Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 321)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208376
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    Ben erg benieuwd of er een aantal motorrijders zijn op het Opel forum .
    Zoja plaats een foto of wat van jouw motor + een leuk verhaaltje erbij .

    Wat heb je veranderd aan je motorfiets , zowel optisch als motorisch ?

    Bij deze mijn verhaal + een aantal foto’s .

    Motorfiets —- DUCATI 1000SS
    bouwjaar —- 2003
    km stand —- 17.420 km
    Aanschaf


    nieuw gekocht

    Er is heel veel aangepast optisch , en motorisch ver getuned

    Carbon voorspatbord .
    Carbon achterspadbord ( korte race uitvoering ) .
    Carbon kettingwiel deksel .
    Carbon distributie riem deksels .
    Carbon koppelings deksel ( open gewerkt ) .
    Kevlar 1 persoons racezitje met wit vlak gespoten .
    Onderkant kuip in carbonlook gespoten + race stickerset op.
    Voorvork adjusters om veer voorspanning te verstellen .
    Voorvork 12mm door de kroonplaat laten zakken .
    Öhlins achter schokbreker op draadspindel 6mm verlengd .
    Race remschijven — Brembo — gietijzer .
    Speciale remklauwen -Brembo – met 4 mono remblokken .
    Kort model kentekenplaat houder , zelf gemaakt ( alu ) .
    Mini knipperlichten achter .
    Andere spiegels met geïntegreerde knipperlichten ( FAR ) .
    Pirelli Supercorsa sc-3 achter ( raceband ) 180/55-17″
    Pirelli Supercorsa sc-2 voor ( raceband ) 120/70-17″

    Motorische tuning bedraagt .

    Vliegwiel afgedraaid van 1644 gram naar 481 gram .
    Cilinderkoppen geflowd , in/uitlaat kanalen 2mm groter .
    Klepzetels bewerkt .
    Kompressie iets verhoogt .
    Set race nokkenassen .
    Carbon race uitlaten , merk = Termignoni .
    Uitlaat bochten race uitvoering = van 40mm naar 45mm .
    Toeren begrenzer 1000 toeren omhoog verlegt
    Speciale injectie computer met verstelbare voorontsteking .
    Goud geanodiseerde koppeligsdrukplaat .
    RVS koppelingsveren met blauw geanodiseerde veerschotels.
    Lichtgewicht voor kettingwiel van Ergal materiaal .
    Lichtgewicht achter kettingwiel van Ergal materiaal .

    Totaal aan verbouwingskosten 7781 euro uitgegeven .

    Zo ziet de motor er 100% standaard uit .

    Zo ziet het blok er 100% standaard uit .

    Na alle veranderingen .

    De speciale koppeling .

    Groeten EDWIN B

    #17458259
    champo
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1230
    Lid sinds:
    19 May 2006

    Ik ben ook een motorrijder als het mooi weer is. Ik had al een paar jaar een motor voordat ik mijn rijbewijs had:D:D. Niet dat hij het deed maar goed…. Het is een oude cb550f uit 76. Ik vind dat wel een leuke motor voor korte stukjes. Vooral door het geluid uit de 4 in 1 lijkt het net of je heel hard gaat. Maar aangezien ik het lekke, slecht starten en nog een paar dingen goed zat was heb ik een tijdje trug een gpz900r uit 84 gekocht. Nogsteeds een ouwe bak maar in mijn ogen redelijk modern, snel en comfortabel:D. Alleen doordat dat ding ongeveer 10jaar heeft stilgestaan staat hij nu bij een bevriende motorboer. Ook hadden ze hemmet een lege tank weg gezet en was er een gat in gerot:(:(:(. De tank ligt nu dus ook bij de spuiter. Als hij af is is hij oud maar toch ook weer nieuw:D.Verder hou ik helemaal zo zoals hij uit de fabriek is gekomen.

    Foto van de gpz:

    De foto’s, van mijn cb, die op het net stonden, doen het niet meer:hmmz

    Verder hobby ik ook veel aan oude Honda brommers (4takt). Naast de Kadett staat het ook redelijk vol met die dingen.

    #17458260
    TonSR
    • Topics 37
    • Reacties 1690
    Lid sinds:
    29 October 2007

    Hier nog een motormuis.

    Genoeg foto’s alleen nog geen mogelijkheid om te plaatsen.

    Heb er diverse gehad waarvan eentje verbouwt/getuned was.
    Dit was ook mijn parade paardje.

    Een Thundercat uit 98.
    ander uitlaatje, kleine knippers, K&N kit, Dyno kit, andere tandwiel verhoudingen etc.
    Beestje had 100pk (Op het achterwiel gemeten, dus echt 100 pk!!!!)

    daarna over gestapt naar de R6 (na last te hebben gehad van zwaartekracht).

    Was voorheen ook erg actief op het MF!!!!!
    Nu heel wat minder.

    Zijn zat motormuizen te vinden hier denk ik zo ;)

    grt
    Tcat

    #17458261
    astra tje
    • Topics 6
    • Reacties 329
    Lid sinds:
    8 July 2004


    dit is mijn huidige motor.

    na te begonnen te zijn op een gsx600f van 96..
    een gsx750f van 93
    een hobby gsx400f van 81
    een gsx750rw van 96

    en toen deze!

    en ben toevallig net nog een stukje wezen toeren..

    #17458262
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    Zelf rij ik nu al weer vanaf mijn 18de motor , ben nu 42 jaar , dus reken maar uit hoelang al

    Heb altijd alleen Ducati’s gereden , en een paar keer op de Honda 4 cilinder van mijn vader vroeger .

    De eerste was een Oldtimer : Ducati 350 mk3 desmo , 1 cilinder , bj 1969
    Bereden vanaf 1985 tot 1989 , was van mijn vader geweest vroeger , met deze motor is het Nederlands kampioenschap wegrace 350cc destijds gewonnen in 1968 of zoiets .

    De tweede was een Ducati 900ss , 2 cilinder , carburateurs , bj 1990
    Bereden vanaf 1990 tot 1999 , deze had ik nieuw gekocht .

    De derde was ook een Ducati 900ss.ie , 2 cilinder , injectie , bj 2000
    Bereden vanaf 2000 tot 2002 , Deze was ook nieuw gekocht .

    Van de vierde en mijn huidige zie je dus de foto’s van
    Ducati 1000ss , 2 cilinder , injectie , bj 2003
    Bereden vanaf 2003 tot heden , deze is ook nieuw gekocht .

    Ik rij nu de laatste 2 jaar niet zoveel meer .
    De motor wordt na iedere rit altijd grondig schoon gemaakt .
    Zodoende ziet de motor er als nieuw uit , dit is ook altijd mijn doelstelling geweest .

    Groeten EDWIN B

    #17458263
    custom
    • Topics 35
    • Reacties 1067
    Lid sinds:
    19 December 2004

    Heej,

    Ik heb ook een GS|X-R 750 W, uit 1992, mijn 1e motor, afgelopen zomer gekocht, 3 dagen nadat ik mijn rijbewijs gehaald had. en nog geen seconde spijt van gehad, rijdt heerlijk, soepel en snel. :)

    fototje

    Origineel tot op het laatste schroefje, enkel een kap gekocht, zodat het 2e zitje eraf is (zoals bij de GSX-R 750 hierboven)

    blijft ook lekker origineel, en slaapt samen met de D Kadett in de garage.

    #17458264
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    Ben toch benieuwd of er nog meer motoren te vinden zijn hier die wat verbouwd of getuned zijn .

    Groeten EDWIN B

    #17458265
    Emiel-Manta
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 2070
    Lid sinds:
    23 January 2007

    heb een Cr250 op kenteken..

    heb tot voor 2 jaar terug erg veel gecrosst..
    nu geen MON licentie meer.. werd me te duur :thumbdown

    #17458266
    Keesjr
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Hier ook een Honda CR fan!

    Heb een 500 cc tweetakt-tik, dus……….

    Het resultaat is dat er nu 5 in m’n hok staan, een Yamaha zijspancrosser met een luchtgekoelde 490 tweetakt, een CR480 van ’82, een CR500 van ’97, eentje van 2000 en nog een ’06 alu-frame met een CR500 blok er in gefabriekt………….

    Heb ook al een poos m’n motorrijbewijs, maar rij heel weinig op de weg………

    #17458267
    mantanator
    • Topics 6
    • Reacties 254
    Lid sinds:
    22 January 2006

    Hier een kawa zx6r ninja uit 95.

    Op het moment geen foto bij de hand.
    Ook actief op het Mf.
    Verder optisch aan veranderd:

    Zwarte kuipruit.
    kleine knippers.
    Kontje veranderd.

    #17458268
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Ik heb ook een motor rijbewijs , ik rij niet veel meer, maar dat komt wel weer als ik geld heb.

    Mijn eerste eigen motor was een Honda XR 500 R omgebouwd naar motard look.

    Mijn 2e motor was een Honda CB 900 F


    Ik heb nu geen motor, maar ik mag soms de BMW K1100RS van m’n vader lenen.

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17458269
    JohnSmith
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 279
    Lid sinds:
    5 August 2007

    ik zit per week 2 uur op een suzuki GS 500.
    je raad het al, ik ben nog aan het lessen :P
    met een beetje geluk kan ik eind januari examen doen voor de bijzondere verrichtingen.
    en aangezien ik al aardig op de weg gelest heb laat het wegexamen dan hopelijk niet al te lang op zich w8en.

    #17458270
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    origineel gepost door JohnSmith
    ik zit per week 2 uur op een suzuki GS 500.
    je raad het al, ik ben nog aan het lessen :P
    met een beetje geluk kan ik eind januari examen doen voor de bijzondere verrichtingen.
    en aangezien ik al aardig op de weg gelest heb laat het wegexamen dan hopelijk niet al te lang op zich w8en.

    Nou bij deze dan .

    SUCCES met je examen .

    Groeten EDWIN B

    #17458271
    Bug Killer
    • Topics 18
    • Reacties 370
    Lid sinds:
    29 March 2008

    heb geen motor, zou er 1 willen maar….

    Dat word mijn dood:P dus wacht er nog maar even mee

    #17458272
    abs
    • Topics 5
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    28 September 2005

    hoi ik heb een honda fireblade tiger uitvoering, ik heb hem al 3 jaar .kleinere knipperlichtjes ,donker ruitje. ik ben trouwens ook nog op zoek naar een ORGINELE A-MANTA GTE .als iemand iets weet te staan , dan hoor ik dat heel graag:vertag

    #17458273
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    rij harley davidson electra glide van 1980 die wel aardig omgebouwd is en cros op een ktm sm500

    #17458274
    16-klapper
    • Topics 2
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    24 October 2006

    Ik heb een R1 en een ktm (2-takt) off the road/cross.
    king:

    #17458275
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    origineel gepost door fluks
    rij harley davidson electra glide van 1980 die wel aardig omgebouwd is en cros op een ktm sm500

    Heb jij misschien een foto van jouw omgebouwde Harley ?

    Groeten EDWIN B

    #17458276
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    nou bij deze dan

    en de ktm

    #17458277
    goaaze
    • Topics 1
    • Reacties 86
    Lid sinds:
    18 May 2006

    ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
    heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
    -intruder
    -tdm
    -zephyr
    -XR 600
    -gsx r 750
    -gsx-r 600
    -v-max
    -gsx-r 1000
    -duc 900 SS
    -vulcan 1500
    -husky te 570
    -fireblade
    -en zal er wel nog enkele vergeten zijn

    momenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
    met de volgende verbouwingen
    RINO race uitlaat
    RENTHAL stuur
    WP veer achteraan
    WP voorvork
    LED achterlicht (acerbis)
    nummerbord met halogeenspot vooraan
    BREMBO remklauw +grote schijf
    GOODRIDGE stalen remleidingen
    ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
    ACERBIS handguards
    stickerset door SAD mx
    NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
    achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelen

    ben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
    wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
    met uiteraard nieuwe stickerset:D

    greetz , goaaze

    #17458278
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    origineel gepost door goaaze
    ik ben ook een gepasioneerde halve zool op 2 wielen…
    heb in de loop der jaren al vanalles in m’n garage hebben staan
    -intruder
    -tdm
    -zephyr
    -XR 600
    -gsx r 750
    -gsx-r 600
    -v-max
    -gsx-r 1000
    -duc 900 SS
    -vulcan 1500
    -husky te 570
    -fireblade
    -en zal er wel nog enkele vergeten zijn

    momenteel rij ik op een husqvarna 610 sm
    met de volgende verbouwingen
    RINO race uitlaat
    RENTHAL stuur
    WP veer achteraan
    WP voorvork
    LED achterlicht (acerbis)
    nummerbord met halogeenspot vooraan
    BREMBO remklauw +grote schijf
    GOODRIDGE stalen remleidingen
    ALLE boutjes vervangen door PRO-BOLT tasty nuts
    ACERBIS handguards
    stickerset door SAD mx
    NO FEAR valblokken op achterbrug en vork (nog niet op de foto)
    achterbrug volledig gepolijst + tal van andere onderdelen

    ben er wel tevreden mee , gaat als een bom enkel moet je de voorkant proberen op de grond te houden:angel
    wordt waarschijnlijk binnenkort volledig voorzien van nieuwe plastic van het model 05′
    met uiteraard nieuwe stickerset:D

    greetz , goaaze

    Gaaf hoor zo’n Supermotard .

    Stuurd ook wel vlijmscherp zeker met die WP achterdemper en de WP voorvork .
    En remt vast en zeker als een tierelier met die Brembo remdelen .

    Op mijn Ducati 1000ss heb ik dus ook speciale race remschijven van Brembo ( Volledig zwevend en van gietijzer + 1,5mm dikker ) en ook speciale Brembo remklauwen met 4 aparte mono remblokken en extra verstevigingsbrug ( van Ducati 998 R ) .

    Dit remt ook heel veel harder dan de standaard Brembo remklauwen en Brembo remschijven .

    Groeten EDWIN B

    #17458279
    trabantman
    • Topics 4
    • Reacties 88
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
    Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.

    Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
    Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.

    Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
    Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.

    Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
    Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.

    #17458280
    Bliksems
    • Topics 1
    • Reacties 69
    Lid sinds:
    20 March 2007

    Dan kan ik het ook niet laten om mijn fietsje even te posten..
    Heb er sinds kort zelf één gekocht..

    Maar eerst de motor waar ik nu op rij..
    Het is een Triumph Legen TT van 1999, deze is nieuw gekocht en nog steeds in ons bezit.. (deze is van mijn moeder)
    De motor is teruggezet naar 25kw zodat ik er op kon rijden en niet een nieuwe hoefde te kopen..

    24 oktober 2008 heb ik dan mijn eigen motor gekocht.
    Een Triumph Daytona 675 van 2007..
    Wat er veranderd is:
    – iets hoger windscherm voor
    – led achterlicht
    – sportievere uitlaat
    – gel-zadel
    – seatcover erbij gekocht
    En er komt nog een tankpad van carbon op (het is nu alleen wat te koud om die erop te plakken)..

    Vanaf 25 juli 2009 mag ik erop rijden omdat ik dan mijn rijbewijs 2 jaar heb zolang blijf ik dus nog op de Legend TT rijden en rijdt mijn pa op zijn motor en die van mij, wantja stilstaan daar is die ook niet voor..

    Ook heb ik nog een nieuwe helm gekocht..

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

    #17458281
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    origineel gepost door trabantman
    Hoi Edwin hier nog een verwaand motor rijder ..
    Heb alleen een tip voor je om nog beter te remmen zou ik je zwevende schijven verwisselen voor vaste schijven van een R Omdat zwevende schijven het effect van je P4 remmen weg nemen.

    Nog even wat pics M`n oude 916 ook aardig aangepast ..
    Veel carbon , gepolijste uitlaten en natuurlijk termi`s en nog veel meer.

    Deze is verkocht voor een circuit duc een 996sps.
    Die nu compleet uit elkaar ligt en aardig aangepast wordt.

    Op m`n website is alle info en veel meer pics te vinden.
    Van de zomer moet er weer een straat Duc bij gaan komen.

    Daar is die dan eindelijk , waar ik al op hoopte .

    EEN MEDE DUCATIST .

    Erg leuk , dan ben ik niet de enigste met een Ducati .

    Wat die vaste remschijven van de 998R betreft .
    Zou jij mij eens uit kunnen leggen waarom de vaste schijven dan beter presteren dan de zwevende op de P4 remklauwen ?

    Ik heb er over na zitten denken maar kan er geen zelf geen antwoord op bedenken .

    Zijn die 998R remschijven van staal of ook van gietijzer ?
    Gietijzer schijnt weer meer frictie te geven aan de remblokken ?

    De zwevende schijven zijn binnenkort toch aan vervanging toe omdat de centreer bussen uitgeslagen zijn .

    Zal binnenkort eens kijken op je internet site , ben erg benieuwd .
    Laat het je wel weten als ik gekeken heb .

    Groeten EDWIN B

    #17458282
    Edwin B
    • Topics 1
    • Reacties 10
    Lid sinds:
    20 December 2008

    24 oktober 2008 heb ik dan mijn eigen motor gekocht.
    Een Triumph Daytona 675 van 2007..
    Wat er veranderd is:
    – iets hoger windscherm voor
    – led achterlicht
    – sportievere uitlaat
    – gel-zadel
    – seatcover erbij gekocht
    En er komt nog een tankpad van carbon op (het is nu alleen wat te koud om die erop te plakken)..

    Vanaf 25 juli 2009 mag ik erop rijden omdat ik dan mijn rijbewijs 2 jaar heb zolang blijf ik dus nog op de Legend TT rijden en rijdt mijn pa op zijn motor en die van mij, wantja stilstaan daar is die ook niet voor..

    [/quote]

    Kijk eens aan zeg , een leuke jonge dame op een sportieve motor .

    Ik vind dat je een prachtige motor hebt zoals hij er nu uitziet , vooral de sportieve uitstraling spreekt mij erg aan .
    Hij straalt pure snelheid uit .

    Helaas voor jou moet je nog wel een half jaar wachten voor je er eindelijk mee kan gaan rijden , wachten is dan erg moeilijk .
    De verlijding is dan erg groot om dan toch even illegaal een stukje te gaan rijden , maar dat zie ik jou niet doen denk ik .
    Zou ikzelf ook nooit doen trouwens , als je een ongeval zou krijgen of aangehouden zou worden heb je grote problemen .

    Koop wel een lederen combi of race overal voor je veiligheid hè , mocht je die nog niet hebben .

    Groeten EDWIN B

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 321)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.