Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een uitlaatlek, geeft altijd een hogere LAMBDA waarde.
Wat is de kleur van de bougies, is dat nog zwart na een rit?? Dan is de temp-sensor inspuiting kapot, dat is die met de blauwe stekker. Heeft een verkeerde waarde, en vandaar dat het te veel benzine blijft geven.
Commodore GS/E uitvoering, had schijfremmen af fabriek op de achterkant. Opel Ascona/Manta 400 hadden dezelfde achteras!
Bij koude motor, spuit in injectie systeem meer benzine in. En bij warme motor minder benzine, dus krijgt de motor bij warme motor…………….teveel benzine. Kijk eens naar de kleur van de bougies, zijn die zwart is te rijk mengsel. Vervang dat de injectie temp zender met de blauwe stekker.
Yuup 6 inch breed is 195 of 205, dat is ook breed zat voor de Ascona-A.
Kijk ook naar de ET nummer, en 6 x14 of 6 x 15 moet passen.
De eerste jaren was het een BOSCH dynamo.
Helaas is het niet meer zo druk als vroeger, nu zit men ook op gezichtboek en dat is niet zo ……………. vul maar in.
In de regel een DELCO dynamo, maar het kan ook een BOSCH dynamo zijn.
Die BOSCH dynamo had een losse spanningsregelaar, die naast het ruitensproeiertankje zat.
Van de Opel Manta-B past ook.
De toplagers van de veerpoten, waren in goede staat??
De klepperdeklepdekselpakking lekt.
Oftewel de kleppendekselpakking lekt.
Bij de Opel dealer, of op de sloop.
Bij de Opel dealer kun je een nieuw slot bestellen, die je met je eigen sleutel kunt gebruiken.
Bij de sloop is goedkoper, maar dan zit je met een EXTRA sleutel voor de achterklep.
Gaat alles via de CV op slot, dan maakt dat niets uit bij een slot van de sloop.
Wat versta je onder een vermogen?
Bill Gates was in het nieuws, zijn vermogen is…………………… 130 MILJARD!!!
En straks heeft Bill Gates nog maar de HELFT van die 130 MILJARD, zijn vrouw wil van hem af!!
Die heeft groot gelijk!!
Hallo daar,……………
Tja die pen is geborgd, anders zou die tijdens het rijden en gebruik er uit vallen.
Het begin zie de kraag weg boren, en dan rustig met een pendrijver de pen er uit tikken.
Even in de kruipolie zetten voor je aan de slag gaat, gaat het wat gemakkelijker los.
Succes!
De oude onderdelen kun je wel repareren, dat moderne is lek = weg.
Dus ja deze kachelkraan kun je nog ouderwets uit elkaar halen, herstellen cq repareren.
De laatste foto gaf een beter beeld!
Er zal wel een rubberen O-ring inzitten, die kun je halen bij de plaatselijke garagist of automaterialenzaak.
De oude mee nemen, de garagist verkoopt het per stuk en de automaterialenzaak per x aantal.
Heel verhaal, maar het is nu duidelijk?
Ik heb geen woord vermeld, over je huidige kachelkraan.
Je zou bij een oude echt kapotte kachelkraan de zaak eens open maken, om te zien wat voor afdichting er in zit.
Heb je ook een foto waar goed is te zien, of de zaak zonder schade uit elkaar te halen is.
Maak ook even een tekening, hoe de riem er op ligt!!
Je bent niet de eerste die denkt: hoe moet de riem in welke volgorde er op.
Via de vierkantje waar een 3/8 ratel op past, moet je de zelfspannende spanrol ontspannen.
Je draait het zo dat de multiribriem slap gaat hangen, dan kun je de oude riem er afhalen.
Wel even oppassen tijdens het verwijderen der riem, de zaak moet je blijven ontspannen tot dat de riem bijna er af is.
Succes!
Diverse andere Opel oudere modellen, had een losse kachelkraan.
Er zal wel meer reacties gaan komen, dus………
Een andere kachelkraan monteren, van een Opel Manta-A wil wel. Maar het zal wel krap worden, gezien de schutbord vrij dichtbij de motor zit.
De aansluiting op de cilinderkop veranderen in een rechte buis, die zit ook op de Opel Kadett OHV motoren vanaf de A serie.
En op de CIH de injectie motoren, 4 en de 6 cilinders.
Ik zou eerst de eigen kachelkraan repareren.
Dus elektrisch gaat het niet meer open?
Wel die achterklep is zeker wel 1000000 keer op en dicht gegaan, en dan is de bekabeling beschadigd.
Die loopt van de achterklep naar de carosserie, haal die rubber los en je ziet wel een kabel die beschadigd is.
Herstel dat, en het werkt weer!
Maar smeer ook even de achterklepslot, met de sleutel gaat het zeer moeilijk.
Dus smeren!!
Zit er kwaliteitsolie in het carter van een A-merk, en de juiste specificaties?
Anders een nieuwe sensor monteren, kost geen drol.
Anders beide doen?
Die oude CIH 4 bakken hebben twee schakelstangen, zit er eentje links en de ander………. jawel rechts.
Daar komt ruimte op met de jaren, en speling en minder goed schakelen.
Komt de zaak ook goed vrij, koppelingspedaal-kabel afstellen?
Bij het vervangen van de draagarmen, had men die roestschade moeten zien!
Maar nu moet de hele subframe eens worden bekeken, word het vervangen of plaatselijk herstellen door laswerk.
Als dat maar een klein deel roest is, zou ik het laten herstellen door laswerk.
Het valt nog wel mee, maar verder door rijden is niet verstandig!
29 juni 2021 om 16:56 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #18424420Mooi om te zien, dat de Senator beetje bij beetje af komt!!
Uw geduld word beloond!!
Ga zo door!! :toppie: :good-job: :pics-please: :happy02: :happy02:
Goed bezig!! :good-job: :toppie:
-
AuteurBerichten