Verkeerde aanduiding tellerbak Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Verkeerde aanduiding tellerbak Astra G

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18249171
    okkie-001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      Oke bedankt.
      Heb hem open maar is niet echt makelijk ofzo

      dacht het wel zelf te kunnen niet dus :(

      Dus vaag ik het hier maar kan je ook een dump maken met 205/40 R17 ?

      Michel

      #18249172
      ZakhooiTM
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 November 2013

        Als je wil kan je hem naar mij sturen, dan pas ik de bin aan en stuur ik hem terug :)

        Edit:
        Wat je trouwens ook zou kunnen testen is het volgende :
        1. Open HxD en open je BIN
        2. Ga naar Offset 00000010
        3. Selecteer positie 03 04 05 en kijk naar het het veld ernaast.
        4. Als het goed is zie je daar voorbeeld 342 of 332 staan. Dit is de code index + software versie.
        5. Verander de text (niet de HEX waarden) van (bijv) 073 naar 063
        6. Sla het bestand op en schrijf deze weg naar tellerbak
        7. Test het uit

        #18249173
        Chris426
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2014

          Ok, ff edit: IK HEB EEN OPCOM! :p

          Ik kan er nog niet heldhaftig mee overweg, maar als je me ff uitlegt hoe ik nu dat bestandje dat je voor me zou willen fixen kan inladen in de nieuwe tellerbak, ben ik je eeuwig dankbaar :p.

          Oh, ja, ik heb al gevonden hoe ik de kmstand kan aanpassen, en heb ook iets zien staan van EEPROM, zover ben ik al :).

          Is er trouwens ergens een opcomhandleiding te vinden?

          #18249174
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            In het begin is het allemaal effe wennen over een paar weken weet je het meeste wel te vinden :thumb

            Je kan een dump maken als je het EEPROM menu voor de tellerbak opent
            Als je auto van 2000 of later is moet je het vinkje wat onder de lees en schrijf knoppen zit aanvinken.
            Daarna Lees EEPROM / EEPROM Opslaan (weet effe de echt benaming niet) en gaat hij je EEPROM uitlezen.
            Als dit klaar is krijg je de vraag waar je hem wil opslaan en onder welke naam.

            Wat je dan kan doen is de EEPROM naar mij sturen (stuur effe een PM dan stuur ik je een link waar je het kwijt kunt)
            als ik klaar ben stuur ik deze weer terug en kun je de BIN weer terug schrijven :)

            #18249175
            Chris426
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2014

              Heb vandaag de platen weer overgezet en de kmstand aangepast.

              Heb ook de indruk dat hij al wat accurater afleest, maar zou toch dat eeprom gedoe willen proberen :D.
              Nu ff 2 vraagjes:
              – ik probeerde vanmiddag de eeprom uit te lezen, maar dit duurde redelijk lang naar mijn gevoel… hoelang duurt dit ongeveer? Ik heb de opcom maar afgesloten omdat ik dacht dat ik iets verkeerds had gedaan.
              – ik had gisteren de mogelijkheid om via opcom de meters te testen via actuatortest of zoiets. Vandaag kreeg ik deze knop niet meer. Hoe komt dit?

              #18249176
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                Het uitlezen duurt meestal rond de 2-3 minuten (de voortgang kun je links onder zien in hex als het goed is, laatste HEX adres is F0)
                Na het uitlezen krijg je een dialoog te zien dat hij is uitgelezen en waar je hem wil opslaan.

                Soms kan het gebeuren dat tijdens het uitlezen de tellerbak vastloopt of de zelf OP-COM vastloopt.
                Wat je dan moet doen is de OP-COM even uitpluggen en het contact uitzetten en weer aanzetten + op-com weer in de OBD stekker doen en aansluiten op USB.
                Daarna weer opnieuw proberen.

                #18249177
                Chris426
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2014

                  Nou, heb het net geprobeerd en de eeprom uitlezen is gelukt.
                  Was na 15 seconden al voorbij, waarna hij dus idd vroeg waar ik het wou opslaan.

                  Heb het maar meteen 2 maal gedaan, zo ben ik zeker.

                  Maar, nu vind ik dat bestand (.bin) niet terug…
                  is er een speciaal programma nodig om deze te vinden/te kunnen bekijken misschien?
                  Want ik ben 150% zeker van de plek waar ik het neergeplant heb, maar daar vind ik het dus niet terug…

                  #18249178
                  Chris426
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2014

                    Nou ok, ik heb het eindelijk gevonden en open gekregen via HxD (en na veel zoeken en ettelijke omwegen, volgens mij klopt er nog steeds iets niet :p).

                    Ik heb (zoals bij okkie-001) het bestand geopend en die drie waarden aangeduid, mr ik raak er gewoon niet wijs uit… :p.

                    #18249179
                    ZakhooiTM
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 November 2013

                      Heb je een PM gestuurt :)

                      #18249180
                      Chris426
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 May 2014

                        Binbestand nog steeds spoorloos, en geen tijd meer gehad om verder na te kijken.
                        De aanduiding is wel al veel accurater, misschien ligt het kleine resterende verschil aan mijn afwijkende bandenmaat (205/45 zr 16).

                        Als ik binnenkort mn wintersloffen monteer, zal ik nog eens kijken king: .

                        #18452049
                        Max Meerdink
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2020

                          Even een oud topic prikken….

                          Ik heb gisteren hetzelfde euvel ondervonden, van de witte platen overgestapt naar de zwarte (7K RPM 240kpu op beide platen) en nu klopt het dus niet met zo’n 10km/u.

                          Zou ik gewoon bij de garage in de buurt kunnen vragen of ze mijn teller opnieuw kunnen afstellen of moet ik even opzoek gaan naar iemand met een tech2? (Wellicht iemand op het forum? :bye: )

                          Huidige wielenmaat: 17″ 215/40/R17

                          Fotootje hieronder:

                          Witte plaat(origineel) uit een 2.2

                          Zwarte plaat(nieuwe) uit een 1.8

                          IMG_20220108_131722_175

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.