Manta 20E loopt slecht boven 3000 toeren

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 20E loopt slecht boven 3000 toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271685
    manta2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      De Manta 20 GTE loopt op benzine boven de 3000toeren bijna niet meer, is net of er een toerenbegrenser op zit . Op LPG geen last van. Start direkt op benzine, en schakelt automatisch over op LPG als het blok warm genoeg is. (gasinjectie). verbruik gemiddeld 1-10 1-11
      Vervangen:
      LMM, complete onsteking met toebehoren, ook bobine, luchtomloop, computor.
      Motor 20E (orgineel Opel revisie ruilblok) heeft nu ongeveer 90.000 gelopen, waarvan 70.000 op LPG.

      #18282959
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Te lage brandstofdruk.

        Stuwklep LMM draait zwaar of blijft hangen.

        Gasklep opent niet ver genoeg.

        #18282960
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Benzinefilter, maar typisch aan LPG is dat je benzineinjectors vervuilen door benzineresidu.
          In de injectors steken ook filtertjes die verstroppen door dit goedje.

          #18282961
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            @H-400 wrote:

            Benzinefilter, maar typisch aan LPG is dat je benzineinjectors vervuilen door benzineresidu.
            In de injectors steken ook filtertjes die verstroppen door dit goedje.

            Goede opmerking H-400 :thumb

            Het word vaak vergeten dat de huidige benzine rommel is.

            Giet eens wat in een bakje, de zaak verdamt en er blijft drap over wat later hard word.
            En als de Manta van topic starter weinig tot niet gebruikt word, dan heb je zulke storingen.
            En de benzine filter zit er in de regel jaren onder, volgens de gedachte: er word op LPG gereden. ;)

            #18282962
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              @jethro: thanks voor je commentaar!
              Het is zowat de eerste opmerking die je hoort op een vermogentestbank als de klant beteuterd naar het resultaat kijkt.
              De wagen is perfect onderhouden, compressie & ontsteking top en geen foutmeldingen, en toch een hoop dode paarden in het blokje.
              Die paarden hebben dorst en als de Injectoren vervuild zijn…
              Je kan injectoren zelf reinigen maar als je niet autotechnisch bent begin je er beter niet aan, ik zou niet willen dat je je huis in brand steekt!
              Er zijn ook firma’s die ze reinigen, maar goedkoop is het niet.

              #18282963
              motormuis012
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 October 2012

                het kan ook zijn dat de benzine te oud is en dus slecht verbrand je zou er een toe voeging in kunnen doe voor het verbeteren van de benzine kijk eens bij Bardahl op de website die hebben er iets voorweet zo de naam niet meer .

                #18282964
                manta2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Probleem opgelost. slang achter de brandstoffilter geknikt. Bij het vernieuwen van de slangen vorig jaar eigenlijk iets te kort gemaakt.

                  #18282965
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    Vorig jaar is lang geleden. ;)

                    Zelf gevonden? :wors :wors

                    :jerry :jerry :thumb

                    #18282966
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Altijd mooi dat je de storing zelf gevonden hebt. :thumbup

                      #18282967
                      manta2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Het blijkt dat sommige benzineslangen niet tegen duitse benzine (E5-E10) kunnen, dat ze na verloop van tijd zacht worden, en in een bocht van de slang gaan knikken.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.