Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet niet of je er daadwerkelijk mee “in de problemen” zou komen, maar ik denk wel dat het wat uit maakt als je dat ding verplaatst.
De stappenmotor krijgt een signaal vanuit de ECU en als je het traject van de stappenmotor naar het inlaatspruitstuk nu langer maakt, zal het m.i. ook langer duren voordat het effect heeft op wat gaande is in het inlaatspruitstuk. De ECU weet dan misschien niet meer wat er precies aan de hand is en gaat onnodig bijregelen, wat tot gevolg kan hebben dat het blok niet goed meer loopt.
Je kan het altijd proberen, maar als ik jou was zou ik het niet doen, alleen omdat ik er dan gemakkelijker bij kan.
origineel gepost door kadett4x4
uuhhhh, hoedenplank????
groeten.
De reservewielbak zit wel tot de rand vol met lak :P
In 5,5 jaar tijd:
– Opel Kadett 1.6i
– Peugeot 205 GTi 1.6
– Opel Kadett 1.6i
– Alfa Romeo 75 2.0 Twin Spark
– Honda Civic 1.4 ’88
– Opel Kadett Caravan 1.4i (LPG)
– Alfa Romeo 164 3.0 V6
– Mazda 626 Coupé 2.2i
– Opel Astra Caravan 2.0i (LPG)
– Honda Civic 1.5i ’94
– Opel Kadett 1.6i
– Peugeot 205 1.4i
– Rover 420 ’97origineel gepost door 14XE
als er iemand kotst in mn auto verkoop ik hem:puke
Dat lijkt me wel een mooie voor het Te Koop Aangeboden gedeelte als reden van de verkoop.
Vanmorgen op de snelweg trilde mijn stuur op als een gek, ik dus denken dat ik gisteren met spelen toch wat te hard een stoeprandje had meegepakt of iets dergelijks. Toen ik anderhalf uur geleden terug reed, was het trillen weg, dus het was wss gewoon aangekoekte sneeuw aan m’n velgen wat onbalans veroorzaakte.
Ik dus weer blij… totdat ik bijna thuis was en voor een stoplicht stil stond, en opeens rook onder m’n motorkap uit zag komen, en daarbij rook ik ook koelvloeistof. De temperatuurmeter gaf niks geks aan, dus ik ben ff doorgekacheld naar huis (was toch nog maar een kilometertje), ik kon in het donker weinig zien, maar volgens mij is het m’n radiateur die lekt :( Hopelijk is het een op zich staand probleem, want ik heb echt geen zin om met dit weer een koppakking te gaan vervangen op straat :swear
Zijn de veren van een Astra-F Caravan ook anders?
Zie ook mijn antwoord op de U2U die je me hebt gestuurd.
Uitlezen zal inderdaad pas iets opleveren als je motorstoringslampje brandt ,als deze werkt ;) of die werkt zie je als je ‘m op contact zet. Brandt het lampje tijdens het rijden niet, dan zal je bij uitlezen geen storing vinden (1 keer lang oplichten, 2 keer kort oplichten van het storingslampje).
Overigens denk ik dat het de bobine is, als het storingslampje niet brandt.
Persoonlijk vind ik dat dat mailtje behoorlijk de feiten verdraait. Er wordt het voorbeeld genoemd van een Porsche 911 Carrera, maar hoeveel Nederlanders gaan zo’n hok nu gebruiken om woon/werk-verkeer mee te doen en om met de kids mee op vakantie te gaan?
Een wat realistischer voorbeeld: de nieuwe Opel Astra heeft een vanaf-prijs van 19.156,- Euro, als daar straks 40% “korting” op gegeven wordt houd je een vanaf-prijs van ongeveer 11.500 Euro over. Daar zou je op dit moment dus een Astra van een jaar of 3 van kunnen kopen. Als de ‘gemiddelde Nederlander’ een auto van 5000 tot 8000 euro koopt, zal die zich dus straks een Opel Astra van 1 tot 3 jaar oud kunnen veroorloven, vergeleken met op dit moment een Opel Astra van 5 tot 9 jaar oud. Bijkomend voordeel (buiten de extra luxe om) is dan ook gemiddeld genomen lagere onderhoudskosten en wellicht ook een lager verbruik. Dit betekent ook automatisch dat oudere occasions goedkoper worden, dus wat dat betreft vind ik dat best oké.
Ja, ik ben natuurlijk wél tegen een kastje in mijn auto dat alles volgt waar en wanneer ik ben, en hoe hard ik overal rijd, dat is niet meer dan logisch. Het gaat zich er dan niet om dat ik een crimineel zou zijn, maar meer om het feit dat wij als burgers geen controle hebben over wat er met deze gegevens gebeurt. Van de andere kant, als je nu over de snelweg rijdt, moet je eens opletten hoeveel camera’s er hangen. Als ze willen kunnen ze nu al van een heel aanzienlijk burgers precies volgen wie wanneer waar is, en het zou me niet verbazen als dat ook veelvuldig gebeurt.
Kilometerheffing op zich vind ik nog niet zo erg, al geef ik de voorkeur aan het huidige systeem, maar als dat kastje er komt, dan gaat de auto weg en komt er een motor voor dagelijks gebruik voor terug. Die vallen namelijk buiten die regeling ;)
Ik heb weer een andere Kadett, dan die wat nu in mijn onderschrift staat. Een gewone standaard 1.6i 5-deurs hatchback. Gelijk maar ff de 15 inch stalen velgen van mijn vorige Kadett er onder gezet, en er een paar rondjes mee over de Nordschleife gejast (11m21s BTG met 2 passagiers, voor de ingewijden).
Natuurlijk zou ik dit niet posten zonder foto’s :)
Uitkomen bocht 1 na start/finish:
Adenauer Forst:
Bikkel :thumbup Stiekem is motorrijden ook leuker dan autorijden he ;)
Dank je :) Ik persoonlijk vind het een van de vetste motors die je voor een beperkt budget (< 2000 euro) kan kopen. Het rijdt werkelijk heerlijk en is niet stuk te krijgen.
Waarom bewaar jij je FZR600 niet om mee te gaan rijden straks? Mankeert er veel aan? Heb zelf ook eens op een FZR600 gereden, en ik vond ‘m op het schakelen na (zwak punt van de Yamaha’s, schijnt het) best wel lekker rijden. Wel stukken minder sportief dan mijn GSX-R qua karakter en zithouding, maar da’s persoonlijke voorkeur.
Hier nog een motorrijder. Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 1989 (lucht-/oliegekoeld :thumbup). Volledig origineel op een carbon-look voorspatbord, knipperlichten en stalen remleidingen na. Dat voorspatbord en die knipperlichten wil ik ooit nog eens inwisselen voor origineel spul, maar dat heeft voor mij weinig prioriteit.
Oh ja, nu nog natuurlijk de vehiculaire porno:
De hall-gever hangt achter de verdelerkap uit als ik het goed heb. Wat hanskadett suggereerde (startrelais) is ook een goede mogelijkheid trouwens, maar waar die zit weet ik zo niet.
Op je bobine staan 2 letters als het goed is, komen die 2 letters van de bobine van je Kadett overeen met die van de bobine van de Corsa? Zo niet, dan zou het ‘m daar wel eens in kunnen zitten. Anders kan het nog je rotor/verdelerkap of hall-gever zijn.
Hij doet het weer :)
Alleen liep hij erg onregelmatig op vooral hogere toeren, ik heb toen dat slangetje weer van dat goudkleurige doosje af gehaald en het schroefje terug in het slangetje gedraaid… toen liep hij weer een stuk beter. Maar toch, het hoort niet. Waar dient dat doosje voor, en wat moet ik vervangen om te zorgen dat hij weer mooi loopt met het slangetje er op?
Vanmiddag nog eens gekeken. Wel een vonk op de bougie, maar de bougie was niet nat. Conclusie: geen benzine.
Er bleek geen druk opgebouwd te worden in het brandstofsysteem, want toen we de brandstofslangen ff los haalden van de “carburateur” en de auto op contact hadden staam kwam er geen druppel uit.
Dan maar eens die achterbank naar voren gegooid en de brandstofpomp en de bijbehorende stekker doormeten. Op de stekker kwam bij het op contact zetten gewoon 12 volt te staan (eventjes), en met starten continu 12 volt. Dat was dus OK, alleen draaide de pomp niet. Dan maar eens de weerstand over de pomp gemeten: oneindig.
De pomp toen uit die tank getrokken en daar was de boosdoener al: de pluskabel was los geschoten :wtf Met de pluskabel op de goede plaats houden en de auto op contact zetten draaide de pomp als een gek, dus de pomp zelf was wel in orde. Ik had zelf geen soldeerbout, dus die pomp even naar een vriend gebracht die zo vriendelijk was om de pluskabel weer vast te solderen. Alleen was het toen alweer donker, dus morgenvroeg ff weer dat ding terug erin zetten, en eens kijken wat-ie zegt :) Ik ben er redelijk van overtuigd dat dat het euvel was.
@wim-v6: bedankt voor het meedenken :thumbup-offtopic Ik zag onder de motorkap trouwens nog een rond goudkleurig doosje achter de kleppendeksel, onder het luchtfilterhuis. Waar is deze voor? Er hoort namelijk een slangetje op te zitten, en dat was niet, die hing er naast met een schroefje er in gedraaid. Inmiddels het schroefje verwijderd en de slang er weer op geduwd, maar ik zou toch wel ff willen weten waar het ding voor dient -offtopic
Ben er inmiddels achter gekomen dat mijn Kadett wel zo’n gaskleppositiesensor heeft, en als de ECU continu code 12 geeft, dat er niks aan de hand is. Heb inmiddels nog eens gekeken en het is inderdaad code 12.
Dus: een Kadett waarvan de motor wel rond gaat maar niet aanslaat, en een ECU die van niks weet. Iemand?
550.000… da’s niet gering :wors
Zo’n 1.6’je heeft me eigenlijk weer net wat te weinig saus. Ik heb al ruim 2 jaar in een astmatische Kadett doorgebracht ;)
Met de Kadett was het bijna niet meer te doen met z’n 1.4’tje, als we er met z’n 5-en + bagage in zaten, en er nog een vouwwagen achter hadden hangen. Zeker niet als je door de Ardennen moet :P Hij reed toen 1 op 7. Mijn vorige Kadettjes hadden ook allebei een 1.6, het verschil met een 1.4 is duidelijk merkbaar maar zoveel sterker waren die nu ook weer niet.
Bedankt voor de tip, ik heb inderdaad ook die afweging gemaakt. Gevoelsmatig heb ik echter meer vertrouwen in de oude 8-kleppertjes dan een Ecotec. Het blok van mijn Kadett loopt nu richting de 4 ton, vanaf nieuw op LPG, en ik merk nog totaal niets van slijtage. Ik betwijfel het of een Ecotec dat ook aan zou kunnen. De Zafira van mijn schoonvader heeft ook zo’n Ecotec erin, en die verbruikt nu na 1,5 ton al meer olie dan mijn Kadett nu. Die Zafira wordt netjes onderhouden en erg rustig bereden, mijn Kadett iets minder netjes en daar wordt ook nog gewoon flink mee doorgereden.
Daarnaast is het financiëel gezien niet erg prettig om een grote storing te krijgen aan een G3-installatie. Met een gewone LPG-installatie zijn de kosten dan nog wel te overzien.
Voor mij genoeg argumenten om voor een 8v op G2 te gaan, en de extra vaste lasten voor lief te nemen.
Hmmm, ik zie dat het matzwart-gehalte hier ongekend hoog is king:
Zelf heb ik geen combo, maar een Kadett Caravan 5-deurs, ook in het matzwart. Dus hier wat foto’s om een duit in het zakje te doen:
Zo kocht ik ‘m, in oktober 2006:
Na niet al te lange tijd zag hij er zo uit:
Zomervakantie 2007:
Ergens in Frankrijk
Ergens in Oostenrijk
Graspop 2008:
Ardennen 2008:
Helaas valt binnenkort het doek voor deze auto :( De APK loopt in maart af en nog een jaartje is voor mij niet echt te doen, vanwege (uiteraard) roest. Hij wordt over een paar weken vervangen door een Astra-F C20NE Station, ook op LPG, dus dat maakt wel iets goed. Maar de mooie herinneringen aan de Kadett zullen altijd blijven :wors
Typisch geval van gare gloeibougies, inderdaad.
ZZ Top – Planet Of Women :thumbup
Nou, het schokken is afgelopen na een beetje MacGyver-en aan de bougiekabel, maar het slecht stationair lopen is helaas gebleven :( Daar kan ik op zich wel mee leven (doe ik al driekwart jaar), maar m’n vriendin niet, en als we ergens heen moeten en zij moet rijden (en ik dus zuipen ;)) moet ik steeds m’n Alfa 164 3.0 V6 aanslingeren en dat wordt ook wat duur met die kilometers.
Dus… wie kan me vertellen hoe en waar ik dat LPG-mengsel voor stationair lopen kan afstellen? Je zou zeggen, stel hem zo stationair wat hoger af, maar ik denk niet dat dat zo’n mooie oplossing is aangezien hij op benzine al op een stationair toerental van 1200 a 1300 toeren zit. Ik wil het liefste het probleem oplossen, en niet omzeilen.
Ik heb net even gekeken, maar volgens mij is het probleem niet LPG-gerelateerd… Met koude motor was er niets aan de hand, en er was ook niks vreemds te zien. Zowel op benzine als op LPG niet, en de verdamper werd ook gewoon warm. Ik had hem, stationair lopend op LPG, een stukje laten opwarmen en hij bleef goed lopen.
Dan maar een stukje rijden. De eerste 2 kilometer ging het goed, daarna begon hij weer moeilijker te doen. Weer terug naar huis en die motorkap open, en toen zag ik bij de derde cilinder dat de bougiekabel aan de bougie overvonkte naar de kop. Tegelijk met dat die vonk oversloeg, hield de motor ook even in.
Morgen dus even gaan shoppen voor een bougiekabel. Hij zal dan allicht beter lopen, en hopelijk is het probleem daarmee geheel opgelost. Als dat zo is, heeft-ie weer een grote onderhoudsbeurt verdiend en trek ik ‘m nog eens door de APK aankomende maart. Op naar de 400.000 op de teller (nu zo’n 345.000, en bij aanschaf in oktober 2006 net geen 300.000) king:
-
AuteurBerichten