Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252121
    16VCalibra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2008

      Beste allemaal,

      Nadat mn 4×4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg…. Ik moet wel zeggen dat t hakkietakkie banden zijn die eromheen zaten toen ik ooit is me oude velgen kocht. Nou heb ik als bandenmaat 215/40/17. Ik ben verplicht om 17 inch te rijden ivm met mijn remmen.. Wie heeft er tips voor goeie semi’s of iets?! En de belangrijkste vraag zou ik met semi’s en de juiste spanning wel goed moeten weg kunnen komen??

      Groetjes Ram

      #18065082
      bd.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2009

        http://www.semislicks.nl/prijzen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        ik heb zelf een setje r888 besteld, maar nog niet mee gereden..
        met een setje semislicks zul je toch wel wat grip moeten krijgen. nadeel is wel dat ze maar een goede 10 a 15000 km mee gaan(en dan moet je niet te gek doen!)

        #18065083
        16VCalibra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2008

          Ja klopt r888 zijn hele zachte banden ook slijten dus hard met sprinten hahaha.. Ik heb trouwens als bandenmaat 215 40 17 maar zou een 205 45 niet passen??

          #18065084
          bd.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2009

            ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee

            http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18065081
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.

              #18065079
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                Die maat gaat mij dus niet passen en buiten dat weet ik ook niet of die federals t goed doen.. Toyo is gewoon een begrip in de racerij ook..

                @bd. wrote:

                ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee

                http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18065080
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Maar wat scheelt dat kwa grip? Lever je met een medium compound wat grip in!?

                  @Fearless wrote:

                  Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.

                  #18065085
                  Mad Max
                    Lid sinds:
                    25 September 2010

                    Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

                    #18065086
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @Mad Max wrote:

                      Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

                      Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
                      eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
                      Dan zijn goede banden echt wel nodig.

                      #18065088
                      corsaracer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2005

                        @arjontje wrote:

                        @Mad Max wrote:

                        Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

                        Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
                        eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
                        Dan zijn goede banden echt wel nodig.

                        idd bijna 200 per wiel

                        maar zoals gezegd, een goeie band is erg belangrijk voor grip.
                        denk ook eens aan een r1-r van toyo. dit is een band tussen de t1-r en de r888.

                        #18065089
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          Hallo,

                          De R1R is er alleen in 45 hoog en dat gaat niet passen in me wielkasten. De R888 hebben ze in 205 40 17 dat zou goed zijn. Rij nu 215 maar een 205 zou geen ramp zijn togg…???

                          Groetjes Ram

                          #18065090
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Even hard op denken:
                            205 is nog minder rubber op de weg en dus nog wat minder grip… De kans dat ze dan nog harder slijten neemt wel toe.

                            #18065091
                            Mad Max
                              Lid sinds:
                              25 September 2010

                              Mijn fout, ik dacht dat hij nog 4×4 was. 400 pk op je voorwielen moet je misschien ook niet willen.. Ik denk niet dat je veel verschil tussen een 205 en een 215 gaat merken. Daarnaast is bandenspanning ook belangrijk, zeker als je het hebt over de hoeveelheid rubber op de grond. Vaak zegt de bandenspanning meer over dat oppervlak dan hoe breed te band is.

                              #18065092
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Een lagere bandenspanning zorgt voor een langer contactvlak, niet voor een breder contactvlak.
                                En tja….iedere cm is er eentje, zou ik zeggen.

                                #18065087
                                otdh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 March 2010

                                  zoiezo semi slicks ;)

                                  waar ze te bestellen? iig niet op semislicks.nl want die s veel te duur ( verschil is minimaal 40eu met een andere NL site, laat staan via engeland of duitsland )

                                  welke? de keus is aan jou

                                  #18065093
                                  astraTD
                                    Lid sinds:
                                    9 March 2009

                                    384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

                                    Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

                                    Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

                                    #18065094
                                    bd.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 July 2009

                                      @astraTD wrote:

                                      384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

                                      Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

                                      Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

                                      een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen

                                      pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)

                                      #18065095
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        Nou weet ik waar ik voor ga sparen hahaha. Moet zeggen op hogere snelheden zonder 4×4 loopt de snelheid veel harder op als met. Had alleen wel altijd voordeel met de start maarja…

                                        #18065096
                                        otdh
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 March 2010

                                          Gewoon t zelfde systeem als ik creeren ;)

                                          #18065097
                                          astraTD
                                            Lid sinds:
                                            9 March 2009

                                            @bd. wrote:

                                            @astraTD wrote:

                                            384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

                                            Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

                                            Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

                                            een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen

                                            pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)

                                            Ik zeg toch “redelijk lichte auto” 1200 tot 1300kg vind ik geen zware auto voor 384pk.
                                            Meeste sleurhutten wegen 2000 tot 2500kg en moeten het doen rond de 200 tot 300pk

                                            #18065098
                                            DennisKadett
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 March 2010

                                              Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

                                              #18065099
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                @astraTD wrote:

                                                384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

                                                Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

                                                Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

                                                en dan te bedenken dat de Voortreinen van bijden Vrijwel gelijk is!!!!

                                                Belangrijke punten voor Grip zijn, Stijve onderstelrubbers, Stijve motorophangrubbers, Stijve stabilisator rubbers, GOEDE!! uitlijning, GOEDE Banden, GOED op de auto afgestemde Vering en demping, laat de auto iets vooroverhangen voor meer Tractie!!

                                                Willem

                                                #18065100
                                                16VCalibra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 July 2008

                                                  Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry

                                                  #18065101
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    @DennisKadett wrote:

                                                    Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

                                                    Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
                                                    Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

                                                    #18065102
                                                    arjontje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 March 2006

                                                      @RISL wrote:

                                                      @DennisKadett wrote:

                                                      Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

                                                      Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
                                                      Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

                                                      Niet helemaal waar.
                                                      De formule1 hebben hoge wangen omdat dat een deel van de vering is.
                                                      dat was de reden waarom michelin niet terug is gekomen in de formule1. Die wouden 17 inch wielen gaan gebruiken.
                                                      Maar de teams vonden dit niks omdat ze dan de auto’s teveel moesten aan passen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.