Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2017 om 21:34 In reactie op: how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen #18341241
Ik overweeg ook om bovenstaande aanpassing te gaan uitvoeren. Alleen vraag ik mij af of die 4 mm leiding ook niet snel verstopt raakt?
Bij mij valt het verbruik nog enigszins mee: ca 1 liter op 1500 a 2000km (schatting) km.stand 196000 bj:2001
Makko, ver van huis heb je deze Ascona waarschijnlijk gezien…
Ik weet het niet precies. Het vervroegd of verlaat je ontsteking iets als het toerental lager wordt volgens mij. Een en ander om een beter stationair toerental te krijgen. Met de kabelboom van de unit zonder siemens kastje kun je ze allebei gebruiken.
Die komt volgens mij van een 2.0S af, als je de stekkers van het kastje haalt kun je de stekkers in elkaar steken en het kastje weglaten. Het kastje is voor het stationaire toerental.
En dat kleine stekkertje zit op een klepje in de vacuumleiding van je ontsteking.Je bent goed bezig!
Ik zie dat je het nieuwe stuk precies op de knik hebt gelast, is het misschien niet makkelijker om ca. 1 cm vanaf de knik te beginnen met het nieuwe stuk. ( dus de knik + 1cm te laten staan)
Dit om het strakmaken/plamuren te vergemakkelijken?
Maarre…mooi werk!http://www.stickerpim.nl/opellogos.htm
Misschien zit hier iets tussen?
Hierbij mijn Ascona. Ik heb hem afgelopen 2 jaar opgeknapt. Is nu voorzien van 2.4 met L-jetronic injectie. 15x7j velgen en 195/55 banden.
Ik heb van de week lekkage gehad bij mijn kachel, daar zat zo een kabeltje op het koppelstuk voor de kachelradiator, zat er alleen ingeklikt, diende nergens voor. Zal waarschijnlijk voor de driewegklep zijn als die aanwezig is. Deze zit dus achter je kachelradiator en te hoogte van je gaspedaal.
Beetje onduidelijke foto misschien maar hier is zo een draadbus te zien. (2 stuks, 1 los eronder)
Ik vind het randje waar je op kan solderen wel wat klein, ca 2mm.
Ik heb deze bij een radiateuren revisiebedrijf gehaald, hadden ze zo liggen.
Zit er niet zo een bedrijfje bij jou in de buurt?Ik heb hier op het forum eens gelezen dat je op de sloop kan zoeken naar een oude messing radiateur met een thermo-contact erin, en deze dan in je eigen radiateur solderen. Geen idee of die er nog veel zijn.
En misschien is er een radiateurspecialist in de buurt die deze los heeft liggen.
Op de Mathijssen website hebben ze het over M22x1.5 voor Opel.http://www.velgen.nl/verbreden.php
is wel in Nederland….
Ik vind dit een mooie kleur, alleen weet ik het nummer er niet van.
Weet iemand misschien het nummer???Hier een straalpistool, geen idee of het goed werkt. (opapimtools)
Ook Powerplustools heeft deze spullen.Ok, beter is dus om de veren niet te verwarmen. En dus met het ingekorte deel naar beneden.
Was al benieuwd hoe je die bak mooi op lijn zou krijgen.
Maar betrouwbaarheid is ook wel wat waard.
Heel mooi topic (en Ascona natuurlijk)Hier heb ik ze jaren geleden eens gekocht, hij maakt ze op een soort laserprinter/snijder. Ik denk dat die K van kadett niet 100% goed is, volgens mij moeten beide schuine pootjes van de K gelijk zijn, spiegelbeeld dus eigenlijk. ( c kadett)
Grts Marcel
Hoi, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat met het pasmaken van de Toyota-versnellingsbak?
Ik heb ook nog een vraagje: Als je veren inkort, welke kant doe je dan onder? Ik denk het in gekorte deel aan de onderzijde. Maar heb je dan nooit problemen dat de veer schuin gaat zitten of dat de draagarm (voorzijde)of schotel van de achteras beschadigd of er zelfs een gat ontstaat?
Grts Marcel
Ik ben niet bekent met de 18 motor dus weet niet hoe het er daar uit ziet.
Maar ik heb net bij mijn 22 gekeken en daar gaat een vrij dikke slang van het klepdeksel naar de inlaatbuis/slang en die is niet verstopt. Dus ik zal waarschijnlijk een ander probleem hebben.Edit- er zit dus een slang van 1 a 1,5 cm tussen het klepdeksel en de plastic inlaatbuis en deze is gewoon open.
Een klein tussendoor vraagje:
Is dat alleen bij 1.8 16v of zijn er meer Ecotec motoren waar dit voorkomt?
Ik heb een Astra met 2.2 en die gebruikt namelijk ook behoorlijk olie.VrGr, Marcel
Die “puisten” kunnen ook slak van de las zijn, in dit geval is er niks aan de hand.
De buitenkant van de remcilinders kan ook anders zijn, gewoon even de diameter van de zuigertjes nameten. Je kan er bij als je de rubbertjes weg wipt.
ik had ze gewoon met een stuk koperdraad doorverbonden maar de melding bleef te zien in het display. Nu is inmiddels alles weer aangesloten maar ik ga me steeds meer irriteren dat ik die melding moet wegklikken. Zoals Wim-V6 al eerder zei: als het erop zit moet het werken.
MarcelIk heb al weer enige tijd geleden beide kabeltjes bij het aansluitstekkertje doorverbonden maar de melding in het display bleef. Zitten er nog meer stekkertjes die een storing kunnen geven?
Marcel
Ook de 5-bak van de manta, dat is een getrag 240, deze zitten ook in andere modellen, tussenas van manta automaat. In het CIH gedeelte staat er meer over.
Ik heb de auto 35000 km geleden gekocht, bij een opel-deawoo bedrijf. Er zijn toen wel nieuwe schijven op gegaan maar of de sensors zijn vervangen weet ik niet. En ja er zit wel een behoorlijke roestige rand aan de schijven. Het zou dus kunnen dat de roest tegen de sensor is gekomen. Maar toen ik vorige week keek zat er ongeveer 3mm tussen sensor en schijf, tussen blokken en schijf ongeveer 5 mm. Ik heb ook het kabeltje gevolgd tot de stekker en zag geen breuk. Zal nog eens kijken naar de stekker, wordt wel in het weekend.
Thanx Marcel
Ja ik weet het, ik reageer op een oud topic..
Maar bij mijn Astra G coupe brandt ook remvoeringen in het display maar de sensor zit er nog een paar mm vandaan, ik heb er ook nog maar 35000km met deze remblokken gereden. Er zit toch alleen aan de voorzijde een sensor? Zou misschien roest ook een oorzaak kunnen zijn? Ik heb wel alles zo goed mogelijk schoon gemaakt.
Als ik het goed begrepen geeft onderbreking van de kabel de melding.
Marcel
Om een vale stoffen achterbank weer mooi te krijgen kun je de stof los maken en omdraaien en dan weer vast naaien ,dan is hij weer voor jaren mooi.
Maar ik heb een vriend en die zijn zus kwam veel op stoffenmarkten en die zou dat wel even regelen.
Dus ik 1 paneeltje losgemaakt en meegegeven en daarna nooit meer teruggezien en ook geen nieuwe stof.
Dus ik mis een stuk. -
AuteurBerichten