Kenteken overnemen?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kenteken overnemen?

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214629
    Hacula
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2008

      Ik denk dat Grey Illusion hier wel meer over kan vertellen met zn nexdett haha. Zolang je het goed doet is er geen hond die er naar kraait, maar als ze erachter komen ben je wel je auto kwijt.

      #17557899
      pipo
        Lid sinds:
        5 November 2004

        moet je niet op een forum zetten en geen woorden over vuil maken.dan maak je slapende honde wakker:vertag
        tis illegaal en strafbaar is omkatten.:angel

        #17557900
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          gewoon netjes alle nummers weghalen en de nieuwe erin tikken.
          dan is het geen probleem, geen mens die het doorheeft.

          #17557901
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            -offtopic Wimpie -offtopic

            FOEI!!

            -offtopic Wimpie -offtopic

            #17557902
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              ik weet niet hoe het bij een e kadett zit, maar bij b ascona zit het nummer onder de motorkap, en naast de bijrijderstoel.
              of er in de kofferruimte ook een nummer zit weet ik zo niet, maar dat is ook nog wel eens het geval.

              #17557903
              folkyc20xe
                Lid sinds:
                13 February 2005

                naast de passagiers stoel het chassisnummer, onder de motorkap op de slotplaat het type plaatje, en evt alle ramen :vertag

                #17557904
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  origineel gepost door Christian-tsx
                  ik weet niet hoe het bij een e kadett zit, maar bij b ascona zit het nummer onder de motorkap, en naast de bijrijderstoel.
                  of er in de kofferruimte ook een nummer zit weet ik zo niet, maar dat is ook nog wel eens het geval.

                  Bij een Manta is er ook nog een nummer in de kofferbakvloer, ergens in het midden.

                  #17557905
                  Calibrainpower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Zolang er niks misgaat is er niks aan de hand. Maar als politie of douane er naar gaat zoeken komen ze er ALTIJD achter en dan ben je gewoon alles kwijt, dan word ie in beslag genomen en zie je hem nooit mee terug.

                    #17557906
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Op die volkswagen forums kom ik het vaak tegen met kever kentekens..
                      Dan krijg je de papieren, kentekens, een stukje staal met vin en een plaatje voor onder de kap?
                      Zelfs op marktplaats kom je ze tegen..

                      Lijkt me niet zo slim om daar zoveel gerucht aan te geven.. Makkelijker om niemand iets te zeggen, flink stuk om de vin heen weg te zagen zodat niemand de lasnaden ziet bij de apk en plaatje onder kap omwisselen is peanuts…

                      Moet je wel een andere apk garage vinden anders herkennen ze je auto misschien… En niet in een klein dorpje wonen.. En geen luidruchtige vrienden hebben.. en meedenkende ouders.. en.. en.. en.. en..

                      #17557907
                      MV
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        verkoop je kadett en koop er 1 uit ’86 (en je heb meteen een legale oldtimer;))weet je zeker dat je hem kan houden als die gekeurd moet worden
                        en sta je niet in je handjes te knijpen of ze er achter zullen komen dat het allemaal niet klopt:vertag

                        #17557908
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Of je bewaard je kadett gewoon, en koopt een 2de kadett die oldtimer is erbij voor de kilometers mee te maken zodra de km-heffing toch nog er door komt :P

                          Maargoe, kleine kans dat we de eurlingsheffing krijgen hoor…

                          #17557909
                          astra tje
                            Lid sinds:
                            8 July 2004

                            maar als ik het goed begrijp rijdt je zoveel met je kadett dat de kilometerheffing dusdanig nadelig voor je uitpakt dat je straks dus meer moet betalen?

                            ff off topic.. die kilometerheffing is zo gek nog niet hoor… dat denkt iedereen maar ik heb me er eens in verdiept en voor mij bv zou het allemaal alleen maar goed koper worden.. wat te denken van de bpm? die verdwijnt ook he :agent wegenbelasting verdwijnt.. enzo enzo..

                            het verhaaltje belasten voor gereden kilometers vind in eerlijker als belasting betalen en niet rijden..

                            enkel het technische aspect heeft mij nog niet overtuigd.. kastje in de auto? hoe wat waar??

                            enzo enzo

                            maar geen vin nummers veranderen in je auto.. daar krijg je gezeik mee ;)

                            amen:angel

                            #17557910
                            MV
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              amen

                              #17557911
                              KadetD
                                Lid sinds:
                                4 July 2004

                                origineel gepost door astra tje
                                maar als ik het goed begrijp rijdt je zoveel met je kadett dat de kilometerheffing dusdanig nadelig voor je uitpakt dat je straks dus meer moet betalen?

                                ff off topic.. die kilometerheffing is zo gek nog niet hoor… dat denkt iedereen maar ik heb me er eens in verdiept en voor mij bv zou het allemaal alleen maar goed koper worden.. wat te denken van de bpm? die verdwijnt ook he :agent wegenbelasting verdwijnt.. enzo enzo..

                                het verhaaltje belasten voor gereden kilometers vind in eerlijker als belasting betalen en niet rijden..

                                enkel het technische aspect heeft mij nog niet overtuigd.. kastje in de auto? hoe wat waar??

                                enzo enzo

                                maar geen vin nummers veranderen in je auto.. daar krijg je gezeik mee ;)

                                amen:angel

                                ja tuurlijk we gaan er op vooruit:P

                                stel ze voeren het in 2010……er komt toch niet genoeg geld binnen bij de staat(want daar draait et tenslotte om)
                                voeren ze toch weer de bpm en wb in omdat we toch nog zogenaamd in een crisis zitten

                                kwartje van kok moeten we ook nog steeds terugkrijgen weet je nog?:hmmz

                                #17557912
                                redmanta
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  ach die 2 tientjes op de maand wegenbelasting zou je daar al die moeite voor doen en risico voor lopen, en naar de km.heffing gebeuren moet je niet kijken of denk je dat je over een kleine 10 jaar nog steeds met die kadett rijd.

                                  #17557913
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    tjah ff andere nr,s erin is wel n optie

                                    maar of dat voor zo,n kadett echt loond???

                                    persoonlijk zou ik t best aandurfen
                                    heb t enkel nog nooit hoeven doen

                                    wel heb ik eens een compleet kenteken verkocht van een
                                    eerlijke doch total loss belastingvrije auto

                                    tjah wat de koper er mee gedaan heeft is zijn verandwoording;);)

                                    ik moet trouwens nog maar zien of t belastingvrije
                                    wel blijft voor oldtimers
                                    dadelijk met de km heffing:o:o:hmmz:hmmz:hmmz

                                    en voor astra tje

                                    jij rijd cker maar weinig??????

                                    want zo ik het ff bekeken heb ga ik nog al wat meer betalen:thumbdown:thumbdown

                                    ben er zwaar op tegen
                                    maar dat zal weinig helpen denk ik:thumbdown

                                    #17557914
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      nog ff wat gecopieerd uit n mailtje wat ik deze week kreeg
                                      denk dat t aardig realisties is:o:o

                                      Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

                                      Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

                                      Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

                                      U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
                                      Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM.

                                      Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 Kilo en u rijdt 30.000 Kilometer dan betaald u nu € 356 per jaar aan wegenbelasting.

                                      In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.

                                      365 Euro wegenbelasting -€ 2.010 euro Kilometerheffing = € 1.654 in de min.

                                      Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

                                      Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is € 47.700,=
                                      U betaald dus maar € 71.550,=

                                      Dat is toch snel verdient die € 47.700 korting. Geweldig toch?

                                      Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550,=

                                      De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van tussen de € 5.000 tot 8000.
                                      Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

                                      Wie word er dus beter van de Kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

                                      Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

                                      http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php

                                      Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

                                      Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

                                      Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

                                      Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
                                      We zijn toch (nog )een democratie??????

                                      #17557915
                                      TonSR
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2007

                                        origineel gepost door louwe 16 klepper
                                        nog ff wat gecopieerd uit n mailtje wat ik deze week kreeg
                                        denk dat t aardig realisties is:o:o

                                        Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

                                        Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

                                        Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

                                        U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Van woonerf tot snelweg.
                                        Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de BPM.

                                        Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 Kilo en u rijdt 30.000 Kilometer dan betaald u nu € 356 per jaar aan wegenbelasting.

                                        In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 is €2.010 per jaar.

                                        365 Euro wegenbelasting -€ 2.010 euro Kilometerheffing = € 1.654 in de min.

                                        Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

                                        Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is € 47.700,=
                                        U betaald dus maar € 71.550,=

                                        Dat is toch snel verdient die € 47.700 korting. Geweldig toch?

                                        Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550,=

                                        De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van tussen de € 5.000 tot 8000.
                                        Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

                                        Wie word er dus beter van de Kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

                                        Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

                                        http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php

                                        Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

                                        Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

                                        Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

                                        Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
                                        We zijn toch (nog )een democratie??????

                                        het gaat zelfs nog veel verder laatst uitzending van radar gezien,niet alleen kunnen ze je volgen men kan ook de
                                        auto blokkeren,stil zetten,en het meest ergelijke het is
                                        met deze spion zelfs mogelijk om de gevoerde gesprekken
                                        in de auto te volgen.
                                        vgr tonsr.

                                        #17557916
                                        Knopjes
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          Persoonlijk vind ik dat dat mailtje behoorlijk de feiten verdraait. Er wordt het voorbeeld genoemd van een Porsche 911 Carrera, maar hoeveel Nederlanders gaan zo’n hok nu gebruiken om woon/werk-verkeer mee te doen en om met de kids mee op vakantie te gaan?

                                          Een wat realistischer voorbeeld: de nieuwe Opel Astra heeft een vanaf-prijs van 19.156,- Euro, als daar straks 40% “korting” op gegeven wordt houd je een vanaf-prijs van ongeveer 11.500 Euro over. Daar zou je op dit moment dus een Astra van een jaar of 3 van kunnen kopen. Als de ‘gemiddelde Nederlander’ een auto van 5000 tot 8000 euro koopt, zal die zich dus straks een Opel Astra van 1 tot 3 jaar oud kunnen veroorloven, vergeleken met op dit moment een Opel Astra van 5 tot 9 jaar oud. Bijkomend voordeel (buiten de extra luxe om) is dan ook gemiddeld genomen lagere onderhoudskosten en wellicht ook een lager verbruik. Dit betekent ook automatisch dat oudere occasions goedkoper worden, dus wat dat betreft vind ik dat best oké.

                                          Ja, ik ben natuurlijk wél tegen een kastje in mijn auto dat alles volgt waar en wanneer ik ben, en hoe hard ik overal rijd, dat is niet meer dan logisch. Het gaat zich er dan niet om dat ik een crimineel zou zijn, maar meer om het feit dat wij als burgers geen controle hebben over wat er met deze gegevens gebeurt. Van de andere kant, als je nu over de snelweg rijdt, moet je eens opletten hoeveel camera’s er hangen. Als ze willen kunnen ze nu al van een heel aanzienlijk burgers precies volgen wie wanneer waar is, en het zou me niet verbazen als dat ook veelvuldig gebeurt.

                                          Kilometerheffing op zich vind ik nog niet zo erg, al geef ik de voorkeur aan het huidige systeem, maar als dat kastje er komt, dan gaat de auto weg en komt er een motor voor dagelijks gebruik voor terug. Die vallen namelijk buiten die regeling ;)

                                          #17557917
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            mijn tip
                                            verwijder dit topic
                                            en koop dan als n speer die 86er erbij
                                            vul de rest zelf maar in;)

                                            hoe minder er van weten hoe beter

                                            bij n apk wordt er niet naar gekeken en
                                            als er bij n evenuteel controle
                                            geen vermoeden bestaat dat jou auto gestolen is
                                            zal er nooit weer iemand naar je chasis nr kijken buiten de apk om;)

                                            want wie wil er in hemelsnaam nu een e kadett stelen:jerry:jerry:jerry

                                            #17557918
                                            IceFreak
                                              Lid sinds:
                                              2 January 2007

                                              Ik ben er wel achter, ik ga er 100% op achteruit… Betaal nu 22 euro per maand aan wegenbelasting en dan mag ik, als ik de 3 cent aanhoud, ongeveer 700KM per maand rijden. Nou, ik zit wel aan het dubbele! Misschien nog wel meer …

                                              De overheid….:swear:swear

                                              #17557919
                                              jblfreak
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                weet niet waar ze dat kastje willen plaatsen maar gaat ze bij mij niet lukken :P

                                                #17557920
                                                CommoCruiser
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 March 2007

                                                  origineel gepost door Knopjes
                                                  Persoonlijk vind ik dat dat mailtje behoorlijk de feiten verdraait. Er wordt het voorbeeld genoemd van een Porsche 911 Carrera, maar hoeveel Nederlanders gaan zo’n hok nu gebruiken om woon/werk-verkeer mee te doen en om met de kids mee op vakantie te gaan?

                                                  Een wat realistischer voorbeeld: de nieuwe Opel Astra heeft een vanaf-prijs van 19.156,- Euro, als daar straks 40% “korting” op gegeven wordt houd je een vanaf-prijs van ongeveer 11.500 Euro over. ………

                                                  Vergis je niet, auto’s worden geen 40% goedkoper !!
                                                  De autofabrikanten bieden auto’s in Nederland goedkoper aan, zodat als de (in europees verband illegale) BPM geheven is de auto nog een beetje acceptabele prijs heeft.

                                                  Als de BPM is opgeheven, 3x raden wat de autofabrikanten (geleidelijk) gaan doen……
                                                  Ik denk dat een Astra in zo’n geval op +/- 17.000 euro uitkomt.
                                                  Het scheelt dus lang niet zoveel !!!

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.