rookpluim 1.7 tds ic VAN

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen rookpluim 1.7 tds ic VAN

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206584
    dicecane
      Lid sinds:
      29 January 2008

      jaja heb ik weer.. rookontwikkeling en rommelige eerste start. ook bij optrekken meer rook als normaal?? (dit is mijn eerste diesel)heeft iemand een ideetje? gloeipluggen dacht ik zelf, het lijkt of tie op 2 of 3 pitten start,i.v.m het gerommel.daarna loopt ie soepel . een warme start ook soepel………who knowwssss :wors

      #17386400
      Knopjes
        Lid sinds:
        4 July 2004

        Typisch geval van gare gloeibougies, inderdaad.

        #17386401
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Roken bij optrekken is normaal voor de TDS motor.

          Dit heeft te maken met het inslagpunt van de turbo, hierbij krijgt hij iets meer brandstof als de turbo nog niet op gang is.

          wees maar gerust.

          mijn kadett diesel Zonder turbo rook bij optrekken Continu lichtjes zwart

          Kan geen kwaad.

          Willem

          #17386402
          quatsch
            Lid sinds:
            7 January 2006

            Hoe zit dit met een 2.0 DTL ?

            Als ik het gaspedaal helemaal indruk als ik bijv even snel moet optrekken … dan wil er ook wel een rookpluim uitkomen … is dit normaal?

            Ik heb bougies al laten vervangen (omdat deze echt kapto waren)
            maar zit nu ook te denken dat mischien ’t diesel filter vervangen moet worden … is dit iets wat je zelf kunt checken?

            #17386403
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Zeker bij Turbo diesel motoren is het normaal dat er een walmpje uitkomt bij vlot accelereren.

              Vervangen van Dieselfilter zou ik laten mee nemen bij iedere 30.000km beurt.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.