Onregelmatig trillen op stuur op snelweg

Forumindex Forums Modellen Astra Onregelmatig trillen op stuur op snelweg

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343754
    oomens94
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2012

      Beste leden,

      Mijn auto wil nog wel eens trillen in het stuur bij hogere snelheden. Logischerwijs denk je aan balanceren. Inmiddels aantal keer gedaan. Het was niet altijd weg, waardoor ik er op ben gaan letten.

      Het ontstaat meestal rond de 120 km/h. Maar, lang niet altijd. Soms heb ik er geen last van, ook niet op iets lagere of hogere snelheid. De wegen lijken geen invloed te hebben op het verschijnsel (slecht wegdek/ goed wegdek).

      Waar kan dit verder nog aan liggen? Het blijft natuurlijk een irritant verschijnsel tijdens het rijden.

      Auto is een Opel Astra H Z16XEP!

      #18343756
      Junkyxl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2015

        Controleer eens of er geen bult in het loopvlak van 1 van je voorbanden zit. Dat heb ik namelijk gehad, maar dan bij 80km/u. Nu rondom 4 nieuwe banden en nergens last meer van. Bij het remmen nergens last van? Anders zou het ook nog kunnen dat er een remschijf krom is.

        Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

        #18343758
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Als je banden uitgebalanseerd zijn.. Kijk eens naar de volgende dingen..
          Uitlijning van de wielen
          Stabilisatorstang delen
          Lekke schokdempers

          #18343767
          mitchelvm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2016

            Heb het ook gehad, bleek de voorvelg minimaal krom te zijn. voorvelgen omgeruild met de achtervelgen en nergens meer last van gehad. (Later wel een keer nieuwe lm velgen gehaald :happy02: )

            #18343830
            oomens94
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 April 2012

              Dank voor de reacties!

              Banden zijn wel uitgebalanceerd. Heb in één velg wel een tikje, maar dit zit achter.
              Banden zijn verder niet oud, 2 stuks 2 jaar en 2 stuks half jaar.

              Remschijven en blokken overal rondom vervangen in februari.

              Verdenk wellicht schokdempers. Hoe kan de uitlijning dit veroorzaken? Dan trekt je stuur toch juist?

              #18343831
              jean23
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2017

                Ik weet dat het trillen van je stuur bij snelheden komt doordat je voorwielen uit balans zijn geraakt. Je velgen zijn dan ook beschadigd. Je zou dat eventueel kunnen laten bekijken :unsure:

                #18343853
                oomens94
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 April 2012

                  Dank voor je reactie. Banden zijn uitgebreid gebalanceerd ;) Sta er dan altijd naast.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.