Verdamper gaar? (C14NZ)

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Verdamper gaar? (C14NZ)

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206465
    Knopjes
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Mijn Kadett met Necam-installatie met C14NZ loopt erg kut de laatste tijd. Op benzine geen problemen, maar op LPG loopt-ie eigenlijk al niet meer stationair. Ook op lagere toerentallen schokt hij nogal eens wat bij accelereren, en soms lijkt hij op 3 poten te lopen. Eenmaal bij de 3000 toeren pakt hij zich meestal wel op.

      Zoals ik al net zei, op benzine loopt hij goed, en het gekke is dat als ik met koude motor op LPG rijd, dat hij ansich wel goed rijdt. Alleen moet ik dan wel oppassen dat hij dan stationair niet afslaat, al is dat dan ook een stuk minder.

      Dus wat ik wil weten: loopt mijn verdamper op z’n laatste benen, of is het een kwestie van afstelling, of is er iets anders aan de hand? Mocht de verdamper gaar zijn, wat kost zoiets? :hmmz

      #17382375
      geert666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        bevriest de verdamper?

        Kijk eens of de verdamper bevriest?

        #17382376
        Knopjes
          Lid sinds:
          4 July 2004

          Dat zou te zien moeten zijn aan een laagje rijp erop ofzo? De verdamper ziet er eigenlijk normaal uit.

          #17382377
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            voel maar of die warm is?
            Verdamper moet goed warm worden.

            Alles wat je op noemt,lijkt het of de verdamper niet warm word ,wanneer is het begonnen??

            Toen het begon te vriezen??

            #17382378
            Knopjes
              Lid sinds:
              4 July 2004

              De eerste signalen waren er al vorig jaar mei :P maar het was toen niet zo ernstig en het is eigenlijk altijd hetzelfde gebleven, maar nu wordt het erger. Omdat het blok toen ansich nog mooi liep, alleen stationair wat lastiger, vond ik dat het weinig kwaad kon en heb m’n rijstijl er op aan gepast. Ik zal morgen ofzo eens kijken wat die verdamper doet, alvast bedankt voor het meedenken.

              #17382379
              Knopjes
                Lid sinds:
                4 July 2004

                Ik heb net even gekeken, maar volgens mij is het probleem niet LPG-gerelateerd… Met koude motor was er niets aan de hand, en er was ook niks vreemds te zien. Zowel op benzine als op LPG niet, en de verdamper werd ook gewoon warm. Ik had hem, stationair lopend op LPG, een stukje laten opwarmen en hij bleef goed lopen.

                Dan maar een stukje rijden. De eerste 2 kilometer ging het goed, daarna begon hij weer moeilijker te doen. Weer terug naar huis en die motorkap open, en toen zag ik bij de derde cilinder dat de bougiekabel aan de bougie overvonkte naar de kop. Tegelijk met dat die vonk oversloeg, hield de motor ook even in.

                Morgen dus even gaan shoppen voor een bougiekabel. Hij zal dan allicht beter lopen, en hopelijk is het probleem daarmee geheel opgelost. Als dat zo is, heeft-ie weer een grote onderhoudsbeurt verdiend en trek ik ‘m nog eens door de APK aankomende maart. Op naar de 400.000 op de teller (nu zo’n 345.000, en bij aanschaf in oktober 2006 net geen 300.000) king:

                #17382380
                geert666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 December 2004

                  :wors:wors

                  #17382381
                  Knopjes
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    Nou, het schokken is afgelopen na een beetje MacGyver-en aan de bougiekabel, maar het slecht stationair lopen is helaas gebleven :( Daar kan ik op zich wel mee leven (doe ik al driekwart jaar), maar m’n vriendin niet, en als we ergens heen moeten en zij moet rijden (en ik dus zuipen ;)) moet ik steeds m’n Alfa 164 3.0 V6 aanslingeren en dat wordt ook wat duur met die kilometers.

                    Dus… wie kan me vertellen hoe en waar ik dat LPG-mengsel voor stationair lopen kan afstellen? Je zou zeggen, stel hem zo stationair wat hoger af, maar ik denk niet dat dat zo’n mooie oplossing is aangezien hij op benzine al op een stationair toerental van 1200 a 1300 toeren zit. Ik wil het liefste het probleem oplossen, en niet omzeilen.

                    #17382382
                    DevilraY
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 January 2005

                      D’r zit een stelschroef op je verdamper, waarschijnlijk een stelschroef in je leiding en als het goed is kan er ook nog een op je gasstuk zitten.
                      Maar het makkelijkste is natuurlijk even een CO meter bezoeken.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.