Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een oud topic prikken….
Ik heb gisteren hetzelfde euvel ondervonden, van de witte platen overgestapt naar de zwarte (7K RPM 240kpu op beide platen) en nu klopt het dus niet met zo’n 10km/u.
Zou ik gewoon bij de garage in de buurt kunnen vragen of ze mijn teller opnieuw kunnen afstellen of moet ik even opzoek gaan naar iemand met een tech2? (Wellicht iemand op het forum? )
Huidige wielenmaat: 17″ 215/40/R17
Fotootje hieronder:
Witte plaat(origineel) uit een 2.2
Zwarte plaat(nieuwe) uit een 1.8
1500pond voor de complete kit, dan nog de ECU herprogrammeren, kost zo’n 250pond voor een basis map, (max 5k RPM) dan moet ie nog ergens de laatste ‘mapping’ krijgen en dat zal zon 200 zijn, dus 2000pond, wat is dat, 2300€ oid. Goedkoop niet nee, maar een Z20LET niet persé goedkoper.
En ik zal een nieuwe thread maken, zekersteweten, maar zal sowieso volgend jaar worden, geen zin om in deze kou überhaupt iets te doen buiten.
gr
Inmiddels zijn we zo’n 10dkm verder en ik heb zo’n 250ml bijgevuld. Al met al; helemaal top!
Nu ben ik begonnen met het verzamelen voor onderdelen voor de supercharger…
gr, Max
Die dingen zijn alleen niet in 86mm te verkrijgen, dat is de maat van de cilinders, maar ik had het vernomen dat het met 87mm ook prima kan dus dat hebben we gedaan. Wel een soort olie eruit spuiten voordat je m gebruikt.
Ik heb ze gehönd met zo’n ding als dit:
Hey @Bart…
Ik had in me hoofd op alle forums een update geplaatst te hebben, maar blijkt enkel het engelse z22se forum te zijn geweest. Ik heb de kop er weer af gehad, de cilinders ‘gehoond’, de carterpan eronderuit gehad zodat de zuigers eruit konden, toen de zuigers goed schoongemaakt en nieuwe zuigerveren erop. Toen alles weer in mekaar gezet en nu zo’n 2500km verder met een oliepeilstok die nog steeds op max staat!
Toen alles open lag heb ik meteen de oliepeil-sensor vervangen, want ik dacht dat die kapot was. Bleek achteraf een kabelbreuk te zijn. Nieuw kabeltje en dat was in orde.
Ook drupt ie nog ietswat langs het nieuwe oliepeil-sensor maar dit is zo minimaal, ik merk het niet af aan de peilstok, maar is wel te zien als je de auto op de brug zet.Volgende klus(je) word schokdempers achter en koplamp-stel-motortje voor de APK.
Cheers, en als iemand nog vragen heeft over de klus stel ze gerust
Nu is nog niks los, maar in theorie hoeft die niet los.
Update:
We gaan de zuigerveren vervangen en de cilinderwanden hohnen. Dit kunnen we zelf nog doen gelukkig.
Nu heb ik nog een vraag, als het toch open ligt, wat is handig om nog meer allemaal te vervangen?
Waterpomp, Koppakking, ‘kopschroeven’, pakkingen… en?
Groetjes
Olie die er in zat bij aankoop leek idd haast wel teer.
@bart… klepseals zijn nog geen 3000km oud. Heb ik onlangs al gedaan. Heb ze in de originele ‘post’ ook vermeld, maar dan als kleprubbers, oeps.
Update:
Slecht nieuwsZojuist bij de garage geweest voor een cilinderlektest en een compressietest.
Compressietest was goed, cilinderlektest niet.
Druk opbouwen op cyl. 1, op 1 bar hoorde je de olie borrelen, op 2 bar kwam het uit de oliepeilstok. Cyl. 2 & 3 borrelde wel wat maar viel mee. Cyl 4 was niks mis mee.
Zoveel druk betekent verklaart dus ook waarom er Zoveel druk op de carterventilatie zit. Olie gaat overal heen waar het heen kan op het moment.Oftewel blokrevisie en nieuwe zuigerveren, nieuwe koppakking(alweer..), nieuwe carterpakking, nieuwe krukaslagers, en misschien nog wel nieuwe zuigers.
Toch gek op 135xxx km…
Bedankt voor alle reacties!
@the opel driver, ik heb een (bevriende) garage waar ik zelf de compressie- & cilinderlektest mag uitvoeren, vrijdag staat de afspraak. Resultaat laat ik uiteraard weten! Ik zie zelf in mijn spiegels overigens geen blauwe walmen, zou je wel zeggen met zo’n hoog verbruik.
Dankjewel voor de reactie!
Gr
<p style=”text-align: left;”>@corsa_gsi</p>
Ik rijd nu weer redelijk korte stukjes, maar hij verbruikt nu alsnog en rookt (onder druk) best wel flink.
De olie die erin zat in eerste instantie was hooguit 2 maanden oud, dus zal lijkt mij niet zo extreem veel vocht bevatten. Daarvoor was de motor geflusht en zelfs doorgespoeld met goedkopere olie naderhand.
Op een Engels forum Z22se.co.uk heb ik ook zo’n soort topic als dit aangemaakt, daar heeft iemand een Corsa met Z22SE motor en gebruikt al jaren 10w40, zonder enig probleem. Vandaar de gedachte.
<p style=”text-align: right;”>Morgen haal ik een lading remreiniger op om op de zuigers te spuiten. En de olie te vervangen voor de dikkere.</p>
Mocht dit niet helpen rijd ik naar de garage kijken wat hun gedachte is mbt dit probleem, reparen of verkopen.
Danku voor de reactie @Corsa_GSi
Heb 10w40 liggen thuis. Wel volsyntheet. Vd week even carb cleaner / remreiniger op de zuigers kijken of de veren enigzins loskomen, en dan de nieuwe olie erin
@koffie Naar mijn idee niet, maar ik heb ook nooit zo’n lange rit gereden, of zolang snelweg überhaupt.
Hoihoi,
Ik heb dit in december gedaan, flush spul erin, goedkope olie een weekje mee gereden daarna shell helix 5w30 erin.
Toen ik de auto kocht zat er overigens net teer in. Maar in het afgelopen jaar al zeker 2x nieuwe olie gehad. Vorige eigenaar zorgde er niet zo goed voor helaas
@koffie de werkzaamheden waren allemaal voor deze rit, ik zal zo de bougies even checken
Hoi @Bart..
Kilometerstand is 133700
Heb je toevallig nog ergens deze foto’s? :)
Oh oké. Dankjewel voor de reactie althans. Ik dacht dat de M62 eigenlijk de enige compitabele was. Welk model past nog meer dan?
Die kit is inderdaad helaas niet compleet. Zit de charger zelf niet bij. Eaton m62, heb er eentje kunnen vinden online, die moest 750$ kosten, en 900$ voor die andere kit, 750$ voor die m62 is toch wel een beetje gekkenwerk niet?
@haasje Danku! Mooi setje. Weet jij of dat best te doen is om zelf te monteren?
Dankjewel Haasje. Dan maar superchargen, dat wordt me wat te gek.
@haasje heb je nog een linkje voor complete set? Deze is niet meer online. Ben ook wel een oud forum aan het prikken natuurlijk.
-
AuteurBerichten