Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Barrels en lips is inderdaad meer een kwestie van vinden en inkopen dan echt ontwerpen.
Ruim een jaar geleden zijn we al eens in gesprek geweest over een oud ontwerp voor een hart. De eerste vraag was of het wiel voor een auto of een fiets was. Hierom hebben we besloten om pas met bedrijven te gaan kletsen als we de randensample binnen hebben. Dan hebben we iets om vast te pakken en is voor iedereen duidelijk waar al die kleine gaatjes rondom het hart nou voor zijn bijvoorbeeld.
ADV1 en HRE zijn inderdaad hele mooie velgen en omdat zij de harten op order frezen kan je eigenlijk alles krijgen wat je wil. Wij willen een middenweg tussen customization en prijs vinden. Wij gaan de harten gieten (net zoals 95% van alle andere velgen), maar behouden de aanpasbaarheid in breedtes, offset en PCD. Onze sets hopen we dus ook voor minder dan de helft van een set HRE te verkopen.
Voordeel van frontmount ten opzichte van bijvoorbeeld sandwich is dat de velg meer ruimte kan maken voor grotere remmerij, met behoud van lipdiepte. Met de ontwerpen houden we rekening tot 355mm schijven met bijbehorende klauwen.
De leverancier waar we nu mee praten kan ons, omdat we het dan over wat grotere aantallen hebben, een veel scherpere prijs bieden dan bijvoorbeeld FelgenFuchs. We hebben al een sample besteld, deze is onderweg naar ons en vanaf daar gaan we door naar de volgende stap.
De 3d modellen zijn niet zomaar modelletjes, de randen in de renders zijn daadwerkelijk de randen van de leverancier, precies volgens technische tekening. Het grote probleem met ‘een’ voorbeeld is dat dat flink centen kost, zeker als je er maar één laat maken. In plaats van eerst geld uitgeven en dan hopen dat mensen iets kopen, proberen wij het andersom, mensen enthousiast maken voor ons product om zo sterk te staan als we met het idee naar de bank gaan.
Ja, we hebben nog een lange weg te gaan.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag :)
Het idee is voorlopig 18 inch, volgende stap 19. Opelforummers zitten veel in de 13-16 range, maar dat is niet de markt waar we ons op willen richten. Nieuwere opels staan wel heel mooi op 18 inch.
Wat betreft prijs, is sterk afhankelijk van de opties die je kiest (afwerking, kleur, etc), en wij zijn zelf ook nog in een fase dat we ksoten uit aan het zoeken zijn, maar reken op 1500 tot 2000 voor een hele set.
zonder hulpveren komt ie waarschijnlijk niet door de keuring nee.. kwestie van eens per jaar even de hulpveren eronder klussen..
De lucht moet door je turbo, dus je inlaattraject moet je veranderen.
Kan je me uitleggen wat jij denkt dat een wastegate doet?I don’t want to burst your bubble, maar turbo’en van een NA blok kost altijd meer geld dan je denkt. Als je goedkoop vermogen wil en je hebt al een c20ne in je wagen hangen, koop dan gewoon een c20xe, overschroeven, c20ne verpatsen en hoppa, 150pk voor 400 euro ofzo.
Waar je mee zit met een turbo is niet alleen het spruitstuk, maar ook je inlaat moet anders, je moet je wastegate en blow-off ergens laten, je moet misschien meer benzinedruk, je wil misschien andere bougies. Om maar niet te beginnen over het verbruik van de motor wat permanent omhoog gaat. Kost allemaal geld.
wat ik zou proberen als je echt een turbo wil is kijken naar andere auto’s die ongeveer een 2 liter turbo hebben en daar de turbo van pakken. c20let? sr20det (nissan)? ca18det (ook nissan) 3sgte (toyota)? b6t (mazda)?
Dieselturbo’s zou ik mee oppassen, want sommige hebben verstelbare bladen, en die branden op als je ze op een benzinewagen schroeft. De enige die die technologie op benzinewagens heeft is Porsche.
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt je velgen te passen?
De hoeveelheid spacers waar we het over hebben gaan niet extreem veel meer slijtage veroorzaken op je wiellagers. Zijn de huidige velgen die je gebruikt wel dezelfde spec als de originele dan? Als deze al ‘van nature’ verder naar buiten staan heb je het wiellager probleem al in je velgen zitten, dus dan maakt die laatste paar millimeter ook niet meer uit.
Mvg,
MaxSchijfremmen zonder rembekrachtiger is een sub-optimale ervaring, tenzij je graag met spierpijn in je kuit thuiskomt. Kijk even of het lek te vinden is, anders even met zn tweeen, de een remmen (met lopende motor, anders doet je rembekrachtiger het niet) en de ander luisteren/kijken.
Lijkt me dat het moet kunnen, je gaat dan naar een dikkere olie, dus het gaat sowieso niet door je pakkingen heen lopen.. en het blijft volsyntheet toch?
Waarom zou je wisselen? Prijstechnisch?
homokineet zit in een hoes, dus lijkt me sterk dat ze die “gechecked” hebben, want die hoes laat je zitten. Homokineet vervangen is wel een lange klus.. denk aan een paar honderd bij de garage.
Auto verlagen, Pipo vragen. Hij heeft mijn achterveren van -60 naar -85 gemaakt..
C as is niet veel anders dan een GT as. Hij is een tikkie breder, is soms met alu staartstuk geleverd en dat is het wel. Kan zijn dat de panhard anders is, maar pin me daar niet op vast. Voor de rest een kwestie van vastschroeven en gaan.
Max
Daar heb ik lang naar gezocht, en ze staan ook op mijn verlanglijstje.. Neem hier eens een kijkje:
http://www.voegele-motorsport.de/html/youngtimer_1_1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Vooras van een 1900 verschilt alleen in de motorsteunen. De draagarmen zijn identiek. Waar je het meeste issues mee gaat krijgen is je stuurstang, uitlaat en hoofdremcilinder allemaal in dat kleine stukje ruimte wat je hebt te bouwen. Daarnaast moet je of zelf een versnellingsbaktunnel bouwen, of een automaat/cih tunnel fixen. Tevens moet je de aandrijfas laten maken, de juiste lengte is er niet, plus omdat dit een redelijk custom jobbie is, zit elke c20 anders in de motorruimte. Je zal vast niet in de buurt wonen, maar ik heb mijn kadett in Rotterdam staan en daar ligt het blok er inmiddels in. Hij is nog verre van lopend, maar dan zie je wat je allemaal mag wegslijpen. Daarnaast zit je in de knel met je kachel.
Max
whahha, altijd leuk als de vriend het ineens toch ook wel vet vind.
Dat terzijde, JvV, ik weet dat GT assen (dus ook voor mijn B) toch wel moeilijk gaan doen bij 200 pk ofzo, dus ik dacht die C assen hebben dezelfde klok, dus vandaar.
Daarnaast goed punt van de remmerij. Op mijn Dett heb ik voor 262 honda schijven met 4 pots volvo klauwen en achter trommels met Rekord cilinders erin. Die trommels zijn stiekem best wel behoorlijk groot voor het formaat auto. Kijk maar eens onder kleine hatchbakjes van tegenwoordig, wat daar voor mini trommeltjes onder zitten.
Max
Dingen waar je aan moet denken:
r25 of getrag 240 kunnen eigenlijk niet het volle vermogen van zo’n geblazen blok. Wat je wil hebben is een getrag 265.
Achteras is hetzelfde verhaal. Dikke achteras trekt dit niet echt. Dunne as (die je er nu onder hebt) al helemaal niet. Hier wil je dus eigenlijk een sper in jassen.
versnellingsbaktunnel moet je groter maken.
ik weet niet hoe je turbo uitkomt.
Misschien moet je ook even aan chassisstijfheid denken. Kans dat je met veel PKs je chassis krom trekt.
Waar laat je je intercooler?Dat is waar ik even zo op kan komen..
Max
volkswagen is ook steek 100. Ik zou ook even de bandenmaat in de gaten houden, dat de rolomtrek hetzelfde blijft.
Wat weerhoudt je ervan om je wagen ff op te krikken en die wielen gewoon te proberen..?
Ik zou de velg monteren en meten wat de afstand is tussen je velgrand en de carrosserie. Dan bepalen wat je precies wil met je velg (poke, flush of tucked). Dan weet je welke rand je wil doen.
26 september 2012 om 16:07 In reactie op: Korte schokdempers nodig voor deze verlagingskit? #18071621Achter ga je ze ook nodig hebben. Vuistregel is alles meer dan -40 betekent kortere schokkers. je kan er ook voor kiezen een schroefset te scoren, dan heb je de hele boel in een keer. Kortere schokkers voor Kadett E zijn er genoeg. Google het eens bijvoorbeeld.
26 september 2012 om 14:24 In reactie op: Korte schokdempers nodig voor deze verlagingskit? #18071619Ja.
Dikke as eronder hangen? ohv asjes hebben eindverhoudeing 3.89 ofzo.. of zelfs ergens in de 4. Dikke as is 3.67 of 3.44. 3.18 vind je ook nog als je goed zoekt. Moet je wel je aandrijfas verlassen, want de aansluiting op het staartstuk van een dikke as is anders dan een dunne.
Mijn fout, ik dacht dat hij nog 4×4 was. 400 pk op je voorwielen moet je misschien ook niet willen.. Ik denk niet dat je veel verschil tussen een 205 en een 215 gaat merken. Daarnaast is bandenspanning ook belangrijk, zeker als je het hebt over de hoeveelheid rubber op de grond. Vaak zegt de bandenspanning meer over dat oppervlak dan hoe breed te band is.
Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.
@RISL wrote:
Sorry voor de offtopic, maar volgens mij wordt er even iets te kort door de bocht gegaan:
@Mad Max wrote:
Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is
Hoezo hebben automaatbakken geen koppelingsplaten? Die hebben ze wel degelijk.
Volgens mij niet hoor..
http://www.youtube.com/watch?v=MvLoX0z9qoY” onclick=”window.open(this.href);return false;Max
nope, de 2 liter omega a was een c20ne
-
AuteurBerichten