Manta A project # Te koop…

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta A project # Te koop…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 450)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206391
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Helaas ben ik mijn oude topic kwijt, maar voor mij is dat een mooie reden om mijn verslag een schonelij te geven.. Aangezien er toch niet meer veel van klopte!:jerry


    Nadat de uitbouw kit eraf was, en de linker kant geplamuurd was




    Ik had de linker en rechterflank dus net strak, wanneer ik begon aan de rest van de carroserie strak te maken. Toen ik iets teers tegen kwa, ben ik er dit af gaan poetsen met thinner. Gelukkig kwam ik er toen achter dat de GELE laag niet goed was en deze er af moest. Vanaf NU ben ik bezig geweest met het blank maken van de carrosserie.

    Scotsch&bride, een bak vol thinner en aan de bak met die gele lak!:P:P:P






    Ik heb even dit stuk gekozen wat kaal is, omdat hier het meeste roestvorming is ontstaan. Ik moet nog de beslissing maken of het nut heeft om dit te stralen… Goede epoxy sluit dit af, en zal niet makkelijk verder gaan werken.

    Na veel schrobben en schuuren….







    TADaaaa

    En nu is hij eigelijk helemaal kaal op de neus na! Binnenkort kan de bodem gestraald worden, de bodem in de Body schutz en in de Epoxy gezet worden. Motorruimte strak maken en de binnenkant in de kleur dan de manta naar huis voor inbouw!

    Zover ben ik nu, en ik ga jullie op de hoogte houden.
    Groetjes Peter:D:wub

    #17375301
    corsaforever
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 301
    Lid sinds:
    11 February 2005

    dat ziet er goed uit:thumbup ga zo door

    #17375302
    veldhuizen
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 138
    Lid sinds:
    10 February 2007

    zo dit ziet er allemaal nog wel super hard uit zeg:thumbup was er verder geen roes of was het laswerk al eerder gedaan?:)

    #17375303
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    origineel gepost door veldhuizen
    zo dit ziet er allemaal nog wel super hard uit zeg:thumbup was er verder geen roes of was het laswerk al eerder gedaan?:)

    er was al een beetje laswerk gedaan, dit was alleen niet zo netjes gedaan helaas. Maar het is eigelijk vrij weinig.



    Dat is zover ik weet wat er is gelast… Ik ga die zwarte rommel er toch nog eventjes afhalen. Aangezien ik nou toch zover ben ookmaar direct goed doen!

    Verder nog afgesproken om in de eerste week van januarie, gedeeltes te stralen voor de roest, in de grondlak en body schutz er op! Dan de motorruimte strak maken en de kofferbak.cabine,en motorruimte in de kleur!:kewlpics

    #17375304
    mantastijn
    • Topics 4
    • Reacties 59
    Lid sinds:
    29 October 2004

    Kijk de grondige aanpak:thumbup

    issie klaar vóór september? (25jarig bestaan OMCN)

    #17375305
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    origineel gepost door mantastijn
    Kijk de grondige aanpak:thumbup

    issie klaar vóór september? (25jarig bestaan OMCN)

    Inderdaad…:P Nood gedwongen maar nu toch zeer blij mee!!:D

    Laten we zo zeggen, ik hoop dat hij voor september klaar is!:wub

    #17375306
    OrangeArrow
    • Topics 6
    • Reacties 367
    Lid sinds:
    18 February 2007

    ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmz

    #17375307
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    origineel gepost door OrangeArrow
    ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmz

    Nou het voordeel was, de gele grondlak die als eerste laag op de carroserie zat. Was zo van de auto te vegen met Thinner en Scotsch&bride. Enigste wat dit ophield, was de 2e laag goeie grondlak die eroverheen zat. Die moest ik eerst weg schuuren en dan kon ik de gele lak met thinner weg vegen. En dit schoot aardig op aangezien er genoeg plekken waren waar alleen de gele lak zat.

    Een auto stralen waar de lak nog op zit ben ik niet zo’n fan van. Of je moet heeel veel geduld hebben (in dit geval de straler) om met hele lichte korrel de lak van de auto te stralen en het plaatwerk niet heet te laten worden.

    Nu de auto helemaal kaal is, is het veel gunstiger om de auto te stralen, omdat je er heel licht maar toch effectief overheen kan gaan, omdat er geen lak meer op zit… en op deze manier het plaatwerk niet heet word.

    Dat is de hele reden erachter.:D

    #17375308
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Zo vandaag weer een update!:D

    Vorige week een nieuwe Motorbok gehaald om de motor in orde te maken, gistere middag+avond liggen kloten om die 2400 vast te maken aan de bok! Maar hij hangt er nu mooi aan en ben er helemaal tevreden mee!:D

    Gisteren ook gehoord dat de bodem+Carroserie gestraald is, alles zag er volgens hem zeer goed uit en alles was kei hard! Vanmiddag gaatie in de grondlak, en dan kunnen we aan de gang met schuuren!

    Goed al met al , vanmiddag :kewlpics:kewlpics:kewlpics

    peter

    #17375309
    mantafraek
    • Topics 0
    • Reacties 18
    Lid sinds:
    29 July 2007

    Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!
    Scheelt een hoop extra werk hè.
    In welke kleur gaat de manta komen?

    Veel suc6 met je project!!
    Groeten G.

    #17375310
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    origineel gepost door mantafraek
    Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!
    Scheelt een hoop extra werk hè.
    In welke kleur gaat de manta komen?

    Veel suc6 met je project!!
    Groeten G.

    Hmz dacht toch zeker dat ik hier op gereageerd had:hmmz:o.. Maar deze kleur gaatie worden:P

    Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar er is ondertussen weer wat gebeurt!. Grote stap in de goede richting want zaterdag gaat de manta zijn nieuwe warme plaatsje krijgen!:wub
    Allereerst, de motor …. zo kocht ik mijn C24NE

    En zo hangt hij in de rode motor bok:thumbup Werkt echt gigantisch lekker dit. Motorbok vastgemaakt aan het blok zodat alles in princiepe eraf kan tot het onderblok.

    Na veel schrobben en doen…
    Zoek de verschillen!!:jerry:jerry:jerry

    nog wat meer pics,

    Hier is de waterpomp + viscovin eraf… Visco vin is er rechts om af gegaan… Maar deze bleek dus links te zijn:hmmz. En had al zo’n idee dat ik ergens links had gelezen…Goed de waterpomp was toch niet alles meer, dus deze komt er nieuw op. De vin wil ik niet gebruiken, deze word electronisch

    Nu is het even wachten op een andere carterpan. Maat van me heeft er nog eentje liggen + het olie pijl gebeuren, dit moest ook aangepast worden. Zodra deze carterpan binnen is word hij gemonteerd en daarna word het blok gespoten.

    Nog eventjes iets moeten lassen aan de auto, linker gordelbevestiging was doorgerot.

    Voor:

    En na:

    Ondertussen
    Auto eindelijk in de epoxy gespoten, Hierna de auto klaar gemaakt voor de bodyschutz en streik-kit.

    Auto gedeeltelijk afgeplakt om zo min mogelijk bodyschutz te krijgen op de carroserie:

    Streik-kit

    Zo, de volgende morgen stond de manta in de bodyschutz

    FF versjouwen:P:P:P

    Plakband+papier eraf gehaald Resultaat::thumbup

    Thats it folks!king:

    -Peter

    #17375311
    City
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 219
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Dat ziet er netjes uit zeg,dat gaat wel wat worden dacht ik zo.
    Wat voor wielen komen eronder?

    Mvg Patrick

    Kadett C Coupe 2.2E
    Ascona B 2.3E
    Corsa B GSI

    #17375312
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Dankje!:)

    Mangel powertechs komen er onder 13″

    #17375313
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    :wors:wors:wors:wors:wors

    mooi werk tjerk:thumbup:thumbup:thumbup super netjes allemaal en mooi hard Atje is het. hoe ga je het doen kwa pasvorm van de 2.4? kwa kop en dergelijke?

    #17375314
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    origineel gepost door voederbiet
    :wors:wors:wors:wors:wors

    mooi werk tjerk:thumbup:thumbup:thumbup super netjes allemaal en mooi hard Atje is het. hoe ga je het doen kwa pasvorm van de 2.4? kwa kop en dergelijke?

    Dankjewel!,
    Weet niet zeker of ik je goed begrijp,:P

    Maar het blok blijft zolang nog eventjes standaard, op de carterpan na.

    2.2/3.0 buis komt erop, met net het systeem wat ik tegen kom. moet dit namelijk nog aanschaffen.

    Ook komt er een spaghettie van een B op..

    Bedoel je dit of?:D

    groete

    #17375315
    NOVA-1.2
    • Topics 2
    • Reacties 113
    Lid sinds:
    1 July 2004

    serieuze verbouwing :wub

    #17375316
    BadMuts
    • Topics 19
    • Reacties 486
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Leuk om je verbouwing te bekijken en om te zien dat mn oude velgjes nog steeds met liefde behandeld worden :kewlpics king:

    #17375317
    tonnie
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 134
    Lid sinds:
    10 February 2006

    ziet er super uit, mooie kleur blauw trouwens :thumbup.

    #17375318
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    haha bedankt jongens!

    inderdaad badmuts, ze liggen lekker warm in de garage en kunnen niet wachten om mee te rollen met de manta:P:wub

    #17375319
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    ik bedoel inderdaad hoe je het gaat doen met de inlaat en dergelijke zodat het zonder motorkap bult past:D

    veel suc6 verder!!:wors

    #17375320
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Jep, gaat dus via een luchtbuis van een 2.2 of 3.0 ingekort :) Injectie systeem dus lmm computer etc, moet ik eventjes kijken. Maakt voor mij eigelijk nog niet zo veel uit of ik nou een kompleet 2.2 systeem er op zet. of 2.2 met 3.0 luchtbuis. of 3.0 luchtbuis met 2.0 lmm computer etc.

    Heb zelfs zitten denken om er een 3.0 computer + lmm etc op te zetten. Maar weet niet of dat kan?

    Suggesties?

    #17375321
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:

    Wohoeeeee!!! Vanmorgen vroeg uit de veren om eindelijk de manta naar huis te halen! De auto vol met onderdelen en 4 velgen, aanhanger met de achteras en gas er op!:P
    De manta stond bij het bedrijfspand van en kameraad van mij wat ook een tijdje mijn baas is geweest, ik mocht hier mijn auto dan ook stallen om aan te werken. Er stonden hier nog 2 projecten meer waar personen aan werkte, en kreeg hier veel hulp van aangezien ik nieuw was in het auto wereldje(en nogsteeds:P:P). Ook had ik het voordeel van een straalcabine+spuitcabine..

    Wanneer de auto eindelijk in de epoxy+bodyschutz stond, konnen de assen+wielen eronder en kon hij eindelijk naar huis zodat ik er veel makkelijker aan kan werken thuis in de garage.. vanaf nu zal het ook een stuk sneller gaan. Helaas moeten gedeeltes van de assen er nog onderuit, heb iets over het hoofd gezien dat nog gestraald scoupeerd en gespoten moet worden. Helaas want dit is dubbel werk.

    Planning:

    1. Delen van het voor terein opnieuw spuiten
    2. Motor ruimte strak maken
    3. Motorruimte + Cabine + Kofferdeksel in kleur spuiten
    4. Motor Spuiten
    5. Motor inbouwen+aanbouwdelen
    6. Rem mechanismes in orde maken
    7. cabine inbouwen
    8. Kofferbak inbouwen
    9. Plaatwerk/Carroserie strakmaken
    10. Auto naar de spuiter
    11. Afwerking
    12. Dikke party:agent

    Dit is een ruwe planning, maar dit ga ik ongeveer aanhouden wil het financieel mogelijk zijn.

    Morgen volgen foto’s:kewlpics:kewlpics:kewlpics

    Groetjes peter

    #17375322
    OrangeArrow
    • Topics 6
    • Reacties 367
    Lid sinds:
    18 February 2007

    origineel gepost door peerke1987

    origineel gepost door OrangeArrow
    ziet er goed uit man!! Was het stralen van de complete auto geen betere optie geweest? Bedoel, wil denk ik niet weten hoeveel uurtjes het je heeft gekost om de carroserie kaal te schuren:hmmz

    Nou het voordeel was, de gele grondlak die als eerste laag op de carroserie zat. Was zo van de auto te vegen met Thinner en Scotsch&bride. Enigste wat dit ophield, was de 2e laag goeie grondlak die eroverheen zat. Die moest ik eerst weg schuuren en dan kon ik de gele lak met thinner weg vegen. En dit schoot aardig op aangezien er genoeg plekken waren waar alleen de gele lak zat.

    Een auto stralen waar de lak nog op zit ben ik niet zo’n fan van. Of je moet heeel veel geduld hebben (in dit geval de straler) om met hele lichte korrel de lak van de auto te stralen en het plaatwerk niet heet te laten worden.

    Nu de auto helemaal kaal is, is het veel gunstiger om de auto te stralen, omdat je er heel licht maar toch effectief overheen kan gaan, omdat er geen lak meer op zit… en op deze manier het plaatwerk niet heet word.

    Dat is de hele reden erachter.:D

    beetje late reactie, maar beter laat dan nooit;)
    Wist niet dat er bij stralen zoveel kwam kijken, weer wat bij geleerd:P Maar je bent goed bezig, gaat een mooie A worden!!!!! Keep up the good work!!

    #17375323
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    vaak straal je meer mee kapot dan dat je er mee wint.. Maargoed
    :P

    :kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17375324
    Mathijsv
    • Topics 1
    • Reacties 106
    Lid sinds:
    26 December 2005

    zeer net project dit. deze kan straks weer heel wat jaartjes mee:thumbup:wors

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 450)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.