Airco Opel Astra h station 1.8

Forumindex Forums Modellen Astra Airco Opel Astra h station 1.8

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277473
    alainossen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2006

      Beste mensen,

      Ik had al een tijdje dat de airco niet koud werd. Nu is die vandaag naar de garage gegaan voor na te laten kijken. Hij is afgevuld en zoals ik begreep was er bijna niks uit. Nu hebben we hem aangezet door de middelste knop in te drukken en airco te selecteren. De temperatuur naar beneden gedraaid en dan hoor je een klik wat volgens mij van de airco af komt maar nog word die niet koud.

      Waar kan het nog aan liggen?

      De leidingen van de airco worden in de motorruimte ook niet koud.

      Graag hoor ik wat van de kenners onder ons.

      Bedankt voor jullie hulp.

      Groetjes

      Alain

      #18323637
      Step-han
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 September 2010

        Ik mag toch aan nemen dat de aircoboer de airco getest heeft voordat hij weer werd uitgeleverd aan jou?

        Als er in je menu een X voor de airco staat, dan zou de aircopomp moeten aanslaan. Dit kun je eenvoudig testen door de motor stationair te laten draaien, vervolgens de airco ”aan” zetten, je ziet dan even een verspringing in je toerental. Gebeurt dat niet dan slaat waarschijnlijk de pomp niet aan.

        #18323638
        alainossen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 August 2006

          Vandaag terug gekregen maar de garage kon het probleem niet vinden. Ze hadden de ventilator al vervangen maar deze zou volgens hun ook niet aanspringen bij het aanzetten van de airco.
          Heb nu wel gehoord als ik de airco aanzet dat de pomp een schrapend geluid maakt? Dit klinkt in mijn oren niet goed. Kunnen jullie me hier over vertellen?? Zal dan toch de pomp het loodje gelegd hebben? Hij is in 2010 al vervangen begreep ik van de dealer waar ik gebeld had.

          Hoop dat iemand een goed antwoord weet.

          Iemand een goed adres voor een revisiepomp of een nieuwe voor wen gunstig prijsje? Is dit goed zelf te vervangen?

          Iemand in de buurt die mij wil helpen?

          https://www.wetransfer.com/downloads/60516bb0a654644793bfee1b8a92721620160727182753/9b328fe98ed1d9b85ee9d0d64834052920160727182753/f61c2b” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Tevens heb ik een filmpje gemaakt. Dit is als
          De airco aanstaat.

          Groetjes

          Alain

          #18323639
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Een van de problemen met een airco is dat ze vaak in de winter niet gebruikt worden en dat is niet goed.
            in jouw geval hoor ik wel iets maar niet zo dat ik meteen iets ernstigs hoor.

            verzet de ventilator stand eens van bijvoorbeeld raam naar raam en beneden want volgens mij was er een stand waarbij de airco het niet deed.
            als de airco pomp gaat draaien dan zou hij koud moeten worden, het komt vaak voor dat de magneetkoppeling kapot is op de aircopomp, maar zoiets hoort de aircoboer te testen, als hij hem opnieuw afvult dan plaatst hij een thermometer in het ventilatierooster om te zien of hij koelt.

            #18323640
            alainossen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 August 2006

              Ben vandaag naar een andere garage geweest en daar zagen ze direct aan de metertjes dat de pomp hoogst waarschijnlijk defect is. Hij loopt nog maar pompt niet rond. Ze willen er eerst naar kijken of er een klepje binnenin vast zit en anders vervangen. Ze gaven me een prijs van 650€ voor de pomp vervangen met arbeidsuren en airco service. Is dit veel?

              Groetjes Alain

              #18323641
              Step-han
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 September 2010

                @alainossen wrote:

                Ben vandaag naar een andere garage geweest en daar zagen ze direct aan de metertjes dat de pomp hoogst waarschijnlijk defect is. Hij loopt nog maar pompt niet rond. Ze willen er eerst naar kijken of er een klepje binnenin vast zit en anders vervangen. Ze gaven me een prijs van 650€ voor de pomp vervangen met arbeidsuren en airco service. Is dit veel?

                Groetjes Alain

                Ik heb 2 maanden geleden €540 betaald. Dit was voor het vervangen van de pomp (geen imitatie), nieuwe koelmiddel, nieuwe olie en een volledige schoonmaakbeurt van het aircosysteem. Overigens niet bij een officiële Opel garage.

                #18323642
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @opel-mark wrote:

                  Een van de problemen met een airco is dat ze vaak in de winter niet gebruikt worden en dat is niet goed.
                  in jouw geval hoor ik wel iets maar niet zo dat ik meteen iets ernstigs hoor.

                  verzet de ventilator stand eens van bijvoorbeeld raam naar raam en beneden want volgens mij was er een stand waarbij de airco het niet deed.
                  als de airco pomp gaat draaien dan zou hij koud moeten worden, het komt vaak voor dat de magneetkoppeling kapot is op de aircopomp, maar zoiets hoort de aircoboer te testen, als hij hem opnieuw afvult dan plaatst hij een thermometer in het ventilatierooster om te zien of hij koelt.

                  Airco werkt in elke stand, alleen de binnencirculatie werkt niet op de voorruit

                  #18323643
                  Junkyxl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 February 2015

                    Deze week ondervondt ik ook problemen met de airco van mijn Astra H station. De lucht werd niet meer echt gekoeld en de pomp begon ook luidruchtiger te worden. Vandaag bij de garage geweest. Eerste voorstel was om het systeem opnieuw te vullen met fluoriserende vloeistof erin om te kijken waar het evt lekt. Al snel ontdekte de monteur dat er een vochtplek op de condensor van de airco aanwezig was. Dus conclusie: condensor kapot. Niet meer afgevuld, clima uitgeschakeld. Wordt donderdag incl een beurt gerepareerd.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

                    #18323644
                    Nick-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Condensor is het zwakste punt, heb de mijne vandaag ook vervangen en gevuld

                      #18323645
                      Junkyxl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 February 2015

                        Condensor vandaag vervangen. We kunnen weer de jas aan in de auto :b

                        #18323646
                        alainossen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 August 2006

                          hallo,

                          mijn auto is al 2 dagen in de garage en het probleem is niet te vinden. Er zit nu al de 2de nieuwe pomp in en weer is die defect.
                          Hij is gespoeld. nieuw afgevuld. gekeken op lekkages en nog niks. Het laatste wat ze nu nog konden doen was kijken voor het expansieventiel van de airco. En anders moest de hele airco eruit.
                          Condensor is helemaal nieuw gemaakt in 2015 voordat ik hem kocht.

                          Weten jullie nog iets wat het kan zijn??
                          Word er helemaal :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 van.

                          bedankt voor jullie hulp.

                          #18323647
                          tomfikse
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 August 2015

                            Ik heb het zelfde probleem Alainossen. Zijn ze er al achter wat het probleem nu is?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.