Opel Astra J – Boordcomputer functies aanzetten

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra J – Boordcomputer functies aanzetten

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358073
    Tompaok4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2018

      Dag allemaal,
      Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Thomas en ik ben sinds 3 dagen in het bezit van een Opel Astra J GTC 1.4 uit 2012 en daar heb ik een aantal vragen over waar hopelijk iemand het antwoord op weet. Dit is trouwens mijn eerste Opel en ik ben er tot nu toe super tevreden mee.

      Op de auto zit een frontcamera die o.a. verkeersborden leest en de afstand van de voorganger opmeet en dit laat zien op het schermpje tussen de snelheidsmeter en de toeren. Deze optie kan ik echter in mijn BC niet vinden. In het eerst schermpje heb ik informatie als dagteller 1, dagteller 2, digitale KM weergave en het aantal KM dat ik met de tank kan rijden. Als ik op het menu-knopje druk krijg ik een tweede scherm waar ik enkel 3 opties heb, namelijk: de resterende levensduur van de olie, snelheidswaarschuwing en de eenheid (metrisch etc.). Ik denk dat het tweede schermpje meer opties moet weergeven zoals de verkeersborden, afstand voorganger maar ook temperatuur koelvloeistof etc. en dat deze zijn uitgeschakeld (raar, waarom zou iemand dit doen.)

      Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan de hand is? Zie ik iets over het hoofd? Kan het wellicht te maken hebben met het feit dat ik de auto heb getuned vam 140 naar 160 pk?

      Alvast bedankt! Ik heb een aantal foto’s toegevoegd van mijn schermpje.

      20180704_23043020180704_23042620180704_230413

      #18358104
      Rick-Opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2015

        Hoi,

        Heb zelf ook een Astra J, maar verkeersbord herkenning, weet je dat zeker? Die frontcamera die je achter het raam ziet hoeft niet te betekenen dat de auto dat kan. Heb je een zwart vlak in de gril zitten? Dan kan hij idd afstand meten, maar dat doet die frontcamera achter je raam niet. Die werkt alleen voor verkeersbordherkenning of grootlicht assistent. Welk infotainment systeem heb je ? Ga anders is naar Voertuig instellingen (CD500/DVD800/Navi900/Navi950 etc) en kijk daar welke opties je aan kan zetten. Staat er niets, dan heb je geen verkeersbordherkenning en ook geen infrarood detectie mbt je voorligger.

        #18358105
        Rick-Opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2015

          Oh ja, die van mij heeft ook de camera maar die is voor de grootlicht assistent. Ik heb namelijk het lichtpakket op de auto zitten (xenon/adaptive forward lightning) dus mijne leest geen verkeersborden.

          #18358107
          Tompaok4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2018

            Rick-Opel, bedankt voor je mail!

            Fijn dat jij dit even opheldert… Ik heb ook het lichtpakket, wellicht daarom de camera want dat werkt perfect, het automatisch groot licht. Ik denk eigenlijk serieus dat hij de verkeersborden wel moet herkennen en dit tonen in het schermpje. Ondanks dit is er denk ik toch veel informatie die mijn boordcomputer niet toont, zoals het extra navigatieschermpje met de pijltjes, de olietemperatuur etc. Dit kan volgens mij wel worden aangezet.

            Weet jij (of iemand anders) hier meer van?

            Thanks alvast

            #18358108
            Rick-Opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2015

              Hey,

              verkeersborden zal hij niet gaan herkennen wanneer je automatisch groot licht hebt. Het is 1 van de 2. En in dit geval groot licht assistent. Nieuwere types vanaf eind 2012 hebben een andere lay-out inderdaad, en is er meer op te zien. Zo ook navigatie. Welk navisysteem heb je er in zitten? Bij de snelheid zie je dan ook je verbruik. Ik weet niet of je dit kan updaten of aanpassen. Ik denk zelf van niet.  Hoe je in secret menu’s komt bij dit type staat YouTube vol mee, weet niet wat je met die informatie wil, je hebt er niet veel aan hoor.

               

              Gr

              #18358132
              koenvb
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2008

                Hey,

                Verkeersbordherkenning zit er in jouw geval niet in. Zoals eerder beschreven is het het een of ander.

                De extra functies weergave kan inderdaad wel. O.a navigatie pijlen, timer, koelwater temperatuur en nog wat dingetjes. Er zijn meerdere personen op het forum (zo ook ik) die deze functies al dan niet tegen betaling aan kunnen zetten voor je. Wellicht handig om aan te geven in welke omgeving je woont.

                Groeten Koen

                #18358147
                Rick-Opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2015

                  Hoi Koen,

                   

                  kan dat bij mijn auto ook? Dan wil ik dat graag. Wat kost me dat? En waar moet ik dan zijn?

                   

                  Gr.,

                   

                  Rick

                  #18358155
                  koenvb
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 July 2008

                    Rick ik heb je een prive bericht gestuurd.

                    Wel even een opheldering hier, de layout van het schermpje kan niet aangepast worden, wel heb ik in het verleden al meerdere keren extra functies aangezet in de layout zoals de foto’s eerder hierboven.

                    Het werkt bij cd500 en dvd800 100% bij de navi 600 en 900 heb ik het persoonlijk niet gedaan.

                    #18358163
                    Riket
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 January 2011

                      Hallo

                       

                      Ik zou ook graag de extra functies aan willen hebben het gaat om een astra J 1.6 turbo 180 pk met de cd 500 uit 2011 met de B als 10e teken in het nummer is dit mogelijk en wie dit zou kunnen graag een pb sturen kom uit de regio Rotterdam Dordrecht

                       

                      Gr Ricardo

                      #18358188
                      Riesje69
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 March 2012

                        Hoi Ricardo,

                        dat kan ik wel voor jou doen.
                        Ik woon in Gilze en zou het ook in Papendrecht kunnen doen als ik bij zus ben.
                        Dit kan dan alleen als ik daar ben anders bij thuis in Gilze.
                        Wat Koen schreef kan ik ook allemaal.

                        Ik hoor het wel.

                        #18366439
                        j.smits
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 December 2012

                          Beste mensen,

                          Ik heb afgelopen weekend mijn vectra gts weggedaan en heb er nu een astra 1.6 t sportstourer voor terug, heerlijke auto moet ik zeggen, nu zag ik dat er dus bij de verkoper ook inderdaad de functies bijstonden als verkeersbord herkenning  en TPMS, volgens instructie boekje is die camera ook daarvoor en ook voor lane departure warning. Dit zit er bij mij niet op helaas, TPMS zit er helaas ook niet op ik kan naar de verkoper terug gaan maar dan zit het er nog steeds niet op? maar voor de overige functies en dingen activeren zou ik ook graag willen en wie zou dat voor mij willen doen? In regio Helmond Eindhoven (woon zelf in De Mortel)

                          #18366440
                          j.smits
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 December 2012

                            Ow vergeten! Ik heb er een navi 900 inzitten

                            #18366442
                            koenvb
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 July 2008

                              <p style=”text-align: left;”>Beste J. Smits,</p>
                              De opties die jij benoemd kunnen niet aangezet worden.

                              Er is een verschil in camera. Camera 1 is puur alleen voor automatisch grootlicht (zeer waarschijnlijk bij jou) camera 2 is die van lane assist etc. Als je camera 2 hebt, zijn die opties ook gewoon beschikbaar.

                              In alle waarschijnlijkheid is die van jou dus alleen voor automatisch grootlicht. De opties die aangezet kunnen worden zijn o.a. timer, accu spannin, navigatie in dat kleine schermpje bij het stuur etc

                              Groeten Koen

                              #18366444
                              j.smits
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 December 2012

                                [quote quote=18366442]<p style=”text-align: left;”>Beste J. Smits,</p>
                                De opties die jij benoemd kunnen niet aangezet worden.

                                Er is een verschil in camera. Camera 1 is puur alleen voor automatisch grootlicht (zeer waarschijnlijk bij jou) camera 2 is die van lane assist etc. Als je camera 2 hebt, zijn die opties ook gewoon beschikbaar.

                                In alle waarschijnlijkheid is die van jou dus alleen voor automatisch grootlicht. De opties die aangezet kunnen worden zijn o.a. timer, accu spannin, navigatie in dat kleine schermpje bij het stuur etc

                                Groeten Koen[/quote]

                                Dat zou zo maar kunnen, kun jij ook zien dmv chassisnummer welke opties en onderdelen er allemaal inzitten bij mij?
                                Ik kom in dat schermpje wel navigatie tegen maar verder is het net zo kaal als bovengenoemde astra,

                                Is wel interessant om zoveel mogelijk functies e.d. op je auto te hebben

                                Groeten Johnny

                                #18366446
                                koenvb
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2008

                                  Hey,

                                  Nee dat kan ik niet, wellicht zijn er andere op het forum die dat wel kunnen.

                                  Groeten Koen
                                  <p style=”text-align: center;”></p>

                                  #18368700
                                  0Rudy0
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2005

                                    :help: Hoi, welke middelen zou ik moeten hebben wil ik dit ook activeren? ( ben in bezit van opcom, tech2 , Tech2win, global connect) Is het ook mogelijk om de parkeersensoren ( voor en achter) visueel te maken in de DIC? Heb een Astra-j uit 2010

                                    gr Rudy

                                    #18368984
                                    AdC
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 September 2019

                                      Ik zal mij eerst even voorstellen.

                                      Mijn naam is Ad en ben sinds 1 maand in het bezit van een Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo uit 2011.

                                      Ik ben op zoek naar iemand die bij mijn Astra bepaalde functies in de boordcomputer kan activeren.

                                      Ik woon in de buurt van Weert.

                                      #18373360
                                      patjodie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 December 2016

                                        Goede dag

                                        Is het mogelijk om bij mijn Astra J 1.4 Turbo fucties aan te zetten.

                                        zit een cd400 in.

                                        display geeft nu

                                        snelheid

                                        olie % onderhoud

                                        verder eigenlijk niks

                                        mogelijk kan er wat meer aangezet worden.

                                        ik woon in Tilburg

                                        Patrick

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.