Automatische choke solex 32 didta

Forumindex Forums Modellen Manta Automatische choke solex 32 didta

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352338
    Ralf Vellinga
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2018

      Hallo,

      Sinds kort werk ik aan nieuw project, een a manta uit ’71. Er zat een lpg-installatie in, die heb ik er uit gehaald. En diverse electrische storingen opgelost. In de manta zit een 1.6 motor met een solex 32 didta carburateur met een automatische choke. De choke is echter niet aangesloten en mijn aanname is dat er in de kabelboom een kabel hiervoor bedoeld is en dat ik geen nieuwe kabel hoef te trekken. Maarrrr, ik kom er niet achter of er origineel een kabel voor een choke beschikbaar is.

      Heeft iemand een dergelijke carburateur met automatische choke en zo ja, welke (kleur) kabel wordt dan voor de choke gebruikt? Misschien is iemand aan rommelen geweest en hoort een dergelijke carburateur niet in een manta. Dan hoor ik het graag.

      Groeten, Ralf

      #18352347
      Robert3
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2018

        als die carburateur origineel op deze motor zit dan zit er ook een aansluiting in je kabelboom.
        heel vaak zijn die automatische choke’s stuk – ik zou dan voor een handbediende gaan.

        #18352365
        Ralf Vellinga
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2018

          Hoi Robert3, ik ben op zoek naar de aansluiting in de kabelboom. Gek genoeg kan ik deze ook in de documentatie niet vinden en weet dus niet naar welke kleur draad op welke plek ik moet zoeken  Dat maakt vinden erg lastig. Misschien toch maar een nieuwe draad trekken…

          Eens, ik las her en der al dat de automatische choke vaak wordt vervangen door handmatig. Dat is altijd een optie. Er zijn ombouwkits zag ik ergens, hoewel ik niet weet of die 1 op 1 passen.

          Leuk dat je reageert, ik blijf nieuwsgierig ga eerst nog even verder zoeken. Misschien dat er meer reacties komen, volgens mij is het vrij standaard en er is vast iemand die het antwoord heeft.

          #18352369
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            [quote quote=18352365]Hoi Robert3, ik ben op zoek naar de aansluiting in de kabelboom. Gek genoeg kan ik deze ook in de documentatie niet vinden en weet dus niet naar welke kleur draad op welke plek ik moet zoeken Dat maakt vinden erg lastig. Misschien toch maar een nieuwe draad trekken…

            Eens, ik las her en der al dat de automatische choke vaak wordt vervangen door handmatig. Dat is altijd een optie. Er zijn ombouwkits zag ik ergens, hoewel ik niet weet of die 1 op 1 passen.

            Leuk dat je reageert, ik blijf nieuwsgierig ga eerst nog even verder zoeken. Misschien dat er meer reacties komen, volgens mij is het vrij standaard en er is vast
            iemand die het antwoord heeft.[/quote]hierbij link voor info manta A van bj aug 70 – aug 75link manta A
            https://imgur.com/GeLvUV2

            #18353386
            Ralf Vellinga
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2018

              Dank Pjotter.

              #18353389
              manta2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                het kan ook zijn, als het een vroege 71 is dat er een automatische choke op water temperatuur heeft gezeten, dan zit er nog geen draad in de kabelboom.

                anders een draad trekken naar de motorruimte verlichtingschakelaar

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.