Alles op een rij: Kleppen stellen

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Kleppen stellen

21 berichten aan het bekijken - 76 tot 96 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17309780

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    in de 4de cilinder motorolie spuiten en dan direct terug compressie meten.
    Als je compressie duidelijk hoger is zijn je segmenten (zuigerveren) versleten.
    Indien er niet echt veel verschil is zal één van je kleppen (normaal de uitlaatklep) niet
    meer degelijk zijn. Over’t algemeen dan een verbrande klep.
    Ter controle is het steeds nuttig je klepspeling te regelen.
    Grtz.

    #17309781

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3241
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    origineel gepost door g.klijn
    ik heb ook ff een vraagje omtrent hydro stoters kan ik die zonder meer zomaar inbouwen in elke cih of zijn er nog varianten waarbij het niet kan het zou gaan om een 1900s blok uit 1968
    bvd gijs

    Zelfde vraag voor een 1.9N uit ’79

    #17309782

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6818
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    hydro stoter kunnen in principe overal in gemonteerd worden.

    de een zweert erbij, en de ander juist niet.

    tis net wat je zelf wil

    #17309783

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    Ter aanvulling op Ghanz, dit werkt enkel als er een orginele nokkenas in zit.

    Wanneer er een sport nokkenas in zit, is het niet zomaar aan te nemen dat hydro’s de klappen aan kunnen. Sommige sport nokkenassen kunnen enkel draaien op vaste stoters.

    Nogmaals bij een orginele nokkenas kun je zonder problemen overstappen van vaste naar hydro stoters.

    Heb het bij mijn 1.6 manta ook gedaan, en motortje liep gelijk een pak soepeler.

    #17309784

    bcoupe 1.6
    • Topics 14
    • Reacties 149
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 September 2008

    origineel gepost door H-400
    in de 4de cilinder motorolie spuiten en dan direct terug compressie meten.
    Als je compressie duidelijk hoger is zijn je segmenten (zuigerveren) versleten.
    Indien er niet echt veel verschil is zal één van je kleppen (normaal de uitlaatklep) niet
    meer degelijk zijn. Over’t algemeen dan een verbrande klep.
    Ter controle is het steeds nuttig je klepspeling te regelen.
    Grtz.

    motor is vervangen .. kon er 1 kopen die gereviceert was en daanrna de schuur in ging .. alleen loopt nog een beetje beroerd door de afstelling!..denk dat de 1.6 carb goed op is en loopt ook op lpg hahhaha

    #17309785

    c-dett16v
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 1056
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 March 2005

    origineel gepost door Freestyler
    Ter aanvulling op Ghanz, dit werkt enkel als er een orginele nokkenas in zit.

    Wanneer er een sport nokkenas in zit, is het niet zomaar aan te nemen dat hydro’s de klappen aan kunnen. Sommige sport nokkenassen kunnen enkel draaien op vaste stoters.

    Nogmaals bij een orginele nokkenas kun je zonder problemen overstappen van vaste naar hydro stoters.

    Heb het bij mijn 1.6 manta ook gedaan, en motortje liep gelijk een pak soepeler.

    ik heb nu ook vaste stoters, maar zou liever hydroos hebben.

    hoe weet ik nu of er een sport nokkenas inzit?

    #17309787

    tigerpilot
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    Ik heb een 2.0cih
    De manier die als eerste staat beschreven om te stellen geld dat ook voor deze motor en is de klepspeling dan ook o,3 mm

    #17309788

    LukeBanning
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 87
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2011

    Wil kleppen (en ontsteking en benzine en gas afstelling) binnenkort even controleren i.v.m. niet echt geweldig lopen/starten (vooral) koud.
    Heb een 1.9N dus vaste stoters, maar moet ik voor LPG ook gewoon 0,3 mm aanhouden?

    #17309789

    knoll
    Participant
    • Topics 36
    • Reacties 317
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 July 2005

    wat moet je doen bij hydro stoters bij een 2liter gsi blok als je al een of meerdere kleppen heel goed hoord laat me zeggen bijna enorm hoord :) hoe weet je dan welke je moet bijspannen om te beginnen of moet je ze eerst allemaal los zetten en dan aanspannen en 3/4 toer bij draaien? vriendelijk bedankt grz

    #17309790

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Hallo Knoll, als dan toch je kleppendeksel d’r af is zou ik ze allemaal afstellen.
    Gewoon op ralenti de klep lossen tot ze klappert, ze aandraaien tot het klapperen verdwijnt en dan 4(!) kwart toeren
    aandraaien, voorzichtig en per kwart toer even wachten. Ik moest efkes fronsen toen ik hierboven 3/4 las en heb
    gecontroleerd en’t is 4 kwart toeren. Als uw vijzen te los draaien kunt ge ze efkes tussen de bankvijs (de kop,voorzichtig)
    nijpen zodat de draad weer spant.(Zo’n losse vijs kan de reden zijn dat ze verlopen)
    Ps: uw olie is toch niet te oud? Dan durven ze op ralenti mé hete motor ook es rammelen.
    Grtjs!

    #17309791

    knoll
    Participant
    • Topics 36
    • Reacties 317
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 July 2005

    hey, tis dat ben van plan om ze allemaal te doen khoop dat er niet meer aan de hand is met de kleppen want ze maken echt wel veel herrie :) olie is in orde maar bedankt voor de tip ga ze volledige toer aanspannen mercikes voor de info grz

    #17309792

    GS2.6
    Participant
    • Topics 113
    • Reacties 507
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 March 2011

    Hoe zit het nou, als je voornamelijk op lpg rijdt, moet de uitlaatklep dan wat ruimer zijn?

    Want dit doe ik bij de ohv blokken wel, is zeker prettiger.

    #17309786

    magin1
    • Topics 13
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2010

    @GS2.6 wrote:

    Hoe zit het nou, als je voornamelijk op lpg rijdt, moet de uitlaatklep dan wat ruimer zijn?

    Want dit doe ik bij de ohv blokken wel, is zeker prettiger.

    beetje laat en vast al opgelost maar voor volgende die dit leest..

    5 meer speling ;)

    #17309793

    sh93
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 399
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 September 2011

    en hoe zat het met het voorstellen, als je net je blok inelkaar hebt?
    0.3 voorstellen, en daarna draaiend afstellen?

    #17309794

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6818
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    @sh93 wrote:

    en hoe zat het met het voorstellen, als je net je blok inelkaar hebt?
    0.3 voorstellen, en daarna draaiend afstellen?

    :thumbup

    #17309795

    kendirven
    Participant
    • Topics 54
    • Reacties 575
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 October 2011

    heeft iemand deze goede uitleg voor een 1.2 s ohc moter ? van een kadett c

    #17309796

    lonspeed
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 47
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 April 2012

    een kadett c heeft geen 1.2 ohc motor

    #17309797

    bartus88
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 February 2013

    Goedendag,

    ik heb een vraag, ik heb een c24ne met een 2.2 kop en 45e webers. nu heb ik de hydraulische stoters vervangen door mechanische, en de klepspeling afgesteld op 0.25.

    nu kun je de tuimelaars horen tikken, dat is wel lochisch natuurlijk met die tuimelaars, maar zit er bij een origenele 1.9 kop met mechanise stoters andere tuimelaars dan in een 2.2 of 2.4 met hydraulische?

    met vriendelijke groeten

    Bert Hoff

    #17309798

    Hulkie
    Participant
    • Topics 49
    • Reacties 713
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2008

    Dus als ik het goed heb….

    Hydraulische stoters: per tuimelaar, voorzichtig de moer los draaien totdat de tuimelaar begint te klapperen, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat het geklapper ophoud. Daarna de moet 3x een kwartslag vastdraaien.
    Dit proces dus 8x herhalen, doe het rustig aan want anders slaat je motor af.
    2e punt is dat dit eigenlijk om de 70.000Km moet gebeuren, dan moeten ze nagesteld worden.

    Het gaat hier om een C24NE uit een Frontera a/Omega A.

    Die stel je dus niet met een voelermaat zoals de oudere motoren?

    Draaien tot ze niet meer klapperen en dan 3x 1/4 slag bijdraaien per klep?
    Gewoon bij eerste klep van eerste cilinder beginnen? (natuurlijk terwijl de motor loopt)

    #17309799

    sh93
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 399
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 September 2011

    :thumb en niet vergeten een regenpak aan te doen.
    Alle kleppen eerst een kwart. Dan nog 2 x het rijtje af.
    Niet in 1 x een klep 3/4 aandraaien.

    Sucses :thumb

    #18351355

    hinterachse
    Participant
    • Topics 60
    • Reacties 157
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Heb vandaag een Cat-cam 290 graden nokkenas gekregen. Met nieuwe sterkere veren en ringen. De leverancier in Duitsland had ook de voorwaarde gesteld dat de hydro-stoters vervangen moesten worden door nieuwe vaste stoters. Daar zat een met de hand ingevuld lijstje bij waar ze het hebben over klepspeling 1,5 – 2,o mm en klepspeling koud 0.3. :praying02::negative:

    Weet iemand hier raad mee?

21 berichten aan het bekijken - 76 tot 96 (van in totaal 96)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.