Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
probeer eens bij Matz autoteile, die heeft nog veel liggen voor oudere Opels
Dan zou ik kiezen voor een 19s heeft 90 pk, of 20s heeft 100 pk . alle 2 verbruik tussen 1 op 9- 1 op 12, ligt aan je rechter voet. lange afstand is 1 op 14 mogelijk
Dat kun je aan het motornummer zien.
16*123456 is een N blok , 16S123456 is een S blok
het kan ook zijn, als het een vroege 71 is dat er een automatische choke op water temperatuur heeft gezeten, dan zit er nog geen draad in de kabelboom.
anders een draad trekken naar de motorruimte verlichtingschakelaar
slecht geslapen of een natte droom gehad, wat een onzin
Manta A heeft geen interieur/pollen filter, onder die kap zit de kachelaanjager en verwarmings unit
laatst gehad met 1 Manta GTE, stationair goed lopen, maar bij hogere toerental inhouden en uitvallen. probleem was de onsteking, andere erin gezet, probleem verholpen. was ook dagen zoeken naar de oorzaak.
heb alle benzineslangen vervangen door staal omvolgten slang. kan volgens de leverancier ook tegen E5 en E10 benzine (benzine in Belgie en Duitsland), en kan tot 6bar gaan zonder probleem.
Overal waar deze gemonteerd is, slang scheurd gewoon open, net of je er met een mes in hebt gesneden.
Ga maar eens met staal omvlogten benzineslang proberen. Heb al 2 keer een gesprongen benzineslang naar GATES opgestuurd,maar geen reactie.Het blijkt dat sommige benzineslangen niet tegen duitse benzine (E5-E10) kunnen, dat ze na verloop van tijd zacht worden, en in een bocht van de slang gaan knikken.
Probleem opgelost. slang achter de brandstoffilter geknikt. Bij het vernieuwen van de slangen vorig jaar eigenlijk iets te kort gemaakt.
Bij een A Manta kloppen de lijnen precies, daarom heb ik altijd slechte org. voorscherm randen gebruikt. Van imitatie voorschermen heb je ook al een afwijking in de lijnen, rechts voor past links achter, links voor past rechts achter. Dat geld voor de meeste oudere Opels.
Het beste kun je de wielranden van een rot orgineel voorscherm nemen, waar de wielrand nog goed van is.
Links past rechts, en recht past links. Zo heb ik altijd gedaan.niemand in de buurt wat een Kadett C-Manta-Rekord heeft?, sloten zijn vaak gelijk van de jaren 1970-1980. Van sommige passen de sleutels op alle sloten, behalve het contactsot.
@Astraaa wrote:
http://www.pverkuylenautos.nl/index.php?category=voorraad
Pagina 2 voor slecht 42.000 eigenaar worden van een nieuwe manta!
Kon de Manta zijn van Opel dealer v.Vliet uit Woerden, wat nog nooit op naam is gezet.
Als je de benzinetank en genoeg kofferruimte wil behouden, zou ik zoeken naar een ringtank van 60 liter met certificaat. Op de sloop vind je geen tank met certificaat. Er zijn gasboeren die gebruikte instalaties aanbieden met inbouw en direct op kenteken zetten. Is een kwestie van gasboeren bellen.
@jethro wrote:
Vluggejaapie doet zijn naam eer aan. ;)
Een thermostaathuis van een 2.2/2.4 past niet op een 2.0, of andersom.
:thumb
Rij al jaren met injectie en thermostaathuis van een 2.0 op de 2.2. Gaat dus wel.
Paspennen afslijpen, en 1 gat boren en draad tappen voor het thermostaathuis.24 juli 2014 om 13:45 In reactie op: metalen strip tussen voorbumper en snuit (afslijpen) ? #18243447Effe de werkplaats in geweest; de B1 van 1976 heeft die uitsparing standaard af fabriek, en bij de B2 GTE van 1985 loopt de strip door.
Had eerst bij de GTE gekeken, daarom dacht ik dat de strip verkeerd gemonteerd was. FOUTJE,bedankt.20 juli 2014 om 14:42 In reactie op: metalen strip tussen voorbumper en snuit (afslijpen) ? #18243440Die strip hoeft niet afgeslepen te worden. Op de foto is verkeerd gemonteerd :cry :cry . opstaande kant, is boven kant.
de bovenst plug kan hoogste sweten. beetje losdraaien, schroefdraad schoonmaken, en een beetje vloeibare pakking eraan en weer vastdaaien.
Is het een getrag 240? onderste is inbus 8, die kan eruit gedraaid worden, pas op er zit een sterke veer achter.
er boven zit een inbus 6, die zou ik zitten laten, is voor vergrendeling 5e versnelling. Als deze lekt, een beetje los draaien en vloeibare pakking aandoen en weer vast draaien.Het is een Delco HRC. controleer eens of de rubber afdichting tussen rembekrachteging en hoofdremcilinder in orde is. Als deze lekt krijg je een fluittoon.
Kan allen op een rembekrachteging van Delco gemonteerd worden. ATE heeft geen gaatje en een andere rembekrachteging.Doe eens compresie meten met een warme motor, vermoedelijk een klep verbrand of de cilinderkop gescheurt tussen 2 kleppen in.
Is de startmotor, het lager in de kop is versleten. Het anker gaat dan hangen, heb het ook met de GTE gehad. andere startmotor erop, en geen last meer gehad.
bedankt voor de info. gelijk een borgveer besteld.
-
AuteurBerichten