Wielnaven oude opels… zijn deze uitwisselbaar?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Wielnaven oude opels… zijn deze uitwisselbaar?

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256794
    Hulkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2008

      Hallo allemaal,

      ik ben bezig om mijn A-manta om te bouwen qua remmerij. Nu zit ik met de
      klauwen in mijn maag. Deze komen voorbij de naaf waardoor ik spoorverbreders zou moeten gebruiken,
      maar omdat ik de wiellagers niet extra wil belasten doormiddel van spoorverbreders is dat geen oplossing.

      Nu vraag ik mezelf af of de naven van de oude opels zoals manta b, manta a, rekord, c kadett enz. uitwisselbaar
      zijn. En of deze verschillen in dikte…… dan zou ik dikkere naven kunnen momenteren en dan is het probleem
      opgelost.

      Nu weet ik dat er vroeger Irmscher naven zijn geweest die o.a. voor de A-manta waren waardoor hij voor
      breder op zijn wielen staat. Sommige mensen met verbrede A-manta’s of TE rijden hiermee, maar deze zijn niet
      meer aan te komen. (hiermee zou het probleem wel opgelost zijn)

      Weet iemand hoe dit zit?

      mvg Gerry

      #18124154
      Mad Max
        Lid sinds:
        25 September 2010

        Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt je velgen te passen?

        De hoeveelheid spacers waar we het over hebben gaan niet extreem veel meer slijtage veroorzaken op je wiellagers. Zijn de huidige velgen die je gebruikt wel dezelfde spec als de originele dan? Als deze al ‘van nature’ verder naar buiten staan heb je het wiellager probleem al in je velgen zitten, dus dan maakt die laatste paar millimeter ook niet meer uit.

        Mvg,
        Max

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.