manta2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 213)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Gezocht klepseals opel olympia rekord 1.5 1957 #18365265
    manta2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      probeer eens bij Matz autoteile, die heeft nog veel liggen voor oudere Opels

      In reactie op: Mr. Mous 1976 B Manta #18360626
      manta2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Dan zou ik kiezen voor een 19s heeft 90 pk, of 20s heeft 100 pk . alle 2 verbruik tussen 1 op 9- 1 op 12, ligt aan je rechter voet. lange afstand is 1 op 14 mogelijk

        In reactie op: Mr. Mous 1976 B Manta #18360518
        manta2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Dat kun je aan het motornummer zien.

          16*123456  is een N blok , 16S123456 is een S blok

          In reactie op: Automatische choke solex 32 didta #18353389
          manta2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            het kan ook zijn, als het een vroege 71 is dat er een automatische choke op water temperatuur heeft gezeten, dan zit er nog geen draad in de kabelboom.

            anders een draad trekken naar de motorruimte verlichtingschakelaar

            In reactie op: Levertijd en kabelbomen #18352192
            manta2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              slecht geslapen of een natte droom gehad, wat een onzin

              In reactie op: Manta A, interieurfilter / pollenfilter #18345438
              manta2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Manta A heeft geen interieur/pollen filter, onder die kap zit de kachelaanjager en verwarmings unit

                In reactie op: Manta A update 05-08-2016 Apk gekeurd #18216999
                manta2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  laatst gehad met 1 Manta GTE, stationair goed lopen, maar bij hogere toerental inhouden en uitvallen. probleem was de onsteking, andere erin gezet, probleem verholpen. was ook dagen zoeken naar de oorzaak.

                  In reactie op: Benzineslang probleem #18306066
                  manta2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    heb alle benzineslangen vervangen door staal omvolgten slang. kan volgens de leverancier ook tegen E5 en E10 benzine (benzine in Belgie en Duitsland), en kan tot 6bar gaan zonder probleem.

                    In reactie op: Benzineslang probleem #18306059
                    manta2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Overal waar deze gemonteerd is, slang scheurd gewoon open, net of je er met een mes in hebt gesneden.
                      Ga maar eens met staal omvlogten benzineslang proberen. Heb al 2 keer een gesprongen benzineslang naar GATES opgestuurd,maar geen reactie.

                      In reactie op: Manta 20E loopt slecht boven 3000 toeren #18282967
                      manta2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Het blijkt dat sommige benzineslangen niet tegen duitse benzine (E5-E10) kunnen, dat ze na verloop van tijd zacht worden, en in een bocht van de slang gaan knikken.

                        In reactie op: Manta 20E loopt slecht boven 3000 toeren #18282964
                        manta2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Probleem opgelost. slang achter de brandstoffilter geknikt. Bij het vernieuwen van de slangen vorig jaar eigenlijk iets te kort gemaakt.

                          In reactie op: reparatie plaatwerk #18266195
                          manta2
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Bij een A Manta kloppen de lijnen precies, daarom heb ik altijd slechte org. voorscherm randen gebruikt. Van imitatie voorschermen heb je ook al een afwijking in de lijnen, rechts voor past links achter, links voor past rechts achter. Dat geld voor de meeste oudere Opels.

                            In reactie op: reparatie plaatwerk #18266192
                            manta2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              Het beste kun je de wielranden van een rot orgineel voorscherm nemen, waar de wielrand nog goed van is.
                              Links past rechts, en recht past links. Zo heb ik altijd gedaan.

                              In reactie op: Sleutel in kofferbak #18257356
                              manta2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                niemand in de buurt wat een Kadett C-Manta-Rekord heeft?, sloten zijn vaak gelijk van de jaren 1970-1980. Van sommige passen de sleutels op alle sloten, behalve het contactsot.

                                In reactie op: Prijzen van Manta in de lift……. #18256550
                                manta2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  @Astraaa wrote:

                                  http://www.pverkuylenautos.nl/index.php?category=voorraad

                                  Pagina 2 voor slecht 42.000 eigenaar worden van een nieuwe manta!

                                  Kon de Manta zijn van Opel dealer v.Vliet uit Woerden, wat nog nooit op naam is gezet.

                                  In reactie op: Gas inbouwen #18255916
                                  manta2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Als je de benzinetank en genoeg kofferruimte wil behouden, zou ik zoeken naar een ringtank van 60 liter met certificaat. Op de sloop vind je geen tank met certificaat. Er zijn gasboeren die gebruikte instalaties aanbieden met inbouw en direct op kenteken zetten. Is een kwestie van gasboeren bellen.

                                    In reactie op: Koelprobleem 2.0E #18251197
                                    manta2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      @jethro wrote:

                                      Vluggejaapie doet zijn naam eer aan. ;)

                                      Een thermostaathuis van een 2.2/2.4 past niet op een 2.0, of andersom.

                                      :thumb

                                      Rij al jaren met injectie en thermostaathuis van een 2.0 op de 2.2. Gaat dus wel.
                                      Paspennen afslijpen, en 1 gat boren en draad tappen voor het thermostaathuis.

                                      manta2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Effe de werkplaats in geweest; de B1 van 1976 heeft die uitsparing standaard af fabriek, en bij de B2 GTE van 1985 loopt de strip door.
                                        Had eerst bij de GTE gekeken, daarom dacht ik dat de strip verkeerd gemonteerd was. FOUTJE,bedankt.

                                        manta2
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          Die strip hoeft niet afgeslepen te worden. Op de foto is verkeerd gemonteerd :cry :cry . opstaande kant, is boven kant.

                                          In reactie op: Stop versnellingsbak b manta 1.8S #18243112
                                          manta2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            de bovenst plug kan hoogste sweten. beetje losdraaien, schroefdraad schoonmaken, en een beetje vloeibare pakking eraan en weer vastdaaien.

                                            In reactie op: Stop versnellingsbak b manta 1.8S #18243110
                                            manta2
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              Is het een getrag 240? onderste is inbus 8, die kan eruit gedraaid worden, pas op er zit een sterke veer achter.
                                              er boven zit een inbus 6, die zou ik zitten laten, is voor vergrendeling 5e versnelling. Als deze lekt, een beetje los draaien en vloeibare pakking aandoen en weer vast draaien.

                                              In reactie op: Hrc vacuüm probleem #18242537
                                              manta2
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Het is een Delco HRC. controleer eens of de rubber afdichting tussen rembekrachteging en hoofdremcilinder in orde is. Als deze lekt krijg je een fluittoon.
                                                Kan allen op een rembekrachteging van Delco gemonteerd worden. ATE heeft geen gaatje en een andere rembekrachteging.

                                                In reactie op: manta van 79 op gas met vermogen probleem #18241378
                                                manta2
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  Doe eens compresie meten met een warme motor, vermoedelijk een klep verbrand of de cilinderkop gescheurt tussen 2 kleppen in.

                                                  In reactie op: Startprobleem na lang rijden #18240927
                                                  manta2
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Is de startmotor, het lager in de kop is versleten. Het anker gaat dan hangen, heb het ook met de GTE gehad. andere startmotor erop, en geen last meer gehad.

                                                    In reactie op: borging KM aandrijving Getrag 240 #18237344
                                                    manta2
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      bedankt voor de info. gelijk een borgveer besteld.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 213)