Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hartelijk dank voor het antwoord heren!
Voor 200 euro blok op de kop getikt, moet nog even startmotor en fonk verdeler er bij hebben en luchtfilter en dan is hij compleet.
Iemand die dat toevallig heeft liggen?
Begreep ook dat hier een getrag 240 5 bak of getrag 264 4 bak achter kan. Moet ik hierbij nog ergens op letten qua auto waar hij uit kan of ander blok waar hij op past ivm versnellingspook die bv past?
Deze site heeft wel een beetje maar niet alles wat jullie zoeken volgensmij.
maar met wat google werk kom je meestal wel een eind, en dan maar sparen voor de onderdelen:) dat is ook hoe ik het doe als student! of zelf plaatwerk maken als mogelijk, heb net mijn hele bodem van bestuurderskant vervangen en alles gewoon zelf gefabriceerd uit plaatstaal.http://www.euro-autoparts.nl/index.php?tabel=artikelen_vo&zoekwoord=&weergave=thumb&kiesmerk=OPEL&kiesmodel=4145&kiesgroep=gr_x” onclick=”window.open(this.href);return false;
suc6 ermee
@Haasje17 wrote:
Verkoper gemaild.
Ze verkopen hem voor iemand van de mantaclub nederland.
Hij is nog niet gerestaureerd maar wordt voor dat geld pas bij de verkoo
p van buiten gerestaureert.Als hij voor dat geld gerestaureert wordt kan het nog wel:)
@nova1.6 wrote:
Miss ligt er een pot met goud achterin ;)
I wish:D
24 januari 2013 om 22:12 In reactie op: Welke brandstof tank je ? en hoe ver kom je er mee ? #18096613heerlijke LPG en rij ongeveer 1 op 7.5, ben geen rustige optrekker namelijk king:
komt denkik omdat olie lekt in 3e cilinder:( maar geen tijd om hele blok eruit te halen om zuigerveer te vervangen.
20 december 2012 om 19:09 In reactie op: Als dit gekeurd is door een expert dan ben ik klaas vaak #18074133@KoekieTurbo wrote:
Helaas denken de meesten dat een taxatiewaarde gelijk staat aan de verkoopwaarde :thumbdown
Je laat hem taxeren om vervolgens je verzekering er op aan te passen, niet om hem voor het 5-voudige te kunnen verkopen later.
of voor als je hem total los rijd toch? hoeveel procent van taxatiewaarde krijg je dan meestal terug?
10w40 van de action, kost geen drol:D
Dit kwam ik tegen van het weekend bij een modder cross
de vraag over het gewone water of gedestilleerd water staat nogsteeds..
maar ben erachter gekomen dat het niet de aansluiting van de slang is die lekt maar de naad van de radiator en het buisje waar de slang op moet, dit moet dus gelast worden:(
geconcentreerde antivries mengen met gewoon water of gedestilleerd water?
weet iemand ook een goed ide om de slang goed vast te maken aan de onderkant van de radiator, als ik een sangklem eromheen vast schroef verbuigt de buis onder en gaat het lekken.
iemand een beter idee om dit vast te maken?
thx H-400, ga ik mijn systeem morgen spoelen en er gewoon antivries in gooien:D
@Ghanz wrote:
geen synthetische olie in je manta
minerale 15w40 is beter
waarom geen synthetische vraag ik mij dan af?
nogmaals aub, dan upload ik hem wel even met mijn rapidshare en post ik permanente link erheen.
@mantallica wrote:
Mooi dat de Manta weer doet, was het de zekering?
Grildelen heb ik wel liggen, linker voorscherm moet ik even kijken.
ik heb gezocht en gestest, en opeens deed hij het weer.
nu vandaag wou ik even touren, en toen weer niks:S
toen eve wat dingen getest.
toen opeens deed hij het ook weer.toen pakte ik het schuifje van de verwarming omdat die niet zo goed open en dicht wou en daar kreeg ik een schok van.
misschien ergens kortsluiting ofzo?is echt heel erg frustrerend dat je auto zomaar uit kan vallen en ook zomaar het weer kan gaan doen.
hoeveel moet je voor linker grildeel hebben?
ziet het chroom randje er ook nog goed uit?de auto loopt weer perfect:D
nu kan ik weer bezig met de buitenkant mooi maken.
moet nog linker scherm hebben en gril gedeelte voor linker stuk en dan ga ik de hele voorkant netjes maken:D keien vanger er weer onder:Derg bedankt iedereen voor de info:D
@mantallica wrote:
waarschijnlijk loszittende of geoxideerde stekkers bij bobine of startmotor kijk die
eerst maar na. of de bekende zekering van manta a die een slecht contact maakt
omdat deze in het zekerings huis is weggesmoltenvoor ik bezig ging liep de auto prachtig:)
geoxideerde stekkers bij bobine was het niet dus ik ben het zekeringkastje na gaan lopen.
alle stekkers eruit en grote ronde en vierkantje blokken die ervoor zitten met zekering eruit.
nergens bezorgende aanslag.toen alles weer in elkaar en je raad het al……
nu doet hij helemaal niks meer, komt geen één stroompje de auto in.
hoofdzekering kapot ofzo??
zitten 3 grote blokken voor de zekeringkast. vierkantje met zekering, langwerpige met zekering en 1 ronde.
wat doet welke???waar zit de bekende zekering die wel eens weg smelt in het zekeringhuis?
het is gelukt met afstellen:D:D
motor loopt weer prachtig.heb alleen nog wel dat hij af en toe zomaar afslaat.
ik rij dan op lpg en volgensmij na een hobbel in de weg ofzo valt hij helemaal stal.
kan ik starten wat ik wil maar de motor slaat niet aan, startmotor doet wel ze best maar starten ho maar.
en dan tijdje later start hij opeens weer gewoon alsof er niks aan de hand was.dit gebeurt 1x in de paar maand, heel erg willekeurige.
iemand enig idee?
kijk dat is mooi duidelijk:D heel erg supper. thuis het gelijk zo doen en hopen dat hij start:D
dus met vaste stoter geen 360 en 90 grade draai maken zodra je weerstand heb met je voelermaat?
als de motor zou lopen zou mooi zijn:P
ik was van plan ze eerst grof te stellen, en als het blok warm was gedraait hem met voelermaat af te stellen.
ik heb het gedaan met 1 op tuimelen en dan 4 afstellen, dan 3 op tuimelen en 2 afstellen. dan 4 op tuimelen en 1 afstelen en dan 2 op tuimelen en 1 afstellen.
bout op tuimelaar gedraait tot ik hem nietmeer kon bewegen en toen nog die extra slag gedaan.moest ik het misschien vast draaien tot de tuimelaar nietmeer op en neer kan en dan die extra slag? ik deed het tot hij ook nietmeer kon wiebelen namelijk.
erg bedankt iedereen alvast voor de tips:D
na wat lezen de kleppen afgesteld.
de gene die op onsteken staat aangedraait tot de tuimelaar niet meer kon bewegen.
toen de moer nog eens 90 en nog 360 graden gedraait.
dit bij alle gedaan.nu probeerde ik te starten en deed niks, en toen opeens kreeg ik knal in de uitlaat.
toen nog eens geprobeerd zonder luchtfilter, en toen kwam het lpg boven uit de carberateur dampen.wat doe ik niet goed??
ja owke warm draaien en dan met voelermaat.
maar als je die 0.35mm hebt berijkt moet je dan ook nog de moer zoveel graden nog extra bij draaien net zoals met grof afstellen?
iemand?
@GS2.6 wrote:
Hoe zit het nou, als je voornamelijk op lpg rijdt, moet de uitlaatklep dan wat ruimer zijn?
Want dit doe ik bij de ohv blokken wel, is zeker prettiger.
beetje laat en vast al opgelost maar voor volgende die dit leest..
5 meer speling ;)
owke als ik het dus goed gegrijp.
grof afstellen en warm draaien.
als motor warm is bout los draaien tot tuimelaar speling heeft.
dan plaatjes van 0.35mm ertussen en weer vast draaien zoals je ook doet bij grof stellen.klopt het zo?
is het niet makkelijker als motor warm is dat je hem uit zet en dan steld?ik weet inmiddels de afstanden.
Mechanische stoters dienen inderdaad met voelermaatjes afgesteld te worden.
4de cilinder op tuimelen zetten……………..eerste cilinder afstellen. 2de cilinder op tuimelen zetten……….3de cilinder afstellen…………..enz, enz.
Normaal is de speling 0,30mm voor zowel de inlaat- als de uitlaat-klep.
Bij LPG is inderdaad aan te raden om de speling 0,05mm groter te houden, dus 0,35mmMaar hoe doe je dat met die afstanden?
de plaatjes ertussen en aandraaien tot alles elkaar raakt? en als je het er dan tussenuit haalt dat er dan spleet tussen zit?
of aandraaien met plaatjes ertussen tot ze een bepaalde frictie hebben?hier de foto’s
http://imageshack.us/photo/my-images/513/foto0840.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/338/foto0841s.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten