Airco issue en rammel

Forumindex Forums Modellen Astra Airco issue en rammel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347191
    Junkyxl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 February 2015

      Beste mede Opel-rijders,

      Ik heb sinds mijn terugreis van Spanje naar huis een probleem met mijn climatecontrol van mijn Astra H Cosmo stationwagon van 2010 met 1.6is 16v 115pk. Het is namelijk zeer willekeurig dat mijn aircopomp in komt op het moment dat ik deze in schakel via de bediening. Lijkt er op dat het temperatuur afhankelijk is. Vanuit Spanje niet meer aan gekregen. Gisteren thuis meerdere malen in- en uitgeschakeld, geen probleem. Vanmiddag ingeschakeld, geen probleem. Na een paar uur gestopt en warmer in de auto, niet aan te krijgen. Zekeringen nagelopen en zien er visueel goed uit. Bediening verloopt via cid.
      Daarnaast heb ik een rammel bij het links insturen. Deze rammel hoor ik rechts voren. Voor de vakantie nog bij de garage geweest waarbij geen speling op homokineet of wiellager is vastgesteld.

      Iemand enig idee waar ik het verder moet gaan zoeken of een soort gelijke ervaring?

      #18347229
      Junkyxl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2015

        Vandaag bij de garage geweest en 2 dingen vast gesteld.
        De rammel is afkomstig van speling op de stabilisator rechts en wordt vervangen.
        Airco is een ander probleem waar ik mee worstel. Dit wordt waarschijnlijk door de magneetkoppeling veroorzaakt die dienst weigert. Nu adviseert de garage me om de hele pomp te vernieuwen. Ik weet dat de koppeling ook los is te krijgen en vervangbaar is. Als de pomp loopt, koelt deze ook prima. Wat is nu wijsheid? Alleen de koppeling vervangen of toch de pomp?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.