Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik vind het verbruik goed meevallen.
Bijna 10.000 km en 6.8l/100km volgend de boordcomputer.
Het echte verbruik is 7.12l/100km, omdat ik alle tankbeurten opsla in spritmonitor.
Ben onlangs voor 11 dagen naar Oostenrijk geweest. In totaal zo een 2600km gereden. Verbruik lag in totaal rond de 7.2l/100 volgens spritmonitor. Volgens de boordcomputer 6.9l/100km (boordcomputer geeft altijd een zuiniger verbruik weer als de werkelijkheid. Ik noteer al 10.000km mijn tankbeurten, dus dit is redelijk correct)
Toch vind ik die 7.2l tijdens mijn Oostenrijk trip goed.
Ik rijd nooit traag op de snelweg. Als het kan tussen de 140 en 160 in Duitsland.
De terugweg naar huis ben ik redelijk gevlogen, ook in Belgie en Luxemburg, leve Flitsmeister :happy02:
En in Oostenrijk in de bergen vind ik de auto ook goed vooruit gaan, als je de snelheid wat kan houden, moet je zelden terugschakelen naar tweede.
Dus, moet ik als een slak rijden, dan kan ik het verbruik makkelijk onder de 7 krijgen.
Dat extra vermogen en koppel zouden wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Zijn de motor-koppeling-versnellingsbak wel voorzien op die extra nm en pk’s.
Voor je het weet, gaan er dingen stuk omdat ze niet voorzien zijn op die extra’s
Je auto is toch verzekerd?
Als ze ertegen rijden, dan laat je hem gewoon herstellen.
Sorry, maar zo een koeienrek voor je auto, dat vind ik ronduit belachelijk.
Maar dat is dan ook slechts mijn persoonlijke mening, en iedereen is vrij om te doen wat hij of zij zelf wil.
[quote quote=18377378]Ik heb de lijnen wel en van mij mogen ze juist uit. Zwaar irritant. Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen wensen heeft. Die van mij is later ingebouwd dus niet origineel. Voor de rest bevalt de camera mij goed.[/quote]
Het probleem met de lijnen die ik heb, is dat de lijnen niet dynamisch zijn, ze draaien niet mee, als je aan je stuur draait.
Wanneer je een GLX hebt met het goedkopere Navi 4.0 systeem dan zijn deze lijnen wel dynamisch.
Koop je dus een GLX met het duurdere 5.0 systeem, dan krijg je enkel dynamische hulplijnen wanneer je de 360 graden camera hebt.
Dit is ronduit belachelijk, en ook al uitvoerig besproken in de Duitse fora.
Had ik dit geweten, dan had ik gewoon de 4.0 versie genomen met camera, en navigeren via android auto of apple carplay.
Nu zie ik dus bij het achteruit inparkeren, lijnen die voor niets dienen, enkel goed als je recht achteruit gaat.
Hier ook, de waardeloze achteruit-camera zonder de dynamische hulplijnen. (navi 5.0 zonder 360 camera)
Spiegels klappen wel in en kantelen bij achteruit rijden
android-auto, werkt bij mij enkel via de voorste USB poort.
Ik duim voor een goede afloop.
21.08.25.12 bestaat al ENKELE MAANDEN.
Dus niets NIEUW aan.Allemaal vreemd, net eens gekeken op de site van Opel.
De 1.2 handbak mag 1400kg trekken.
De 1.2 8traps automaat mag slechts 1200kg trekken.
De 1.6 8traps automaat mag dan weer 1300kg trekken.
Dus de 1.2 handbak mag nog 100kg meer trekken dan de 1.6
@quadrijder2 dat is een mooi gemiddelde.
Ik denk voor zo 1/3 ritten op de snelweg (steeds tussen de 120 en 130)
De rest zijn kortere ritten …
Ik heb mijn tankbeurten de laatste 1000 km bijgehouden.
Als ik het zelf uitreken, dan was mijn gemiddeld verbruik 7.17l / 100km.
Volgens de BC slechts 6.8l / 100km
Dus het echte verbruik is in mijn geval toch een stuk hoger dan wat de BC aangeeft.
[quote quote=18374711] In deze Corona tijd 1 ultieme poging gedaan om zover mogelijk te komen op 1 tank. Ik kwam met mijn 1.2 op 961km. (Op de euro95) Ik heb het gevoel dat ik de 1000km kan halen. Om iemand te Quoten; de kracht van zuinig rijden zit inderdaad bij je rechter voet.[/quote]
Ongelooflijk, dat met een handgeschakelde 1.2 met 95 E10 brandstof?
Sterke prestatie, proficiat
En hier nog eentje:
[img]https://i.imgur.com/2PaYrHh.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/tnvPP3f.jpg[/img]
@hans-glx
de werkelijke kilometers zullen wel correct ziin.
Ik bedoelde alleen maar eigenlijk, dat ik de cruise control op 122 zet, om zo net niet te rap te rijden om geflitst te kunnen worden in BE.
Bij mijn vorige Opel, een Astra Sportstourer, daar kon ik de cruise control op 126 zetten, om 120 in het echt te rijden.
[quote quote=18374644]Dankjewel Hans ben er blij mee. ga alleen binnenkort ff terug. het zwarte dak is tussen de dakrails niet echt mooi gespoten.[/quote]
Dat hadden ze inderdaad wel wat mooier mogen afwerken.
Trowens die 19 inch velgen zijn ook wel vet op je GLX.
Ik vind net dat de GLX minder verbruikt in stad, dan op de snelweg.
Hier in België rijd ik steeds 122km/u op cruise control, komt overeen met 120km/u werkelijke snelheid.Ik heb nu na 3000km een gemiddeld verbruik van 6,8l /100km (1 op 14,7) volgens de boordcomputer.
Mijn indruk is dat de wagen begint te “zuipen” als je veel snelweg doet aan 120km/u en sneller.
[quote quote=18374629]Valt mij trouwens op dat er maar weinig zijn met de treeplanken aan de zijkant. En dat terwijl ik hem er juist stoerder door vind worden. Net effe wat meer ballen [/quote]
Inderdaad, net iets stoerder met die planken.
Kan je daar eigenlijk met je volle gewicht op gaan staan, of zijn ze meer voor de show?
Ja, inderdaad, aan 70 frontaal ergens op rijden, zou de GLX er anders hebben uitgezien.
Active safety brake zit niet standaard op iedere GLX.
Nog meer balen.
Hopelijk heb je zelf niets ernstig er aan over gehouden.Ai dat is balen.
Wat is er gebeurd?@mdh
Ik dacht dat de pinkers van de Astra J, dezelfde zijn als die van de GLX.
Kijk eens hier bijvb:
https://www.winparts.be/verlichting-lampen/pinker/c30/zijknipperlicht-links-gerookt-3749917-van-wezel/p250177.html?a=t4u/0/0/30/250177&gclid=Cj0KCQjw2PP1BRCiARIsAEqv-pQkMUnBsyAXS39c-qyHpzdcJNxkq6wLleIKLjrPwJQjnzzJanGXY5saAuksEALw_wcB#specificaties[quote quote=18374462]Proper gewassen se. Chrome -> all black. enige wat nu nog aan te passen is, zijpinkers. Iemand ervaring met het veranderen van de pinkers naar zwarte?
[/quote]
dat zwart ziet er wel goed uit
Heb je dat zelf gewrapt, of laten wrappen?
Die pinkers in het zwart kan je overal bestellen dacht ik.
Probleem is wel dat het niet meer legaal is, de keuring zal er zeker moeilijk over doen.
-
AuteurBerichten