Z22SE swap naar Z32SE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Z22SE swap naar Z32SE

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18396980
    Max Meerdink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2020

      <p style=”text-align: left;”><p style=”text-align: left;”>Een goededag!</p>
      Ik wil graag mijn huidige motor, Z22SE swappen naar een Z32SE.</p>
      Ik kan er online niet heel over vinden, op een facebook groep reageerde iemand dat het niet zoveel voorstelde, enige verschil was dat je x25xe sensoren en inlaat nodig had.

      Nu is de vraag wat heb ik allemaal verder nodig voor een motor swap? Vooral qua electronica? Hoe zit het met de ECU? Gewoon andere ECU erin uit een auto met die motor en klaar of?

      Ik heb zelf haast geen ervaring qua motor swapping oid.

      Is er misschien iemand met ervaring met een swap als deze, of een soortgelijke?

      Kent iemand een bedrijf die dit (voor niet al te veel) kan en wil doen, of misschien iemand van het forum die mij hier evt mee kan helpen?

      gr,

      Max

      #18396999
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Z22se ecu is voor 4 cyl. Er is geen extra 2 transistors voor extra bobine en nog 2 voor injectoren. Opel is niet dom.

        #18397140
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Als e complete aandrijving van een Vectra C pakt, met ecu en versnellingsbak. Past het bijna 1 op 1.
          Je moet enkel originele baksteunen gebruiken van een Astra G. En de motorsteun van de vectra C en Astra G combineren.

          Wat betreft ECU moet e de Vectra C ECU als standalone ECU laten draaien, is een hele boel werk, beter een zelf programmeerbaar systeem kiezen.

          Dan moet e nog naar de RDW in Lelystad voor algehele keuring, ga er maar vanuit dat dit ongeveer 1500 tot 2000 euro gaat kosten en dan staat het misschien niet eens legaal op kenteken maar wordt de ombouw afgewezen.

          Remmerij zal gelijk moeten zijn aan dat van de Astra G OPC modellen, om enigszins goed te kunnen remmen.

          #18397471
          Max Meerdink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2020

            Dankjewel Haasje. Dan maar superchargen, dat wordt me wat te gek.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.