Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ff een update.
vandaag bij de garage geweest en de computer laten uitlezen.
Storing was idd de p0420 :good-job:
Verdere uitlezing liet zien dat de waardes van de lamdasondes geen abnormale afwijkingen vertoonden.
Tevens de uitlaatgassen gemeten en deze waren prima in orde.
Dus vooralsnog geen kapotte katalysator :praying:De storing is gewist uit de Computer en wordt verder opgevolgd als hij terug mocht komen.
[quote quote=18349660]Katalysator leeg.[/quote]
Ik mag toch hopen van niet.
Dat zijn in de regel reparatiekosten waar men niet blij van wordt.Maar een kat die niet meer werkt zou toch moeten resulteren in ‘raar’ gedrag van de motor?
Of is dit niet altijd het geval?Ik ga morgen iig naar de garage om uit te laten lezen wat er precies aan de hand is.
Hopelijk blijven de kosten binnen de perken. :praying02:
Ik heb namelijk ook nog een aircopomp in de wacht staan om te vervangen :no-money:Vandaag bij de garage geweest en 2 dingen vast gesteld.
De rammel is afkomstig van speling op de stabilisator rechts en wordt vervangen.
Airco is een ander probleem waar ik mee worstel. Dit wordt waarschijnlijk door de magneetkoppeling veroorzaakt die dienst weigert. Nu adviseert de garage me om de hele pomp te vernieuwen. Ik weet dat de koppeling ook los is te krijgen en vervangbaar is. Als de pomp loopt, koelt deze ook prima. Wat is nu wijsheid? Alleen de koppeling vervangen of toch de pomp?Ik heb vorig jaar incl montage van originele condensor en complete airco servicebeurt (reinigen, vullen incl olie, interieurfilter vervangen) 450 euro betaald bij een duitse dealer.
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat hier dus om een handgeschakelde bak.
Ondanks dat de oliën van vandaag de dag een langere standtijd zullen hebben, geloof ik niet in het lifetime verhaal.
Je hebt met veroudering van olie en slijtage in de bak van doen.
Daarom lijkt het me niet verkeerd om de olie na 170k km eens te verversen.
Soms merk ik met name bij het terugschakelen dat het wat hakkeliger schakeld.
Vraag me alleen af waarom de garage er zo ‘dwars’ over doet om deze te wisselen.
Is het zo’n lastige klus om te doen dan?Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Exuses voor het drie keer posten van hetzelfde onderwerp.
Er is iets fout gegaan, maar ben er nog niet achter watIs volledig normaal. Korte tijd na het starten moet de indicator van het motormanagement doven. Blijft deze branden of gaat deze branden tijdens het rijden, zal de computer in een noodloopprogramma gaan draaien en duidt op een storing.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Controleer eens of er geen bult in het loopvlak van 1 van je voorbanden zit. Dat heb ik namelijk gehad, maar dan bij 80km/u. Nu rondom 4 nieuwe banden en nergens last meer van. Bij het remmen nergens last van? Anders zou het ook nog kunnen dat er een remschijf krom is.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Daar is het forum ook voor bedoeld, toch?
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Succes
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Welkom op het forum Rosier.
Ik heb zelf een Cosmo 1.6 uit 2010 met een CD70 radio erin.
Via de audio instellingen is het mogelijk om het volume van de AUX ingang te wijzigen.
Ik heb deze ook nagenoeg op maximum ingesteld om het verschil in volume te compenseren.
Houdt er ook rekening mee dat de impedantie van je hoofdtelefoonaansluiting van het afspeelapparaat mede bepalend is voor het uitgaande volume.
Ik kan je helaas niet in dit bericht de stappen helemaal uitleggen, maar het staat wel in de handleiding.Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Astra H station Z16XER Cosmo
In het weekend toch al de zomerrubbers eronder gelegd. Maakt de auto toch net wat meer af. Gelijk ook maar een wasbeurt er tegenaan gegooid. Ziet ie er gelijk een stuk gelikter uit.
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170313/21f2cd7101e074f9322312aef6e03e59.jpg[/IMG]Ik heb mijn Astra H stationwagon met Z16XER motor retour Naarden vanuit zuid Limburg gereden met 5,5l/100km met cruise op 120km/u en Aral Ultimate 102 octaan in de tank.
Het zou ook zomaar de waterpomp kunnen zijn. Was nl bij mij het geval. Heb wel de Z16XER motor in mijn Astra H. Deze heeft de waterpomp op de multiriem meelopen, dus niet over de distributieriem.
Al eens gedacht aan je ABS om het blokkeren van je wielen te voorkomen? Maar het kan ook het ESP systeem zijn, mits de auto ervan is voorzien, die de auto probeert te stabiliseren.
Het is zeker weten niet een snaar of riem wat slipt.
Ik kan het geluid niet echt thuis brengen.@Corsa_GSi wrote:
@Junkyxl wrote:
Ik tank af en toe in Duitsland octaan 102 bij de Aral. Qua verbruik ga ik er iets op vooruit met mijn z16xer, maar qua loop vindt ik dat de motor soepeler loopt. Met name in de lagere toeren pakt hij beter op dan bij de 95.
En dat merk je direct na het tanken al…..
Je zult tot 2 keer toe je tank moeten vullen met een andere brandstof om geen mening van 2 soorten / merken meer te hebben in je tank en leidingen.
En dan nog minimaal 1 tank leeg moeten rijden om de ECU en sensoren te laten wennen aan de andere brandstof.Ik rijd de tank tot iets minder dan een kwart leeg. Zo heb ik dus altijd een minimale rest van de oude brandstof in de tank. Ik hanteer altijd de zelfde rijstijl en haal met een tank met octaan 102 tussen de 50 tot 60km meer dan op 95. Ook de boordcomputer compenseert dit bereik. Men mag er van denken en zeggen wat men wil, maar ik spreek puur uit eigen praktijkervaring. De ene motor zal er denk ik meer of minder gevoelig voor zijn dan de ander. Mijn vorige auto reed er ook beduidend beter op. Moet er wel bij vermelden dat ik deze benzine tank bij een minimaal prijsverschil tussen beide soorten. Anders is het niet meer rendabel genoeg om de 102 te tanken. Het prijverschil wil wel eens schommelen van 6ct tot 12ct per liter.
Ik tank af en toe in Duitsland octaan 102 bij de Aral. Qua verbruik ga ik er iets op vooruit met mijn z16xer, maar qua loop vindt ik dat de motor soepeler loopt. Met name in de lagere toeren pakt hij beter op dan bij de 95.
Vandaag mijn Astra H station laten voorzien van een nieuwe condensor van de airco (deze was lek) en een beurt laten geven met APK. Kunnen we er hopelijk weer een jaar zonder veel problemen tegen aan.
Condensor vandaag vervangen. We kunnen weer de jas aan in de auto :b
Geen idee waar hij voor dient. Maar ik heb deze ook los in de motorruimte hangen. Dealer zei dat het een standaard kabelboom betreft waarbij deze kabel los in de motorruimte kan hangen, omdat de auto niet voorzien is van de accessoire waarvoor de kabel dient.
Deze week ondervondt ik ook problemen met de airco van mijn Astra H station. De lucht werd niet meer echt gekoeld en de pomp begon ook luidruchtiger te worden. Vandaag bij de garage geweest. Eerste voorstel was om het systeem opnieuw te vullen met fluoriserende vloeistof erin om te kijken waar het evt lekt. Al snel ontdekte de monteur dat er een vochtplek op de condensor van de airco aanwezig was. Dus conclusie: condensor kapot. Niet meer afgevuld, clima uitgeschakeld. Wordt donderdag incl een beurt gerepareerd.
Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
Als ik me niet vergis zijn de dakdragers van Opel met de pinnetjes geschikt voor de Astra H vanaf 2010 en de eerste serie van de Astra J.
Maar daar heb je nu weinig aan vrees ik.Ik kan je melden dat er wel degelijk dragers zijn die voorzien zijn van pinnetjes die in deze gaatjes vallen. Originele van Opel zelf. Ik heb namelijk deze set voor mijn Astra H.
Klinkt alsof de plaat blijft plakken waardoor de bak niet vrij komt. Dan zou ik denken aan de denkgroep of druklager.
-
AuteurBerichten