koelvloeistof vraag.

Forumindex Forums Modellen Manta koelvloeistof vraag.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249686
    magin1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2010

      Goeiedag iedereen.

      in mijn 1.9 manta heb ik tot voorheen altijd rode G12+ gegooit.
      nu moest ik even slang los hebben en heb ik het systeem maar even leeg laten lopen, de koelvloeistof leek goed vies te wezen dus ik dacht ik ga het vervangen en mijn systeem even schoon spuiten met tuinslang.

      nu vroeg ik mij af..
      G12 en water gaat niet samen volgens mij dus als ik het met water doorspoel kan ik er dan weer G12 in doen.
      en wat raad men aan, G11 of G12 in een 1.9 manta a?

      groetjes ian

      #18038145
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        G11, G12 en G12+ mag je gewoon mengen. Maar voor je terug gaat naar de klassieke “antivries” (bij ons antigell) moet je
        je blok even spoelen. De “G” antivries-additieven hebben het voordeel dat ze je systeem reinigen (waarschijnlijk daarom dat
        je koelvloeistof vies bleek te zijn door z’n reinigende werking) en dat ze jaaaaren meegaan.
        Dat vind ik met onze Opel oudjes niet zo’n voordeel, daar we toch af en toe eens moeten sleutelen aan onze motor.
        Ik gebruik de klassieke antivries op m’n oudjes, 50/50 dan is die zeker goed om m’n waterpomp te smeren en tot -36° vriesproof.
        Mengen van de G en klassieke antigell zou ik afraden wegens verstropping in je fijne koelkannalen.
        Grtjs!

        #18038146
        magin1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2010

          thx H-400, ga ik mijn systeem morgen spoelen en er gewoon antivries in gooien:D

          #18038147
          magin1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2010

            geconcentreerde antivries mengen met gewoon water of gedestilleerd water?

            weet iemand ook een goed ide om de slang goed vast te maken aan de onderkant van de radiator, als ik een sangklem eromheen vast schroef verbuigt de buis onder en gaat het lekken.

            iemand een beter idee om dit vast te maken?

            #18038148
            magin1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2010

              de vraag over het gewone water of gedestilleerd water staat nogsteeds..

              maar ben erachter gekomen dat het niet de aansluiting van de slang is die lekt maar de naad van de radiator en het buisje waar de slang op moet, dit moet dus gelast worden:(

              #18038149
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Gewoon kraantjeswater is goed.
                Grtjs!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.