Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op diezelfde site staan die tekeningen bij de downloads.
Leuk projekt, klinkt goed.
Maar waarom een M-tech set?
Je hebt een Corsa B GSI 1600, dat betekent dat je de juiste assen hebt met een 22 er interne vertanding.
Nu hoef je alleen maar de homokineet aan de versnellingsbak te vervangen door die van een Kadett E 16S of 16D / Deawoo nexia 1500-16v en dan passen je assen in de F20-F18-F16 en hebben ook meteen de juiste maat. Deze assen houden ook 250-300PK uit.
Opel nummer 374099 en 374100
Daarmee vind je die homokineten makelijk, ook van “aftermarket” toeleveranciers. In duitsland voor rond de 20-35 euro per stuk.Dat betekent dat je alleen maar een motorsteunset en een SFI adapter hoeft te kopen.
http://www.ebay.co.uk/itm/CORSA-B-TIGRA-CONVERSION-CHASSIS-MOUNT-2-0-16V-REDTOP-20SEH-C20XE-C20LET-X20XEV-/361901758068?hash=item5443069674:g:mAcAAOxygLxSYOxb
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CORSA-B-TIGRA-A-ENGINE-CONVERSION-MOUNT-2-0-16V-REDTOP-C20XE-C20LET-/361901758078?hash=item544306967e:g:hYoAAOxyHntSYOyp
http://www.ebay.co.uk/itm/C20XE-C20NE-C20LET-gearbox-spacer-kit-fits-corsa-tigra-nova-NEW-/161048949255?hash=item257f43f207:g:0SsAAOSwirZTyFLwDie SFI adapterslang is van een X20XEV, die dan icm. een LFR slang van een C20LET en alles ziet er uit alsof de motor standaard van opel in een Corsa geleverd is. Luchtfilter kun je origineel laten.
Bij de C20XE motor 1 van een Astra-vectra-Calibra nemen, daar past de bedrading bijna 1 op 1.
Je hebt ook geen stabilisator blokken nodig bij een Astra spruitstuk.
Indien toch:
http://www.ebay.co.uk/itm/Anti-roll-bar-lowering-blocks-for-corsa-tigra-Nova-C20LET-C20XE-2-0-16V-turbo-/161143787647?fits=Model%3ACorsa&hash=item2584eb107f:g:E4QAAMXQfFJRN9LEShortshifter kun je bij M-Tech halen.
Mocht je het chassis nog willen versterken:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL-GM-Chassis-Strengthening-Kit-CORSA-TIGRA-GSI-SRI-C20XE-C20LET-/252770246001?hash=item3ada47dd71:g:YjMAAOSwv9FXg8Lq24 februari 2017 om 11:56 In reactie op: Wat is er allemaal nodig voor ombouw van euro 0 naar euro 2 ? #18339310Een 20NE heeft geen Lambda sensor en is euro 0.
Een C20NE heeft een Lambdasensor + Katalysator, deze zijn beide in de uitlaat te vinden, en dan is hij Euro 1.
Belangrijk is dat voor een Euro 1, de Lambda en de Katalysator aanwezig moeten zijn.Zijn deze niet aanwezig dan kunt u van een andere C20NE de ECU, kabelboom, injectors, lambda, enz. ombouwen zodat de motor dan daarmee als Euro 1 draaien kan.
Als uw auto een Lambdasensor heeft behoort het een Euro 1 te zijn en dan kunt u met een zogeheten minikatalysator de auto naar Euro 2 brengen.
Het loont zich hier naar Duitsland te kijken, daar speelt het omrusten van euro 1 naar euro 2 een grote rol vanwege de wegenbelasting.Voorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/Minikat-60-5mm-Euro2-Opel-Omega-Caravan-A-KW85-150-/152034640198?hash=item2365f88146:g:vggAAOSw~gRVooK-
Met het cerificaat kunt u het dan ook de ambtenaren laten zien, dat dit werkelijk euro 2 is.Deze Mini Kat word dan extra in de uitlaat erbij geplaatst. Ze is GEEN vervanging van de normale Katalysator, deze moet behouden blijven.
Voor het bestellen uw uitlaatdiameter opmeten.Een andere optie is een extra koude start regeling (KLR = Kalt Lauf Regler), daar moet dan echter meer worden omgebouwd.
http://www.ebay.de/itm/Twin-Tec-Kaltlaufregler-Euro2-20-31-50-56-Opel-C20NE-/151339482653?hash=item233c893e1d:g:EVsAAOSwq5lTrIXoU heeft dus 2 opties om de auto op Euro 2 te krijgen.
Mini-katalysator of de koude start regelaar.Zie PM ;)
Leuke auto!
Kleine Tip vervang je pookhoesje nog even, dat frist het interieur nog meer op.
Net als nieuwe pedaalrubbers.Luchtfilter al eens vervangen? niet dat daar een eekhorn zijn wintervoorraad aan het verzamelen is :wtf
EGR eventueel vervuild.
Schoonmaken en als je de mogelijkheid hebt meten de 2 Fiat pakkingen ertussen doen, die met de kleine gaatjes.
http://www.ebay.de/itm/08-O-EGR-valve-blanking-plate-FIAT-ALFA-1-9-2-4-JTDM-VAUXHALL-OPEL-1-9-CDTI-16V-/170931774749″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/09-EGR-valve-blanking-plate-FIAT-ALFA-LANCIA-1-9-JTDM-VAUXHALL-OPEL-1-9-CDTI-8V-/170892800806″ onclick=”window.open(this.href);return false;Inlaatdruksensor vervuild, makkelijk schoon te maken met wat carburateurreiniger en een zacht kwastje.
Klemmen de wervelkleppen of hebben deze speling?
http://www.swirlrepair.com/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Teveel gas gegeven of veel korte stukjes gereden?
8 april 2015 om 11:03 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373704Ben benieuwd naar de nieuwe “uitlaat” :D
Als je de mogelijkheid hebt neem dan in ieder geval sterkere bouten voor de krukaslagerkappen en ARP boutjes voor de drijfstanglagerkappen.
Die voor de krukas zijn bij de fabory te krijgen, 12.9 alleen de lengte moet je misschien iets inkorten of imbus nemen. Geen ringen eronder leggen!!Bij de ARP bouten de lagerkap iets verzinken met een boor, daar onder de kop van de bout een kleine radius is die anders in je lagerkap snijd. Daardoor breken dan de boutjes door dat de lagerkap dan los gaat zitten.
Standaard zuigers van een NE vertrouw ik to zo’n 200-240 PK, dan is het voorbij met het gegoten spul. Vooral lachgas vinden die niet echt prettig.
Bij mij zijn de drijfstangen gepolijste van een XE/LET en de zuigers gesmeede van AISA uit brazilie.
Wat belangrijk is, is dat je de slotspeling van de 1e en 2e zuigerveer iets vergroot doordat je met iets meer warmte rijdt door de Turbo en vooral het lachgas. Dit verhindert dat de slotspeling 0 wordt en je veren kunnen breken door dat ze zich kapot drukken.
Dit hier is van Wiseco.
http://www.aa1car.com/library/ringendgap_wiseco.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij een 86mm boring! (niet de zuiger meten) kom je dan bij een pure lachgasmotor op 0,602mm voor de 1e zuigerveer en 0,645 voor de 2e veer.
Gewoon 86mm x 0,0070 =0,602mm (die ” in de tabel is fout, het is een factor, geen maat, anders zou je inch in het kwadraat krijgen).Zoals vermeld is was bij mij de koppakking ook een standaard met standaard kopbouten en 315 PK op E85. Bij het demonteren was niets te zien, alles 100% OK.
Betrouwbaarheid is het beste om op langere termijn succesvol te zijn.
Ik denk dat je met een op de rollenbank/dyno goed afgestelde motor een flink stuk minder problemen moet gaan hebben.Zoals men in de USA en UK zegt:
To finish first, you first have to finish.Die pomp klinkt als dat hij het wel zou moeten redden. Bij twijfel kost een Bosch 044 ook niet meer de wereld tegenwoordig (wel oppassen voor immitatie).
Als je in de toekomst bij de F20 de tanden afbreekt denk dan eens aan een F18. Klinkt onlogisch maar de tanden van een F20 staan schuiner op de as als die van een F18, waardoor dan van de F18 dan iets sterker zijn.
Daarbij heb je met een F18 de keuze een minimaal langere 2e versnelling of een stuk langere 2e versnelling.
en er zijn meer veschillende eindoverbrengingen.
F18: http://www.opel-infos.de/getriebe/f18.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
F20: http://www.opel-infos.de/getriebe/f20.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je kan dan uiteindelijk berekenen wat voor jou de beste overbrenging is om de hoogste snelheid te bereiken op het stuk/aanloop waarop je kunt accelereren voordat je de modderbak in duikt.
Ik weet niet of die aanlooplengte bij iedere race gelijk is maar met verschillende versnellingsbakken kun je hier dan wat spelen/optimeren. Niet dat je al ruim voor het einde van de aanloop in de begrenzer hangt.F20, ja de 3 is stuk :angel
F18
Klinkt allemaal goed :thumb
Persoonlijk zou ik uit gewichtsoverweging de inlaat toch van alu maken maar dat moet je zelf weten.
Wat voor een brandstofpomp gaan jullie gebruiken? Een standaard XE of LET pomp trekt het niet, zeker niet als ook het lachgas nog gebruikt gaat worden.
O-ringen bij een standaard koppakking heeft niet veel zin.
300 PK gaat prima met een standaard pakking.Heb je de meerlagige stalen pakking al een kompleet uit elkaar gehaald? De 4 nietjes uitboren en dan heb je meerdere dunne pakkingen.
Niet iedere laag heeft dezelfde vorm, daaruit zou je ook best wel eens de wel passende pakking voor de C20NE kunnen filteren. Daardoor is de pakking in het geheel dunner en dan werkt het wel. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het is makkelijk na te zien daar je die oude pakking eventueel nog hebt liggen.
De meerlagige C20XE en C20LET pakking van M-tech is niets anders als een Z20LET pakking. Elring nummer 627.192Succes :afro
Wat je versnellingsbak betreft, het makkelijkste is het de tanden van de 3-4-5 van de tandwielen weg te nemen met een flex of in een draaibank op de priceas.
Daarmee verlaag je de weerstand al enorm daar de tanden niet meer in elkaar grijpen, dat gebeurt dan alleen nog in de 1-2e versnellingen.Op de uitgaande as moet je dan kijken wat je weg kunt laten.
Hou er wel rekening mee dat je de jets/sproeiers van het Lachgassysteem aanpassen moet als je met E85 gaat rijden, de brandstofjets moeten ongeveer 30% groter!
Inlaatspruitstuk, koppakking en kopbouten zou ik eerst nog niets aan gaan veranderen, ik heb ook nog een C20NET staan met 315 PK met E85 en dat met standaard kopbouten, koppakking en een standaard inlaat.
Gesmede zuigers, dat is iets wat wel nuttig is!
Heb je er al eens aan gedacht de brandstofsoort te veranderen?
E85 of E100?C20XE koppakking past NIET op een C20NE. Dan komen een olie en waterkanaal minimaal met elkaar in aanraking.
Monteer een dekompressieplaat, pas je nokkenastiming iets aan en dan is het goed.
Of draai je zuigers uit, danwel je kop uitfrezen en dan gaat het ook goed.Freek rijd ook met een C20NE Turbo en heeft de kompressie verlaagd.
Ik heb ook nog een C20NE Turbo staan en daar is ook de kompressie verlangd met andere zuigers.
Kopbouten kun je gewoon de originele gebruiken die houden 300PK uit.Jammer dat je hem te koop zet.
Maarre even voor mijn idee, je hebt nu iedere keer een te lage oliedruk na korte tijd rijden. Kan het er niet aan liggen dat je een lekkende injector hebt die daardoor teveel brandstof inspuit en daarmee je olie verdunt?
Ik heb dit zelf ook gehad met een motor waar de injectors continu inspoten, olie zag er uit alsof het mayonaise was en superdun. Ik heb het vermoeden dat je de oorzaak van het probleem steeds mee overgebouwd hebt met het bestaande injectiesysteem. Laat je injectors eens kontroleren en kijk of deze niet kontinu inspuiten bij bv contact aan en een niet draaiende motor.
Of bouw een andere motor in met het injectiesysteem wat bij die motor hoort.
Ik denk dat je daarmee je probleem op kan lossen.
3 motoren met een laag oliedrukprobleem is iets onwaarschijnlijk.
Of je plunjer moet bij alle 3 klemmen, gebruik je een speciale olie?
Naar mijn idee is een goedkope minerale 15W40 beter voor deze motoren dan een volsyntheet met 5W30.26 augustus 2013 om 08:59 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373629Jongens, aub geen oude koeien uit de sloot halen en de vuile was niet buiten hangen.
Daarbij heeft ieder huisje zijn kruisje.In het verleden is bij iedere dragraceorganisatie wel mis eens wat mis /kompleet fout gegaan. Ik maak dit spelletje nu al meer dan 20 jaar mee en iedereen loopt alleen maar over het verleden te praten. Laten we daarover ophouden.
Dit soort dingen behoren de organiserende organisaties intern op te lossen en niet naar buiten te brengen.
Als Silke een probleem met NL zou hebben is dat haar probleem en niet dat van jou, sta daarboven, niet in meegaan.
Het feit dat de Drachten Finals van Quartermile events afgelast moet worden door gebrek aan deelnemers laat zien dat er overal dingen zijn die helaas niet goed lopen.Laat ons liever ervoor zorgen dat de organisaties hun werk kunnen doen, dat betekent voor rijders en publiek intersante races organiseren. De rijders kunnen zelf beslissen waar ze heen gaan. Bijna niemand interseert zich voor die zaken die achter de schermen gebeuren maar willen gewoon rijden.
Ik kom helaas niet meer in Drachten daar het mij te ver is om heen te rijden, heb echter altijd lekker kunnen rijden bij de races van de DHRA.
Op Bitburg kom ik nu meer daar het voor mij slechts 1,5 uur rijden is. Tref daar veel oude bekenden van Drachten en andere evenenementen, heb daar ook veel lol en kan ook leuk rijden.Let’s go racing!!
Als het 1 zuiger is geweest en de andere zuigers en cilinders zijn nog goed dan heeft hij op die ene cilinder te weinig brandstof gehad. Dat kan eigenlijk alleen maar je injector zijn die te weinig inspuit. Je krijgt dus een zeer hete verbranding daar het mengsel zeer arm is, die uitlaatgassen zijn ook veel heter tov de andere cilinders. Daardoor krijg je ook extra thermische verschillen in je uitlaatspruitstuk, wat scheuren tot gevolg kan hebben.
Je mengsel word door de Lambda van alle 4 de cilinders gezamelijk gemeten. Gevolg: als 1 te weinig inspuit wordt dat door de andere 3 gecompenseerd tot het gezamelijke mengsel weer in orde is. Dus je andere 3 lopen iets te rijk.Dus 1 cilinder te arm, en de boel stuk is gevolgschade van te weinig brandstof op die ene cilinder.
Laat nakijken of je injectors en je brandstofsysteem geschikt zijn voor ethanol. In duitsland heb je ook E10 als brandstof en niet alle motoren zijn door Opel daarvoor vrijgegeven (problemen met injectors en pompen).
E85 is nog een stap anders, daarvoor moet je toch echt je mapping aan laten passen.E85 gaat idd prima in een kunstof jerrycan.
Ik zie het probleem niet zo, als je het goed doet is het schadeformulier ingevult en door beide partijen met handtekening bevestigt.
Als de tegenpartij dat formulier niet bij de hun verzekering inlevert vraag je bij je verzekering of die een aangifte kunnen doen bij de politie. Werkt zeer effectief.
Als de tegenpartij dan vindt dat zij recht hebben moeten ze toch ook bij hun verzekering dat schadeformulier afgeven. Neem aan dat ze ook geld van jouw verzekering willen.Echter mijn ervaring is dat je de politie duidelijk moet maken dat ze snel moeten komen daar je je bedreigt voelt.
Foto’s maken helpt altijd erg veel (gewoon met je mobile telefoon), een zegen voor de verzekering, geeft geen mogelijkheden meer tot discussies.24 september 2012 om 11:16 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684393Ik zou er weer een bank voorin zetten en dan een mexikaanse deken erover. Met een bank kun je veel lekkerder met z’n 2en voorin zitten (loveseats).
Stoelen kunnen ze moeilijk over gaan doen bij de APK daar je passagiers er achter niet uit kunnen in nood. Of je haalt de achterbank er uit.
Dat je geen gordel draagt moet je zelf weten.
Maar waarom alles voor je vrouw 100% in orde maken zodat haar niets overkomt. Daarbij zelf dan onnodige risico’s nemen en zij dan alleen achterblijven na een ongeluk. Just my 2 cents. :hmmzVerder is en blijft het een mooie cruiser :thumb
21 september 2012 om 11:55 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684381:thumb goed bezig!
Kun je er geen gordels in bouwen van een ander/later model? Meestal zijn de bevestigingspunten wel aanwezig.
Als hij verder goed rijd en remt waarom je meissie niet laten rijden? Die van mij is ook graag met m’n corsa TR C20XE onderweg.20 september 2012 om 08:57 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684376:shock: Sorry maarre DAT kijk je toch eigenlijk als allereerste na?
Haal dan ook je trommels achter er maar eens af. Niet alleen stellen.
Open halen en alles op gangbaarheid kontroleren. Remcilinders nakijken op lekkage.
Dan de remschoenen en trommels mooi opschuren voor extra ruwheid en alles weer goed in het kopervet.Als je meissie hier ook mee gaat rijden wil je toch wel dat ze veilig onderweg is.
17 september 2012 om 14:54 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684368Vervang al je remslangen maar, 1 van je remslangen zwelt. Had hetzelfde probleem met een corsa a.
Remdruk alles OK, echter door het opzwellen durt het net iets langer voor de ene kant remt als de andere.
Neem dan ook meteen langere, rare bewegingen van een auto met remmen zijn niet goed in noodsituaties!!
Daarbij je uitlijning controleren!!
6 september 2012 om 14:10 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375242Wat wilde hij dan niet in de bochten? Gleed je steeds rechtdoor en wilde hij de bocht niet om of kwam je kont je steeds voorbij als je door de bocht ging?
TB’s zijn destijds bij http://www.freddycane.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; opgebouwd, foto is te zien bij “Kennismaking”.
Ding liep toen al als een malle :thumbIs die andere Krukas dan kapot?
Welke is dunner, de SE of de NZ? Mischien verkeerd gemeten of de krukas is al een keer geslepen. -
AuteurBerichten