Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2019 om 08:28 In reactie op: Opel Astra J 1.6 – vragen telefoon/ trekhaak/ versnellingsbak/ daklijsten/ navi #18366682
beste bver,
als je niet kunt bellen in je auto en de knop alleen mute dan heb je de bluetooth module er niet inzitten, deze kun je er nog wel inbouwen dan heb je wel een gebruikte maar wel een originele, enkel of dit gaat ligt eraan of je radio er geschikt voor is. ikzelf heb er een uit 2012 en heb gisteren de module laten inbouwen echter lag er bij mij geen midspeed canbus naar de radio waarvan afgetakt kon worden dit moet nog even gelegd worden en dan nog door een dealer of iemand van het forum die dat kan, geprogrammeerd worden d.m.v. VCI code, wanneer je niet beschikt over voicecontrol moet je waarschijnlijk ook nog een microfoonkabel naar boven trekken, bij mij zat er deze gelukkig al.
over het koppelingspedaal gesproken, ik heb een automaat dus heb daar geen last van maar ik heb me laten vertellen dat de koppelingspedalen nog is af willen breken, ik weet niet of het waar is maar het werd me verteld.
De verf bij de daklijsten bladderd inderdaad, dat is een kwaal schijnt. ik heb het bij nog niet gezien maar zal vast wel eens komen ben ik bang, ook de m32 versnellingsbak en waterpomp schijnt niet heel lang mee te gaan maar de een doet er jaren over de ander is zo omzeep.
Wat betreft de trekhaak e.d. weet ik ook niet bij mij zat er al een afneembare op maar ik zou eens op het astra j forum kijken op facebook daar gaat alles over de astra j wat wel en niet kan problemen zus en zo. daar is ook een gast die alles inbouwd.
[quote quote=18341311]Inmiddels ben ik weer een stap verder met het inbouwen van originele parkeersensoren in de voorbumper van een Astra J.
De module die ik gekocht had gaf na het aansluiten enkele DTC codes. De meldingen gaven aan dat de 4 voorste sensoren niet waren aangesloten (dat klopt want deze zijn nog niet aangesloten) en het VIN kwam niet overeen met de VIN van mijn auto. Dat klopt ook want de module komt uit een andere Astra.
Helaas lukte het niet om met OPCOM/Vauxcom 1.64 wijzigingen te programmeren in de module. Inmiddels is dat wel gelukt door via Vauxcom een Insignia 2009 te selecteren. Bij het openen van de PDC module had ik nu de mogelijkheid om een nieuw VIN te programmeren. Na dit gedaan te hebben is de melding over het VIN verdwenen en wacht ik nu op 4 sensoren zodat ik ook de andere 4 DTC’s over de sensoren kan wissen.
Het lijkt erop dat parkeersensoren voor in te bouwen zijn zonder MDI en VCI codes.
Wordt vervolgd…[/quote]
Is er al een vervolg? Ik ben benieuwd of het je gelukt is en hoe? Wat waren de kosten?
[quote quote=18366442]<p style=”text-align: left;”>Beste J. Smits,</p>
De opties die jij benoemd kunnen niet aangezet worden.Er is een verschil in camera. Camera 1 is puur alleen voor automatisch grootlicht (zeer waarschijnlijk bij jou) camera 2 is die van lane assist etc. Als je camera 2 hebt, zijn die opties ook gewoon beschikbaar.
In alle waarschijnlijkheid is die van jou dus alleen voor automatisch grootlicht. De opties die aangezet kunnen worden zijn o.a. timer, accu spannin, navigatie in dat kleine schermpje bij het stuur etc
Groeten Koen[/quote]
Dat zou zo maar kunnen, kun jij ook zien dmv chassisnummer welke opties en onderdelen er allemaal inzitten bij mij?
Ik kom in dat schermpje wel navigatie tegen maar verder is het net zo kaal als bovengenoemde astra,Is wel interessant om zoveel mogelijk functies e.d. op je auto te hebben
Groeten Johnny
Ow vergeten! Ik heb er een navi 900 inzitten
Beste mensen,
Ik heb afgelopen weekend mijn vectra gts weggedaan en heb er nu een astra 1.6 t sportstourer voor terug, heerlijke auto moet ik zeggen, nu zag ik dat er dus bij de verkoper ook inderdaad de functies bijstonden als verkeersbord herkenning en TPMS, volgens instructie boekje is die camera ook daarvoor en ook voor lane departure warning. Dit zit er bij mij niet op helaas, TPMS zit er helaas ook niet op ik kan naar de verkoper terug gaan maar dan zit het er nog steeds niet op? maar voor de overige functies en dingen activeren zou ik ook graag willen en wie zou dat voor mij willen doen? In regio Helmond Eindhoven (woon zelf in De Mortel)
[quote quote=18301981]Hoi, Ik heb inderdaad alles in Duitsland besteld inclusief de kabelboom. Deze kun je daar ook los kopen, waarom zelf maken, weet je zeker dat het klopt als je deze koopt. Maar als je radio niet is geprogrammeerd voor voor bepaalde opties zoals bluetooth gaat het niet werken. Deze dealer moet deze opties koppelen aan de radio vandaar men een vci code nodig heeft. Deze code moet men aanvragen in russelheim bij opel. Jij heb een CD600 maar deze is gelockt aan de auto waar deze origineel in hoort. Die kan je bij mijn weten nooit zo over zetten. Deze moet als ik het goed heb vrijgeven worden en dan kan de dealer deze koppelen aan jou auto. Of de dealer deze kan vrij geven weet ik niet (un-pairen) dat kan je vragen daar. Er zit in de UK een firma die deze kan vrijgeven. Nu heb ik me eens laten vertellen dat als men een nieuwe silverbox koopt of hoe dat mag heten (de radio dus) deze zich zelf programmeert. Ik was dus eerste instantie op zoek naar een unpaired nieuwe silverbox, hiervan wilde ik alle flashes en eeproms uitlezen. en dan eens kijken wat die doet als ik die gegevens in mijn radio had geprogrammeerd. Helaas heb ik er geen gevonden om uit te lezen, een nieuwe kopen is erg duur. Vandaar ik dus toch op de dealer was aangewezen. Jammer was een leuk project geweest als dat had gewerkt, zo kun je nog eens iets omzetten van systeem van auto of zo. Het is me overigens wel gelukt om een CD400 die ik had gekocht weer aan de praat had met een cd400 radio die defect was. Deze was van een maatje, Ik heb de eeprom uitgelezen van de defecte radio, heb deze gegevens in de goede maar gelockte geprogrammeerd en alles werkte weer. Toen wij de radio zo over hadden gezet werkte het dus niet. Er verscheen een melding in het display iets van gelockt of zo weet even de melding niet meer. Dus ik kan me niet voorstellen dat je een CD600 zo over kan zetten. Maar misschien heeft iemand dat al eens geprobeerd hier. Want een CD400 is natuurlijk weer anders als een CD600 navi.[/quote] Ben benieuwd naar het adres in de UK of deze mijn CD600 kan vrijgeven heb wel een 4cijferige code gekregen via een site aan de hand van productie en serie nr Ik las dat je ook eproms kan uit lezen kun je dit ook doen bij een CD600 weet niet of je in de omg woont anders heb ik wel een uitdaging kan je ook een pm sturen in ieder geval bedankt voor de heldere uitleg hoe je het voor mekaar hebt gekregen[/quote]
Hallo,
Ik heb ook een astra j uit 2012 met een navi 900, ook ik heb geen module in mijn auto om handfree te bellen ( als ik op phone druk mute ie alleen mijn radio verder niets) Kun jij mij vertellen wat ik allemaal nodig heb? onderdeelnummer etc? wat zijn ongeveer de kosten om dat allemaal te bestellen en laten programmeren met die VCI codes? op onderdelenlijn.nl hebben ze deze dingen trouwens ook maar weet niet welke de goede is.
Beste forumleden,
Ik heb ook problemen met beide sleutels, soms doen ze het goed en vaak moet ik herhaaldelijk drukken om de deuren open te krijgen en soms gaan ze niet open. Sleutels hebben nieuwe batterijen daar ligt het niet aan, ook de knopjes klikken gewoon, er word gezegd dat je dan de bedrading na moet kijken of kan het ook aan de ontvanger in de auto liggen?
Vectra z22yh
Ik heb een vectra uit 2006, 2.2 direct.
Ik heb ook het bekende probleem maar dan met beide sleutels, nieuwe batterijen is niet het probleem knopjes zijn ook niet los en de bc geeft tegenwoordig de melding dat de batterijen leeg zijn, maar die BC van ons geeft wel vaker iets aan wat er niet is,
Oke dank je voor je reactie, maar hoe kom ik er nu achter wat het exact is? De gene die kon uitlezen zag alleen als er een storing is en kon hem dan weer wissen maar hoe kan ik zien in software wat defect is of niet goed functioneerd? Heb ik daar de opcom voor nodig of moet je die dingen gewoon vervangen en dan kijken of het dat is? Lijkt mij overigens wel een prijzige manier! De onderdelen die je noemt zijn niet goedkoop
corsaboy! ik hoef geen 260 pk maar 200/210/220 pk is genoeg daarmee ben ik tevreden dan kan ik de 2.0 tfsi van de audi en de 325i van de bmw lekker bijhouden en dat vermogen zou ook beter staan bij mijn origineel dubbele uitlaten
waar bestel je die 2000? als dat voordeliger en beter is dan doe ik dat
De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk projectMooi werk bij die speedster maar hij moet wel veel aanpassen ik dach da ding erop en remappen en gas erop
Maar heb ik bij de vectra c 2006 met mijn z22yh blok ook zoveel werkJa dat van die lagere druk heb ik pas ook ergens gelezen! Maar wat bedoel je met low boost?
Ik heb al overal vanalles nagevraagd en toch is het iedrre keer weer anders jou verhaal klinkt overigens wel logisch!
Dus gewoon de eaton m62 superchargerkit halen met een laminova spruitstuk en erop sleutelen toch dat wil je toch zeggen? Kan ik da ding ook fatsoenlijk kwijt op mijn z22yh want daar moet ie dan geloof ik tussen het blok en radiateur in komenNu heeft ie 155pk en als het met die charger dan 210 is ben ik al tevreden dat scheelt zowiezo een hele hoop in kracht! Dus dan kan het zonder die cooler toch? vanmiddag hoorde ik zelfs dat een m45 al voldoende is voor mijn motorblok en dan zonder koeling en alleen da spruitstuk en een brandstofdrukregelaar ofzo.
Klopt dat? Of loopt mijn motor dan kapotOk mooi! Ik heb al veel info ingewonnen maar moet wel zeker van zijn dat het past, en bovendien iemand die zo handig is dat ie het er zonder problemen opzet, afsteld en inprogrammeerd of is dat zelf te doen?
Okee en kost da veel da spul? Want het is nu ook weer niet nodig om voor duizenden euro’s te versleutelenn gewoon een supercharger en die brandstofregeling en watergekoeld inlaat dat lijkt mij nog redelijk genoeg pk en koppel op te leveren
Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
Is dat beter ja? Kan die er ook voor zorgen dat ik zonderverstevigingen hier en daar van mijn huidige 155 pk er 200 van maakt? Die watergekoelde inlaatspruitstuk en remappen zijn dan denkt ik nog wel nodig ofniet?
De charger heeft hij te koop voor 750 hoe hij dat geregeld heeft weet ik ook niet maar dat stond erbij op marktplaats kun je hem vinden die gast heet rick! Of zoeken met google m62 supercharger vindt je hem ook, hij past wat betreft de bevistiging en maten van de inlaat ook op de z22yh volgens hem maar debruimte tussen de plaats waar hij gemonteerd moet worden en de radiateur is gering en weet niet hoe groot dat ding is! Dus zal ik hem in het echt ff moeten zien!
Iemand vertelde me dat dat kan met een watergekoelde inlaatspruitstuk ofiets en hij moest dan geremapped worden in ieder geval werkt de z22yh met lage toeren
Ik heb navraag gedaan en de m62 supercharger moet ook op de z22yh passen met een luminova watergekoeld inlaatspruitstuk wel is dat remapoen belangrijk omdat de motor te warm kan lopen
Kosten rond de 8 a 900 euro bij elkaar ongeveerZoals jullie weten ben ik dus opzoek naar meer pk’s ik kom steeds iets verder ik ben al bij coutenay sport aan het informeren over zo’n supercharger en degene die hier in dit topic meld dat die m62 supercharger zo op de Z22SE past kan die mij ook vertellen of die op de Z22YH past?
want volgens sommige zijn dit aan de buitenkant dezelfde motoren alleen binnenin anders toch?
-
AuteurBerichten