Achteruitrijcamera en Inklapbare Spiegels

Forumindex Forums Modellen Grandland X Achteruitrijcamera en Inklapbare Spiegels

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377304
    wi3nk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2020

      Auto

      Hoi Allen,

      Sinds deze week ben ik trotse berijder van een Grandland 1.2 Business+ (bj 2019), voorzien van o.a. een Achteruitrij camera.

      Nu zag ik al in de brochure staan “Buitenspiegel elektrisch inklaapbaar (let op: vervalt i.c.m. Achteruitrijcamera) en inderdaad de spiegels klappen niet in. Nu is dat geen ramp natuurlijk, maar ik vind het altijd wel een leuk detail. En daarnaast begrijp ik niet zo goed waarom dit niet samen zou moeten kunnen. Bij de dealer wisten ze de oorzaak niet en navraag door de dealer bij de “Carline Manager” van de Opel Grandland X geeft het antwoord “Dat is een restrictie vanuit de fabriek. Het heeft waarschijnlijk te maken met een technische reden. Maar de fabriek communiceert niet de exacte reden.”

      Nog niet heel duidelijk dus. Weet iemand hier hoe dit zit, ik bedoel dit moet in 2020 toch wel technisch in te passen zijn?

      M.v.g.

      #18377337
      Quadrijder2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2015

        Ja idd vreemd dat het niet aangepast kan worden. Zit in de software natuurlijk.

        Bij mijn 2020 model met achteruit rijcamera doet hij dat wel en naar beneden draaien in zijn achteruit. Zeer fijne optie moet ik zeggen.

        En mijn vorige model 2019 deed dit ook al.

        #18377339
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Dat is wel erg raar.  Ik heb een GLX met ontelbare problemen maar dit is nu iets wat wel werkt.  Ik heb een achteruitrijcamera,de spiegels kantelen bij achteruit rijden en ze klappen ook automatisch in…..

          #18377373
          kiekeboeboe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2016

            Hier ook, de waardeloze achteruit-camera zonder de dynamische hulplijnen. (navi 5.0 zonder 360 camera)

            Spiegels klappen wel in en kantelen bij achteruit rijden

            #18377378
            RonaldGLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2019

              Ik heb de lijnen wel en van mij mogen ze juist uit. Zwaar irritant.  Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen wensen heeft.  Die van mij is later ingebouwd dus niet origineel. Voor de rest bevalt de camera mij goed.

              #18377385
              GrandLand-x
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 October 2019

                Vreemd, heb een (lease) GrandLand van mei 2019, Business Executive uitvoering, met achteruitrijcamera en spiegels klappen in bij afsluiten van de auto. En gaan ook een klein stukje naar beneden bij achteruit rijden.

                #18377462
                Jan Driebeen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2018

                  Je kan ook de elektrisch verstelbare spiegels zelf m.b.v. een knopje in en uitklappen: FC7A4ABD-0CF6-421B-966F-0F6DD7BACEDF

                  #18377465
                  Jan Driebeen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2018

                    Kantelen van de spiegels bij achteruitrijden kan je ook aan en uit zetten volgens mij als je het 8” infotainment en elektrisch verstelbare spiegels hebt: Druk op Set -> autoinstellingen-> Veiligheid -> Spiegelaanpassing

                    #18377658
                    wi3nk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 June 2020

                      Dank voor het meedenken, bovenstaande voorstellen werken echter niet. Maar dat had ik op zich wel verwacht, want er is aangegeven dat deze optie vervallen is door de acheruitrijcamera. Zie ook de houdige brochure. Blijkbaar geldt dit alleen op  de business en edition uitvoering. Blijf het raar vinden.Vraag mij dan ook af of het niet alsnog ingebouwd kan worden..

                      Screenshot

                      #18377712
                      kiekeboeboe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 April 2016

                        [quote quote=18377378]Ik heb de lijnen wel en van mij mogen ze juist uit. Zwaar irritant. Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen wensen heeft. Die van mij is later ingebouwd dus niet origineel. Voor de rest bevalt de camera mij goed.[/quote]

                        Het probleem met de lijnen die ik heb, is dat de lijnen niet dynamisch zijn, ze draaien niet mee, als je aan je stuur draait.

                        Wanneer je een GLX hebt met het goedkopere Navi 4.0 systeem dan zijn deze lijnen wel dynamisch.

                        Koop je dus een GLX met het duurdere 5.0 systeem, dan krijg je enkel dynamische hulplijnen wanneer je de 360 graden camera hebt.

                        Dit is ronduit belachelijk, en ook al uitvoerig besproken in de Duitse fora.

                        Had ik dit geweten, dan had ik gewoon de 4.0 versie genomen met camera, en navigeren via android auto of apple carplay.

                        Nu zie ik dus bij het achteruit inparkeren, lijnen die voor niets dienen, enkel goed als je recht achteruit gaat.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.