Kadett E trackday Car

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett E trackday Car

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277651
    Paul S
      Lid sinds:
      12 February 2016

      Aangezien ik na velen jaren weer een speeltje wou hebben en iets aparts
      voor de zaak (als reclame) ben ik deze Kadett op het spoor gekomen.
      Het gaat om een van origine 1.2 die volledig is omgebouwd na een GSI C20NE.
      Bij de ombouw is de auto compleet gespoten en strak gezet. Dit is inmiddels
      weer zo een 5 jaar geleden.

      Zo zag de auto eruit bij aankoop:

      Hierop heb ik besloten een setje RH ZW3 te halen met nieuwe toyo proxess banden.
      rede hiervoor was omdat het oog ook wat wilt.
      Dit zag er zo uit:

      Toen uitstapje richting een tolweg in Duitsland:

      Omdat het setje RH op de Ring me toch niet het vertrouwen gaf wat ik wilde ben ik op
      zoek gegaan na wat anders. Hierop een setje 17″ OZ turismo gevonden waar ik Achilles 123 semi-slicks omheen heb laten trekken. Niet iedereen kon namelijk 205/40/17 leveren.
      Ook een schroefset gekocht van het merk intrax inclusief camberplates. Dit icm de banden gaf een enorme verbetering in wegligging. Wel is de set beenhard en eigenlijk niet meer bruikbaar voor dagelijks gebruik over de weg.

      Intrax met de RH (zag mooier uit als met de OZ, maarja gebruik op het circuit viel me tegen)

      Ook de wielkasten maar eens in de tectiel gezet, geen overbodige luxe natuurlijk (nog zonder schroefset):

      En ondertussen met de OZ eronder. Tevens stootlijsten en spiegelvoeten weer in het zwart gezet. Ook de trekhaak verwijderd omdat deze toch overbodig is geworden.

      Plannen voor de Kadett verder:

      – volledige rolkooi;
      – remmenupgrade (achter nog trommels);
      – airducts voor koeling van de remmen in de mistlampsparingen (iemand enig idee waar te verkrijgen??);
      – interieur strippen;
      – auto laten bestickeren in race uitvoering/reclame (wie o wie weet een kundig persoon/bedrijf hiervoor).

      In de toekomst staat nog een motorswap gepland maar denk dat ik voorlopig eerst alle plannen uitvoer voordat de andere motor erin komt. Ik ben van mening dat eerst de basis goed moet zijn. Daarbij loopt de auto zeker niet slecht. Ik ben van plan de C20NE te rijden totdat deze de geest geeft (ik weet het, dan kan lang duren).
      Enige probleem is dat de uitlaat nu weer lek is (is al eens gelast) en ben dus opzoek na wat
      anders. Dus ander spruitstuk + volledige uitlaatlijn. Er hoeft geen kat onder aangezien de auto van 1986 is. Enige nadeel wat ik nu ondervind is het verkrijgen van onderdelen en dergelijke. Spruitstukken (ben een beetje twijfelachtig over TA technics) Kan ook zijn dat ik er te lange tijd uit ben geweest. Heb vanaf 2005 tot 2008 Astra GSI gereden en toen waren de onderdelen helemaal niet zo een probleem. Toen stond er regelmatig spul op marktplaats van lexmaul.

      #18324661
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        leuk plan..
        voor de luchttoevoer voor je remmen kun je bij de autosportcompany.nl kijken… er zijn genoeg kadettjes in de rally gebruikt waar dat op zit..
        bestickeren zou ik niet doen (persoonlijke mening) de auto is al mooi van zichzelf…
        je kenteken voor veranderen naar een amerikaans 31cm kenteken ( klein kenteken) en dan voor in de bumper dat gat open houden voor koeling… een kentekenplaat blocked veel af…

        voor een 2.0 8v motor hebben ze van lexmaul een ram intake en een lichter vliegwiel…. dan zou deze je motor wat beter op toeren laten komen en dalen in toeren

        #18324660
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          TA pechnix zou ik links laten liggen… ik heb nooit iemand horen zeggen dat ze er winst meeboeken.

          Ik vind het stiekem toch jammer dat een strakke ‘dett tot rag-bak omgedoopt wordt…

          Sent from my SM-G935F using Tapatalk

          #18324662
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Ik vind de.dett met.de.oz,s mooier

            Onderdelen worden inderdaad wat lastiger de laatste jaren
            Maar.als je wat geduld hebt komt er nog wel 1 en ander voor bij
            Op.de.diverse verkoop site.s…

            Ben.wel nieuwschierig wat voor bedrijf je hebt
            Waar de kadett als.reclame object kan.dienen?

            #18324663
            Paul S
              Lid sinds:
              12 February 2016

              @ Bart, thanks voor de tip met de airducts, hier heb ik wat aan :wors .
              Wat betreft de belettering dient ook als reclame, dus vandaar.
              Volgens mij heb jij vroeger ook een GSI 1.8 16V gehad toch. Op den duur met borbetjes met witte harten??

              Wat betreft dat de Kadett een ragbak wordt, tja meningen verschillen.
              Echter zal deze auto worden opgebouwd met oog voor detail.
              Het is ook niet mijn bedoeling om hem kort te rijden op een circuit.
              Hij dient ook als reclame en dient zodoende ook optisch representatief te zijn.
              De uitlaatlijn wil ik een lexmaul spaghettie icm met waarschijnlijk een groep N uitlaat.

              @ louwe 16 klepper, ik verkoop auto’s hoofdzakelijk in het youngtimer segment.
              Ook wat ouder/aparter spul schuw ik niet. Let wel, hobbymatig, ik heb evengoed een vaste baan ernaast.
              Ik zal hier geen link typen na mijn site (is niet toegestaan meen ik) maar toevallig
              siert 1 van mijn (nu verkocht) auto’s nu de voorpagina van het youngtimer magazine.

              #18324664
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                heb nooit gsi 1800 gehad..
                heb qua opels alleen 2 corsa`s.. een c14nz en een x16xe
                en nu een vectra b v6
                ik denk dat je mij verward met een ander…

                #18324665
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Leuk dat iemand als reclame opbject een track day auto bouwt :)

                  TB’s zijn leuk voor op het circuit:
                  http://www.dbilas-shop.com/Products/Throttle-body-kit/Street/Opel-Vauxhall/Calibra/Throttle-body-kit-for-Opel-Vauxhall-Kadett-E-Astra-F-Calibra-A-Vectra-A-Omega-A-2-0-8V-85kW-C20NE::265.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Ook een nokkenas doet dan wonderen:
                  http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/1-6-2-0-8V-OHC/hydro/New-camshafts:::7_2504_2700_2709_3473_2710.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Mooi Simons uitlaat systeempje:
                  http://www.dbilas-shop.com/Products/Exhaust-systems-universal-parts/Exhaust-systems/Opel-Vauxhall/Kadett/Kadett-E:::7_380_5125_426_4962_4961.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  En Lexmaul levert nog gewoon alles nieuw:
                  http://www.lexmaul-shop.de/Manufacturer-Beta/Opel-Vauxhall/Kadett/Kadett-E/2-0-8V-85kW-C20NE:::8_9_46_47_48.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.lexmaul-shop.de/Manufacturer-Beta/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-F/2-0-8V-85kW-C20NE/Lexmaul-Exhaust-manifold-for-Opel-Vauxhall-Astra-F-Vectra-A-Calibra-2-0i-8V::549.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Daarnaast bestel ik meestal bij http://www.dutchpowertrading.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; mijn spullen voor de race auto.

                  #18324666
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @Paul S wrote:

                    @ Bart, thanks voor de tip met de airducts, hier heb ik wat aan :wors .
                    Wat betreft de belettering dient ook als reclame, dus vandaar.
                    Volgens mij heb jij vroeger ook een GSI 1.8 16V gehad toch. Op den duur met borbetjes met witte harten??

                    Wat betreft dat de Kadett een ragbak wordt, tja meningen verschillen.
                    Echter zal deze auto worden opgebouwd met oog voor detail.
                    Het is ook niet mijn bedoeling om hem kort te rijden op een circuit.
                    Hij dient ook als reclame en dient zodoende ook optisch representatief te zijn.
                    De uitlaatlijn wil ik een lexmaul spaghettie icm met waarschijnlijk een groep N uitlaat.

                    @ louwe 16 klepper, ik verkoop auto’s hoofdzakelijk in het youngtimer segment.
                    Ook wat ouder/aparter spul schuw ik niet. Let wel, hobbymatig, ik heb evengoed een vaste baan ernaast.
                    Ik zal hier geen link typen na mijn site (is niet toegestaan meen ik) maar toevallig
                    siert 1 van mijn (nu verkocht) auto’s nu de voorpagina van het youngtimer magazine.

                    Ok duidelijk ja dan is n.race kadett niet.gek inderdaad
                    Succes met de handel en race.erij :thumbup

                    #18324667
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Zie PM ;)

                      #18339730
                      Paul Smeets
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 July 2004

                        De Kadett staat inmiddels in Duitsland waar deze een motorswap ondergaat.
                        Enkele specs:
                        – motor is een C20NE (2.0 8V)
                        – gesmede zuigers (AISA)
                        – gepolijste C20XE/LET drijfstangen (ARP bouten)
                        – C20XE carterpan (meer inhoud en koeling)
                        – Masterpower turbokit
                        – VEMS vrij programeerbare ECU
                        – starre 6 puk koppeling met versterkte drukgroep
                        – F18WR -versnellingsbak met ZF-platensper

                        Deze setup resulteerde in 315pk op E85 brandstof.
                        Op Euro98 kwam dit op 285pk.

                        Eigenlijk stond de motor als laatste op de ombouw maar deze
                        kans kwam voorbij en kon hem eigenlijk niet laten schieten aangezien
                        het om een complete setup ging en inclusief versnellingsbak, sper, VEMS ECU, koppeling..

                        Velgen zijn inmiddels 17″ OZ superturismo geworden icm Achilles 123 semi-slicks 205/40/17.
                        205/40/17 was een maat die niet alle fabrikanten hadden in semi-slicks.

                        Daarna moet nog een remmenupgrade komen. Rolkooi heb ik nog eentje staan van OMP (schroefkooi).
                        Maar nog even aan het twijfelen wat ik precies wil. Eerst maar eens gaan strippen als de auto terugkomt.
                        Doel is om rond de 900 kilo uit te komen met 285pk.

                        [IMG]https://www.mupload.nl/img/a5q8t8pyszcfi.jpg[/IMG]
                        Achterkant moet nog wat omlaag geschroefd worden omdat de auto
                        achter zo een 2,5-3,0cm hoger staat.(instelling vorige eigenaar)
                        Lijkt mij beter dat de auto horizontaal ligt.

                        En hier is de auto onderweg na Duitsland voor de motortransplantatie!!
                        [IMG]https://www.mupload.nl/img/ez6fj7z3rfhxx.jpg[/IMG]

                        [IMG]https://www.mupload.nl/img/q06hpkxdhvgym.jpg[/IMG]

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.