              #18357250
                                              Menno
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2018

                                                [quote quote=18357249]ik heb de piep en de melding ‘navigatie naar dichtstbijzijnde garage’ meerdere keren per dag en bijna altijd vlak nadat ik ergens wegrijd. Er is echter nooit een storing of andere melding te bekennen. Maandag gaat hij terug naar de dealer, erg benieuwd of ze wat kunnen vinden maar heb er een hard hoofd in.[/quote]

                                                Bij mij gebeurt het ook meerdere keren per week. Ik denk ook dat het in 80% van de gevallen gebeurt binnen 3 minuten als ik aan het rijden ben. Vanmorgen nog even de dealer telefonisch gesproken. Die gaat het bij de importeur neerleggen, ik hoor graag even of jouw dealer iets kan vinden komende maandag.

                                                 

                                                #18357510
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Maandag is Grandland bij de dealer geweest. Bericht was dat de instelling in het navigatiesysteem uitgezet zou zijn. Helaas alleen de receptionist kunnen spreken bij afhalen. Beetje raar verhaal, want als die er in had gezeten had ik hem vast en zeker al gevonden. Dat blijkt ook wel want vandaag heb ik de melding alweer 2x gehad en is er dus niets gewijzigd. Dat wordt opnieuw contact opnemen met de dealer…  :scratch:

                                                  #18358193
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    @Menno Heb jij al een oplossing voor het probleem?

                                                    Ik ben nu meermaals bij de dealer geweest. De auto is gereset en geüpdatet, toch blijven de meldingen dagelijks terugkomen. Ook vanuit mijn dealer wordt er nu contact opgenomen met Opel Nederland.

                                                    #18358198
                                                    Menno
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 January 2018

                                                      [quote quote=18358193] @menno Heb jij al een oplossing voor het probleem? Ik ben nu meermaals bij de dealer geweest. De auto is gereset en geüpdatet, toch blijven de meldingen dagelijks terugkomen. Ook vanuit mijn dealer wordt er nu contact opgenomen met Opel Nederland.[/quote]

                                                       

                                                      Ik had met juist voorgenomen om deze vraag omgekeerd aan jou te stellen deze week. Bij mij nog geen oplossing, mijn dealer zegt het ook bij de importeur neergelegd te hebben. Maar het is volledige radiostilte van die kant.

                                                      Er is waarschijnlijk niets aan de hand, maar bloedirritant begint het wel te worden. Volgende week op vakantie een hoop kilometers voor de boeg. Die zou ik het liefst nemen zonder elke keer een melding me naar de dichtstbijzijnde garage te begeven.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.