Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is weer nieuws uit Denhaag! Dus kom alles 16 December!
Het voorstel van Stichting Autobelangen, waardoor de grens voor vrijstelling op 1 januari 2014 naar 30 jaar zou gaan in plaats van de geplande 40 jaar, is door Weekers resoluut afgeschoten. Weekers presenteerde ineens ‘nieuwe cijfers’ die tot nu toe bij alle partijen onbekend waren! De staatssecretaris rekent zich opnieuw rijk, namelijk dat vrijwel iedere getroffen oldtimerbezitter de verhoogde MRB –die kan oplopen tot boven de € 3.000 per auto per jaar- klakkeloos zou gaan betalen! De strategie van de bewindsman lijkt ‘stelselmatig negeren’ te zijn; een ramkoers die niet zonder gevolgen mag blijven!
Oftewel, ben je het absoluut niet eens met de manier waarop deze wet word ingevoerd? Ben je het absoluut niet eens met de gevolgen van deze wet? Ben je geirriteerd dat er NU al fouten gemaakt worden met het bereken van het kwart tarief?
Meld je dan hier aan bij de organisatie op Facebook!
of hou de 7000€ en ga voor een v6 :angel
Ook even een aansluitende vraag;
Welk computer maakt de vectra x25xe gebruik van? Motronic 1.7?
Even offtopic, ik heb het onderwerp hier niet voorbij zien komen,
Is een powerflex/stuggere aftermarket rubbers een aanrader voor een Astra? En zijn ze wel leverbaar?
Ik zou voor de moeite die je er mee kwijt bent voor 2tientjes op de sloop een normale antenne kopen. Maar dat ben ik :)
Ook een keer uitgezocht. Ik heb nu 195/65/15 op de astra liggen. Speedo 0.1% to fast.
130=131. Perfect voor mij.
Ik haatte het om met 55 door een flitspaal te kunnen hehehehehe :P
Als je voor bij de bestuurderstoel voelt. en goed drukt. is het daar dan ook nat?
Voor de verhoging, waar ook de warmteschacht overheen loopt,, zit een dop. Misschien is deze eruit..
De stoelen zijn makkelijk te demonteren. 4x 13.. even bestuurdersstoel eruit halen, en matten weghalen… kan je zien waar het vandaan komt.
16 november 2010 om 18:27 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757204GE-EDIT!! 19.45!uhuh, Zelf onderhouden loont echt. Moeilijke werk kan je uitbesteden, maar beurten ed, kan je heel makkelijk zelf leren. (met behulp van een vriend die kennis heeft, is super, DOEN!)
via verheggen automaterialen site aftermarket goede onderdelen, en 30% korting.
Laatste rekening (grote)ex btw
5L kroonoil 10W40 torsen (turbo’s/kwaliteit) 26
olie filter, 3
luchtfilter, 7
Interieur filter, 10
brandstof filter, 8
Remschoenen trommel set, 27
2 remcilinders 35
Remvloeistof Drauliquid 7inclusief btw 20% = 142.65
nog een keer 5L koelvloeistof, en dan hebben we alles gehad. bougies waren nog goed, en atf vloeistof+stuurbekrachtigingsvloeistof 10dkm geleden vervangen..
^^ yes klopt,
wil nog even toevoegen dat de gemiddelde leiding (van verdamper naar pomp) en andere ook ongeveer 150-200e kosten.16 november 2010 om 16:56 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757202Heb ondertussen 3 Opels gehad, en ben er redelijk tevreden over. Deels komt doordat ik de auto onder wat druk heb gekocht, wat jammer was.
1e, ’93 Vectra A1 1.6 8v GLe (150e)
-stabilisator rubbers gaar, wiellager trommel linksachter (235DKM)
gereden tot 260Dkm, zonder noemenswaardige dingen.2e ’97 Vectra B1 2.5, cd-sport (170Dkm)
-aircopomp kapotgehad, airco leiding kapot gehad,
– achteras fusees,
– groef in de krukas, terhoogte van krukaskeering achter.. spoelde veel olie..
– roestplekjes deuren, achter
– door roestige massapunt sloegen de fans niet meer aan, en is radiateur gesprongen.
– cruisecontrol motor overledenbekrast, en weggedaan doordat door een parkeerschade premie duur werd. En ik de problemen te veel vond worden. Auto heeft me 3.5D€ gekost in onderhoud…
Dus maat was toen even vol….
’96 Astra F 1.6 16v gekocht (80Dkm) (heeft schade gehad rechtsachter.. Je merkt het in stijfheid. Interieur kraakt nogal met drempels ed)
regulier onderhoud… alles goed. remcilinders achter kapot gehad.
0 olie verbruik… 0 roest, en 100% airco ! Grote beurt voor 150eZou ik nog een Opel willen??? misschien een full full full goede B2 x25xe vectra. Vond ik toch wel een hele fijne auto. Omega trekt me ook… maar vind de B1 net niet mooi genoeg. B2 is te serieus, Te modern.
Slopels…. Ze hebben veel kwaaltjes de 92-01 opels. Maar als je ze allemaal kent, en bij kan houden.. zijn het goede auto’s….
Loopt er geen water naar binnen via de paravan? of is dat bij die astra anders gemaakt?
vooral dat laatste he bas ;)
man man man, ik blader hier soms nog wel eens rond. En je blijft het uhm flikken.
Mod koning eerste rangs hier.
Wist je, dat jou Vectra een aantal mensen op het braadwurst 7 forum 3 kleuren laat sch**ten?
De opties die jij hier nu op hebt maken het echt een klasse auto! Elektroman pur sang!
Ik zou nog gaan voor extra geluidsdemping via soort van dynamat spul in de deuren, en als het mogelijk was dubbelglas.
Echt heel tof! king:
6 september 2010 om 22:52 In reactie op: Binnenkort mijn Astra in de Autoweek. va. morgen 01-09 in he #17693333Hoe werkt het eigenlijk? Kan je jezelf opgeven voor het onderdeel klokje rond? of wordt je uitgenodigt?
En deze mag onder belasting niet zakken tot de waardes die je noemt (11-12.9v)
Heb het bij mijn 2e auto zojuist ook. Mijn fases zijn naar de #%$@!.Oplossing, nieuwe dynamo erin. Een revisie dyn kost ook niet al te veel.
Hele mooie F :) Weer inspiratie op gedaan voor aantal dingetjes!
Ben zelf langzaam ook bezig deze netjes vol te maken met opties en leuke frutsels!
Na hoeveel km is het raadzaam de schokdempers mee te vervangen? De auto deint nog niet na, en veert mooi stil.
Auto is nu 96dkm oud (astra F 3-drs 16xel) Vanaf 90 dkm heb ik er 35mm verlagingsveren onderzitten. Echt verschrikkelijk in mijn ogen. Mooi voor het weggedrag en de looks misshien, maar vind de algemene ervaring niet fijn. Veelste stug. (blauwe H&R)
Wat zou het beste zijn als ik het over een tijdje echt helemaal zat ben? Gsi veren rondom en ook nieuwe shocks?
Groetjes
Goedenavond heren!
Edit: Niet zo zeer nuttige bijdrage
Hey mensen!
Ben al geruime tijd lid, maar sinds de verkoop van van mijn Vec-b, en aanschaf van AstraF niet zo aanwezig meer.
On-topic: Door dit soort post wordt het forum flink onoverzichtelijk. Ben lid geweest van meerder fora, waar ze mensen eerst maar lieten posten in bepaalde gedeeltes, om dit soort dingen te voorkomen.
Zal wel een heel gecode zijn niet daarvan…
En natuurlijk veel mooie foto’s maken! dat afdoppen zou ik echt aanraden! krijg je 100% zuivere lucht binnen! en je inlaat vervuilt niet meer :) Kan je meteen een mooie how to schrijven ;)
Zo mensen, waar ook al meer dan een jaar actief hier op het forum, nu ook de Astra maar eens voorstellen.
Een Astra F Pearl x16xel uit 1996 met net 91Dkm gereden. Ding is echt bijna nieuw
Maar 2 kleine plekjes roest, Net gepollijst, en de sierstrips verwijderd, achterbumper uitgeschuurt en zwart gespoten eveneens als de portiergrepen (deze zijn hoogglans), Type aanduiding verwijderd.
Voorbumper wordt ook opnieuw gespoten. Verlagings van 3cm in al gewonnen op ebay, nog te monteren en kijken hoe het bevalt (wil er geen stuiterbak van maken) en nog een keer set andere velgen, EGR afdoppen, Elektrische ramen, spiegels en antenne en middenarm steun inbouwen, en dan is deze klaar. Kan nog jaren mee :) dus zal dat ook doen!
Word zo nog eens een keer dikker dan een s-klasse :) Blijft goed bezig man! eerst volgende meet kom ik weer eens langs!
Als het by trail en error gaat moet je er voor zorgen dat je iig de motor handmatig meerdere keren goed rond draait, (zo dat de spanrol zich niet lostrekt) en als het merk tegen vervolgens goed staat is het netjes.
19 januari 2010 om 22:01 In reactie op: Vectra B Station OPC renovatie (KLAAR!!!) ( Foto Update 28-0 #17545158Wauw, word wel weer een mooi eind resultaat. Echt een gaaf om de auto zo te maken, je kan er vast lang mee door rijden :)
iemand bij mij op school, (ehv) ookal lag hier nog geneens 1cm, met zijn audi quattro tegen stoeprand gevlamd. Hele ophanging krom.
-
AuteurBerichten