Vocht vloer achter bestuurders stoel

Forumindex Forums Modellen Astra Vocht vloer achter bestuurders stoel

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228483
    doztas
      Lid sinds:
      26 October 2009

      Astra G / 1.6 – 16 v / 2001 / 3 deurs

      Hallo,

      Het viel me op dat vloer achter bestuurders stoel, onder de mat aardig vochtig is. Heb de rubbers gecheckt maar kan niets vinden.

      Misschien een bekend probleem ?

      Alvast bedankt.

      #17759801
      Dano1.6_8V
        Lid sinds:
        13 May 2010

        heeft de auto Airco?

        #17759802
        Blue-Dragon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2006

          Heb je misschien andere deur speakers ingebouwd?

          #17759803
          Dano1.6_8V
            Lid sinds:
            13 May 2010

            Oeps, niet goed gelezen ACHTER bestuurders stoel…. :sleeping

            Dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.

            #17759804
            vincent23
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 February 2005

              ik heb het zelfde probleem met mijn astra F stationwagen.

              kon helaas niemand antwoord op geven, tot nu toe.

              gr Vinc

              #17759805
              doztas
                Lid sinds:
                26 October 2009

                nee geen speakers ofzo ingebouwd….

                #17759806
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008

                  kan me eigenlijk alleen voorstellen dat of je rubbers bij de deur / raam niet goed is, of dat de hemel lekt.
                  Kan in princiepe over de gehele lengte van de rail zijn, maar misschien vooral even goed om te kijken bij het lampje / handvat in de hemel.
                  Ohja: en the obvious natuurlijk: heb je geen gat in de bodem van je auto?

                  #17759807
                  Blue-Dragon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2006

                    En onder de stoelen zit ook een ventilatie rooster die vanaf de kachel komt.
                    Kan je daar is met je hand ingaan en voelen of het daar misschien ook vochtig in is.

                    #17759808
                    hanskadett
                      Lid sinds:
                      18 April 2009

                      hmmm heb hetzelfde probleem met onze f station rubbers zijn goed enz maar super veel condens in de wagen en ik weet niet waar het vandaan komt om gek van te worden:mad:

                      #17759809
                      vincent23
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 February 2005

                        origineel gepost door hanskadett
                        hmmm heb hetzelfde probleem met onze f station rubbers zijn goed enz maar super veel condens in de wagen en ik weet niet waar het vandaan komt om gek van te worden:mad:

                        Ja hans idd :thumbdown

                        ik heb het zelfde probleem. Vanochtend weer pffff buitenkrabben en dan binnen zemen :fy1

                        ook is de vloer achter de bestuurdersstoel weer nat.
                        in de kofferbak is er ook nog een vage natte plek.

                        en dat terwijl er echt niks mis is met de rubbers of andere afsluitingen.

                        zucht……:vertag

                        wie o wie heeft er een antwoord king:

                        gr Vinc

                        #17759810
                        Melvivio
                          Lid sinds:
                          3 September 2008

                          Als je voor bij de bestuurderstoel voelt. en goed drukt. is het daar dan ook nat?

                          Voor de verhoging, waar ook de warmteschacht overheen loopt,, zit een dop. Misschien is deze eruit..

                          De stoelen zijn makkelijk te demonteren. 4x 13.. even bestuurdersstoel eruit halen, en matten weghalen… kan je zien waar het vandaan komt.

                          #17759811
                          hanskadett
                            Lid sinds:
                            18 April 2009

                            bij mij zijn alle tapijten droog:wtf
                            maar heb wel idioot veel last van condens bijna niet meer mee te rijden:swear

                            #17759812
                            astra-gtc-freak
                              Lid sinds:
                              3 March 2010

                              Hallo hier een paar tips voor condens in de wagen!
                              Want een of twee kopjes water in je wagen kan al voor veel condens zorgen in je wagen.
                              Vaak is het probleem dat het vocht tussen de deur en deurpaneel door komt.
                              Kijk na een rit even of er vocht aan de onderkant van je deurpaneel zit!
                              Dus niet aan de onderkant van je deur maar echt aan de binnen kant en dan aan de onderkant deurpaneel.
                              De oorzaak is in de meeste gevallen dat de folie of binnen paneel afhankelijk van type auto niet goed afsluit.
                              Oplossing haal het deurpaneel er even af en kijk of de folie nog goed afsluit en eventueel ergens stuk is.
                              Zo ja repareren met ducktape en zorgen dat er echt nergens meer vocht tussen door kan en dan vooral aan de onderkant.
                              Heb je een stalen tussenpaneel waar je raammechanisme in vast zit haal deze dan even los en kit deze met een elastisch kit opnieuw waterdicht en dan ook weer vooral aan de onderkant.
                              Als dit alles nog niet geholpen heeft kijk dan ook eens naar je recirculatieklep!
                              Deze wil wel eens op de binnenstand blijven hangen waar door je ook vochtproblemen kan krijgen in de auto.
                              En als laatste auto’s met een dakraam controleer dan even of de afvoer van je dakraam nergens lek is of verstopt is!
                              Gooi voorzichtig wat water in de goot van je dakraam en kijk dan even of het water weg loopt door de afvoer en of het ook aan de onderzijde van je wagen weer uitkomt.
                              En dan als allerlaatste auto’s met airco’s zijn over het algemeen vlugger van beslagen ramen af als de airco aan staat! Alleen als je veel korte stukjes maakt dan heb je als probleem dan je erg veel condens in de luchtkanalen krijgt waardoor je ramen ook weer beslaan.
                              Dus gebruik je airco alleen als je langer dan 15min met je wagen onderweg bent en zet hem 5min van te voren af zodat er geen condens kan ontstaan in het kachelhuis.

                              Succes allemaal.

                              #17759813
                              vincent23
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 February 2005

                                Bedankt voor de tips !!

                                ik heb echter al gekeken naar de deurpanelen, die zijn niet het probleem..

                                airco heb ik niet (helaas) dus die valt ook af.

                                de recirculatieklep werkt gewoon.

                                er is iets wat ik gewoon over het hoofd zie pffff (frustrerend… nee hoor) :jerry

                                we zoeken verderrrrrr

                                gr vinc

                                #17759814
                                wolf68
                                  Lid sinds:
                                  12 July 2010

                                  Wij hebben dit ook gehad… het heeft lang geduurd voordat ik een druppel zag vallen. Toch de moeite gedaan om de hemel eruit te halen en met de tuinslang. Toen was het snel duidelijk…. De dakrail was er zo vanaf en toen werd het zeker duidelijk. Over de gehele lengte van de dakrail (beide zijdes) was de kit gescheurd. Alles goed schoongemaakt, nieuwe kit en dakrail er weer op. Nooit meer last gehad van vocht.
                                  Het water kwam onder langs de hemel, dus het kan heel goed zijn dat het water langs de binnenkant van de auto naar beneden loopt.
                                  Voor ons is het de moeite waard geweest en we hebben anderen hier ook al mee kunnen helpen.
                                  Succes

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.